Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 10:06

https://www.collectionbyvermant.be/en/c ... spyder-rhd

Graag jullie commentaar op deze 2011 rhd 987 Boxster Spyder met Engelse papieren en pdk.
Staat al zeker meer dan een half jaar te koop in Mechelen.

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 10:27

De 987 is de enige van de Spyders waarbij het 'lichtgewicht' (RS) concept deftig is uitgewerkt, dus zeker specialer dan de meer recente 981/718

Spijtig dus dat de specifieke (lichtste ooit) Spyder velgen er niet onder staan (heel moeilijk te vinden en poepduur mocht je dit achteraf nog willen corrigeren), ook de 'zware' elektrische comfortstoelen werd hier gekozen ten voordele van de (fantastische) kuipjes (idem: zeer duur tweedehands). En ze hebben er dan nog airco & nav ingestoken ook :bang:
Alzo wordt toch een deel van de specifieke troeven teniet gedaan.

PDK zal de puristen afschrikken, doch past de wagen perfect en maakt de wagen veel sneller (toch wanneer gekozen voor sportchrono) alsook bruikbaarder zowel in druk verkeer als op lange ritten, ik zie dit eerder als een plus
En gelukkig heeft die ook een sportuitlaat; niet standaard bij de 987 doch een absolute must mijn gedacht!

Belangrijkste issue: stuur staan aan de verkeerde kant, ik zou ff doorsparen voor een LHD

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 10:53

RHD is net als een bijzondere kleur, die zijn volgens sommigen veel meer waard want daar zijn er minder van :mrgreen:

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 11:04

Of verhuizen naar Engeland

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 11:40

Of naar een ander land waar men links rijdt: https://www.worldstandards.eu/nl/autos/ ... ks-rechts/

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 12:49

Het is alleszins een ernstige garage, wij zijn er met ons bedrijf al jaren klant voor al de Volvo leasewagens uit de 60 en 90 serie (waaronder de mijne).

Zegt niks over deze Porsche uiteraard, maar het is qua adres zeker aan te raden want ze hebben een reputatie hoog te houden op de as Antwerpen - Mechelen. Aan een auto van twijfelachtig allooi gaan ze hun handen daar zeker niet verbranden…

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 13:55

idd: onze XC60 komt er ook van :popcorn:

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

02 jun 2022 17:25

Als je niet in wilt halen en geen parkeergarages (met slagboom) in of uit wilt rijden kan je met een gerust hart een RHD kopen ;)

Maar dat van die wielen is ook wél een puntje ….

Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.

03 jun 2022 9:39

STD schreef:De 987 is de enige van de Spyders waarbij het 'lichtgewicht' (RS) concept deftig is uitgewerkt, dus zeker specialer dan de meer recente 981/718

Spijtig dus dat de specifieke (lichtste ooit) Spyder velgen er niet onder staan (heel moeilijk te vinden en poepduur mocht je dit achteraf nog willen corrigeren), ook de 'zware' elektrische comfortstoelen werd hier gekozen ten voordele van de (fantastische) kuipjes (idem: zeer duur tweedehands). En ze hebben er dan nog airco & nav ingestoken ook :bang:
Alzo wordt toch een deel van de specifieke troeven teniet gedaan.

PDK zal de puristen afschrikken, doch past de wagen perfect en maakt de wagen veel sneller (toch wanneer gekozen voor sportchrono) alsook bruikbaarder zowel in druk verkeer als op lange ritten, ik zie dit eerder als een plus
En gelukkig heeft die ook een sportuitlaat; niet standaard bij de 987 doch een absolute must mijn gedacht!

Belangrijkste issue: stuur staan aan de verkeerde kant, ik zou ff doorsparen voor een LHD


Dank voor deze relevante opmerkingen.
Zelf ben ik ook groot voorstander van de PDK. De airco en nav is ook niet mijn ding. Die kuipjes ben ik inmiddels te oud, lees te stram voor. Heb regelmatig met rhd op het vaste land van de EU rondgereden en ervaar dat niet als bezwaarlijk. Parkeergarages en tolhuisjes werken tegenwoordig met nummerplaat herkenning en gaan automatisch open.

Wat deze auto niet mee heeft is zijn Engelse registratie papieren. Post Brexit is dat een kostenpost issue indien op NL kenteken te gaan/moeten zetten, los van de rest BPM van 1200 Euro. In NL is ook nog eens 1 mistachterlicht links achter verplicht. ( Porsche code 465 ).
Plaats een reactie