Nougatbraun Metalic F4 (Kleurcode: 40B 9 3)
Lederen Mahogany interieur.
Matching number; chassis, motor en boite.
08/12/1986 1e eigenaar antiekhandelaar Trier Duitsland, 4 jaar in bezit
04/09/1990 2e eigenaar kinesist- fysiotherapeut Trier Duitsland (geboren 1948), 20 jaar in bezit
13/09/2010 3e eigenaar sinds 09/2010 ikzelf (geboren 1962), tot heden in bezit.
Ik heb copy’s van de originele fahrzeugbrief met hierin de 2 vorige eigenaars.
Nieuw geleverd in Trier Duitsland door Porsche dealer Auto-Junk-Trier
1e eigenaar: Onderhoudsboekje door Porsche Auto-Junk-Trier
2e eigenaar: Onderhoudsfacturen door M. Faust Oldtimer service Porsche specialist Trier
3e eigenaar: Onderhoudsfacturen en stempels in onderhoudsboekje Van Beurden Porsche Turnhout
Dikke kaft met allerhande facturen.
Wagen in 2011 volledig gerestaureerd en motor kleine revisie ondergaan op 217.000 km. Motor was nog als nieuw. Wel alle slijtageonderdelen, dichtingen en kopbouten vervangen. Motor draait als een Zwitsers uurwerk en start van de eerste kik. Geen lekken.
Nieuwe tapijtbekleding op maat in het mooie klassieke “haargarn” zoals de klassieke Porsche 356 types. Origineel tapijt voorhanden.
Extra voorzetels gekocht en deze laten bekleden in Porsche Classic houndstooth/pepita stijl. Originele (lederen) zetels voorhanden.
Houten Nardi stuur. Origineel stuur voorhanden.
Wagen is uitgerust met elektronische servosturing van EZpowersteering. Origineel stuurhuis voorhanden.
Reservewiel origineel Fuchs. Origineel reservewiel voorhanden.
Alle boekjes, ook van de originele radio zijn voorhanden.
Alle sleutels voorhanden, ook deze van de originele Fuchs sloten.
Originele Blaupunkt Bremen SQR 45 radio/cassette , gereedschap set en luchtcompressor voor reservewiel.
Op foto te zien met replica Fuchs 17” velgen. Originele 16” Fuchsvelgen (6J en 7J) zijn voorhanden.
Targadak nieuw bekleed in Sonnenlandstof. Keuze uit het zwarte of het bruine dak.
Opgelet, slechts één plooidak is in verkoop begrepen. Eventueel tweede aan extra prijs mee te kopen.
Dit is een echte liefhebbersauto, steeds door liefhebbers onderhouden en niet afgejakkerd. Ondanks zijn (echte) 280.000 km verkeert de wagen in absoluut perfecte staat. Er zullen wel goedkopere exemplaren zijn met, zogezegde, lagere kilometerstanden.
Deze zomer nog een mooie roadtrip van +/- 3.000 onbezorgde kilometers door Frankrijk gemaakt ter afscheid.
Elke controle door Porsche dealer is toegestaan op eigen kosten.
Ik sta geen testritten toe, tenzij met mezelf achter het stuur.
Dit is voor mij een zeer moeilijke beslissing daar ik de wagen reeds 13 jaar in bezit heb en zeer veel geïnvesteerd heb in deze wagen om hem zo perfect mogelijk te maken. Heel mijn leven van gedroomd en in 2010 gekocht voor mijn 50ste verjaardag met de bedoeling om hem eeuwig te houden. Maar 2 Porsche ’s is van het goede teveel (alhoewel). Ik heb nog een Porsche (964 C4 coupe) en rij iets liever met de 964. De kans dat mijn vrouw mij verlaat als ik de Targa verkoop is reëel en als zij hiermee dreigt blijft de Targa hier, vermits het mij anders teveel geld gaat kosten
Prijs: 75.000 euro
Meer info of foto's, vraag maar.
Laatst bijgewerkt door
bladerunner op 16 sep 2023 10:10, in totaal 1 keer bewerkt.