Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
10 maart 2022 19:23
Laatste 8 jaar geen onderhoud gehad?
10 maart 2022 19:29
Km stand toen 83.086. In die advertentie staat: De Porsche heeft net een grote onderhoudsbeurt gehad waarbij alle filters en de olie is vervangen samen met 4 nieuwe banden etc.. Op basis van Finnik denk ik dat dit begin 2021 was. Op zich knap op zo weinig km's te rijden met je nieuwe GT3
10 maart 2022 20:20
Net even contact gezocht met Carrossa. Ze hadden de auto kort in consignatie en verder geen informatie over de grote beurt.
05 apr 2022 17:08
Hi,
ik heb navraag gedaan bij Van Schaik 17 maart jl. vooral over het (gebrek aan vastgelegd) onderhoud. Reactie was: laatste grote onderhoud 2019/2020 bij Rispens incl alle filters, remvloeistof en banden. En bij Rispens is de motor er in 2016 uit geweest en kop eraf, verschillende pakkingen vervangen. Navraag inz onderbouwing schreven ze: "Hier zijn nog facturen van die ik nog moet ontvangen per mail van Rispens".
gr Olaf
05 apr 2022 19:25
Maar waarom dan geen stempel in de boekjes..
05 apr 2022 19:45
Dat heb ik ook eens gehoord bij de aankoop van een gebruikte auto "ja, dat onderhoud is gebeurd, maar die facturen moet ik nog ontvangen". Facturen kwamen nooit boven water (zouden worden nagestuurd, maar nooit ontvangen) Auto bleek een gruwelijke miskoop (achterstallig onderhoud van EUR 4,000 binnen een week na aankoop). Daarmee is niet gezegd dat dat hier ook zo zou zijn.
05 apr 2022 21:12
Exact. Op 17 maart ttv mijn contact stond de auto al geruime tijd te koop aangeboden. Hoe lang duurt het mailen van facturen die essentieel zijn voor de onderhoudsstaat maar die niet in het boekje vermeld staan…
05 apr 2022 21:41
Dat lijkt me dan in dit specifieke geval nog relatief makkelijk zelf na te trekken.
05 apr 2022 22:42
Dank voor de reacties. Ik ben, na ontvangst van een aantal facturen ( waarvan sommige onlogisch waren), verder gegaan met het zoeken naar een 996 GT3. Deze gaat hem in iedere geval niet worden.
06 apr 2022 11:08
Succes, Marcel!
Komt er een 996 GT3 bij, of komt deze in plaats van je 964?
06 apr 2022 12:24
Ik kan je mijn oude liefde heel erg aanbevelen.In mijn bezit is er enorm veel aan verbeterd:
- Sper gereviseerd en geupgrade met Cup internals
- Nieuwe RS koppeling en enkelmassa vliegwiel en alles die daarbij komen kijken
- Bumpers, dorpels en velgen opnieuw gespoten
- Ohlins Road & track (De originele ophanging heb ik nog in mijn schuur)
- Nieuwe motorsteunen en 997 GT3 baksteun
- Function First schakel mechanisme upgrade voor een vele malen strakker schakelactie
Alles te traceren via facturen en historie in de boekjes en bij Porsche Centrum Gelderland
Het is dat een GT3 niet helemaal mijn ding is anders had ik hem nog.
06 apr 2022 12:36
Mooie auto.
En van een oud mannetje geweest, wat wil je nog meer....
06 apr 2022 16:50
Ewout schreef:En van een oud mannetje geweest, wat wil je nog meer....


+ 1
06 apr 2022 18:03
Gave wagen Johann, het is dat ik nog even voorzien ben zelf.
06 apr 2022 18:12
@ Johann;
Wat scheelt eraan dat de GT3 je niet bevalt?
Zomaar benieuwd.
To heavy? of iets anders?
07 apr 2022 10:51
Volgens mij was Johann bang dat de auto hem 'dood wilde hebben'....

(1x bijna gelukt?...)
07 apr 2022 11:09
marcel964 schreef:Is er iemand bekend met de 996 GT3 die te koop staat bij Van Schaik in Leeuwarden. .
... de 89-TL-XJ is een paar keer voorbij gekomen
bij Autogespot .... maar (b)lijkbaar geen circuit ervaring
07 apr 2022 11:44
alvin01 schreef:@ Johann;
Wat scheelt eraan dat de GT3 je niet bevalt?
Zomaar benieuwd.
To heavy? of iets anders?

Wat Steef zei klopt wel aardig...
Het is niet zozeer een GT3 issue, maar een algemene 911 issue. Ik heb de afgelopen 26 jaar 7 911's gehad. Zelden bleven ze langer dan een jaar in mijn bezit. Ik ben geen boulevard cruiser, dus mijn sportwagens worden altijd sportief bereden. Als ik sportief gaan rijden met een klassieke 911 vind ik ze bijna altijd tegen vallen.
Behalve mijn 964's die vond ik geweldig en daarom had ik ze gecombineerd bijna 7 jaar in mijn bezit; die waren allebei C4's en daarin ligt de clue. Bij een traditioneel 911 ben je altijd aan't vechten met de neus. Op hoge snelheid zijn ze vrij nerveus en bij de 996 GT3 is dat extreem zo. Ze kunnen zomaar een halve meter opzij schuiven als je op hoge snelheid een hobbel in de weg neemt. Dat voelt onvoorspelbaar en levert meer spanning op dan ik leuk vind. Op circuit waren mijn GT3's fantastisch maar op de Autobahn vond ik ze doodeng boven 200 km/h.
Bij een all wheel drive 911 heb je die nervositeit in de voortrein bijna niet. Je hebt meer gewicht in de neus en omdat de voorwielen ook aangedreven is trekt de auto zichzelf recht. Ik vind ze ook beter insturen dan een C2, maar ik weet dat anderen daar anders over denken.
Concluderend, ik vond het idee van de 996 GT3 geweldig en er waren zeker momenten waar het subliem was, maar 80% van de tijd vond ik het tegenvallen.
Vandaar mijn overstap naar de GT4; veel meer lol met fantastische wegligging op circuit en de openbare weg. Oh, en het geluid die een 981 GT4 produceert....verslavend
07 apr 2022 11:57
Wow.

Johann dropt hier even zijn mic en start een van de meer fundamentele discussies die ik hier de afgelopen jaren las over het wezen van Porsche rijden. Ik pak popcorn en ga dit verder met interesse volgen.
07 apr 2022 12:47
Onder je laatste GT3 zat toch Ohlins R&T, Johann?
Als je die wat zachter zet kan ik me niet voorstellen dat een GT3 doodeng is op de autobahn?
07 apr 2022 13:31
Ik heb daar juist geen enkele moeite mee, al helemaal niet op de snelweg...of de dijkjes. Boven de 160 wordt ie pas trefzeker.
Verschil in onderstel? Bij plotseling op het gas bij een inhaalmanoeuvre wil de achterkant nog wel eens 'wegzakken'.....dat is wél eng.
Dat is bij een GT4 ongetwijfeld minder eng

(middenmotor? Gewichtsverdeling?)
Een 911, en al helemaal de GT3, heeft zijn eigen charmes. Ik kan de keuze van Johann voor de GT4, me 'levendig' voorstellen. (

)
We zullen het hier al helemaal niet gaan hebben over de 996 GT2......die is pas eng, en heeft zijn bijnaam niet voor niets. Eigenlijk past de 996 GT3 die naam eigenlijk ook wel een beetje.
Ze hebben gewoon geen hulpmiddelen. GT4 wel.
07 apr 2022 14:11
Cazzo Super Veloce schreef:Onder je laatste GT3 zat toch Ohlins R&T, Johann?
Als je die wat zachter zet kan ik me niet voorstellen dat een GT3 doodeng is op de autobahn?
Klopt, en met de Ohlins was het echt vele malen beter, toen had ik geen doodsangst meer boven 200km/h, maar leuk is anders. Ik denk dat ik met mijn GT3 het beste uit het chassis heb gehaald, wellicht als er een GT3 was met all wheel drive heb ik nooit de overstap naar de GT4 gedaan
steef schreef:...bij een inhaalmanoeuvre wil de achterkant nog wel eens 'wegzakken'.....dat is wél eng. Dat is bij een GT4 ongetwijfeld minder eng

(middenmotor? Gewichtsverdeling?)
Dat had ik ook maar was geheel verholpen door mijn sper te reviseren en te upgraden met Cup internals. Ik had ook dat hij ging zwabberen als ik lichtjes van de gas af ging in een bocht. Ook dat was totaal weg na de sper revisie. Met de GT4 heb ik dit probleem totaal niet, dat komt deels door de betere inherente balans van de chassis en deels door de bredere wielbasis. 1495 mm achter voor de 996 GT3 vs. 1536 mm voor de GT4. De GT4 heeft ook een langere wielbasis dan de GT3 met 2475 mm voor de GT4 vs 2355 mm voor de 996 GT3
steef schreef:.
We zullen het hier al helemaal niet gaan hebben over de 996 GT2......die is pas eng, en heeft zijn bijnaam niet voor niets. Eigenlijk past de 996 GT3 die naam eigenlijk ook wel een beetje.
Ze hebben gewoon geen hulpmiddelen. GT4 wel.
Ik heb eind vorig jaar de 996 GT2 bij PCG voor een proefrit genomen en afgezien van de vermogen vond ik hem qua chassis een stuk rustiger en stabieler dan de GT3. Ook hier heeft het te maken met de bredere wielbasis. Qua hulpmiddelen heeft de GT4 natuurlijk wel Stability en Traction control, maar ze grijpen alleen maar in als je het echt bont maakt, met normaal rijden op snelwegen en dijkwegen heeft het bij tot dusver nog nooit ingegrepen i.e. aan of uit maakt weinig verschil tenzij je wilt driften.
08 apr 2022 9:33
Heeft het niet ook met de leeftijd van de auto's te maken?
Een GT4 is toch een jaartje of 15 jonger.
Alles slijt en de ontwikkeling van de techniek gaat ook door.
08 apr 2022 10:20
Ik durf wel te zeggen dat mijn GT3 zo vers was ,of eigenlijk beter, als toen ze het fabriek verliet. ALLE rubbers en ophangingspunten in de onderstel was door mij vernieuwd.
Het is écht een 911 dingetje. Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet aan 911 bashen, ik betrapt mezelf keer op keer weer dat ik naar 911's kijken om te kopen (vandaar dat ik al 7 had

) . Maar ik weet inmiddels dat mijn idee/droom van een 911 niet strookt met mijn ervaring van een 911. Ik heb gewoon een voorkeur voor een auto waar het chassis in balans is. Dit is ook precies waarom "die hard" 911 liefhebbers niets anders wil dan een 911 en waarom ze zeggen dat alleen een 911 een echte Porsche is. Voor mij is er ook geen andere merk dan Porsche, en de 911 heeft bij mij ook een magische plekje in mijn hart, maar in de praktijk is een 911 gewoon niet mijn ding.
Behalve de 992...die rijd niet meer als een 911.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.