Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
01 nov 2023 17:05
Hallo allemaal,
Bij W&O staat een mooie 997 Turbo te koop ! Is deze bekend bij de forumleden ?
Bvd Boxerbox
mod by Henk: topictitel aangepast
01 nov 2023 19:27
Wel een heel mooie zeg
km stand aan de hoge kant maar verder prachtige 997 turbo
01 nov 2023 20:38
Stoere bak
Kilometerstand 221.568
Vermogen 480 pk
Bouwjaar 2006
Cilinderinhoud 3598 cc
Kleur exterieur Arctic Silver Metallic
Motor configuratie 6 cylinder boxer met inj. en turbo's
Kleur interieur Zwart
Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer
Velgen 19 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 3,7 sec
Banden Michelin Pilot Sport
Topsnelheid 310 km/u
Productieaantallen 16000
Chassisnummer WP0ZZZ99Z7S781699
Overig Handgeschakeld! 2e NLD eig
Mocht je 'm kopen, vraag dan even of zij de sticky buttons willen vervangen
02 nov 2023 10:56
Gaaf ding. Die velgen staan er ook wel goed bij. Die sleuf in de neus is m.i. wel een smaakgevoelige aanpassing.
02 nov 2023 23:14
Volgens mij is de Turbo bij Witmer verkocht
In Vught staat er ook nog eentje met gereviseerde motor
https://home.mobile.de/RENESCOLLECTABLES#des_377332126
31 dec 2023 14:48
Vraagje aan de kenners nav die foto van het control panel. Het viel mij op dat je bij de 997.1 turbo nooit een PCE knopje ziet. Werden die nooit met een (kleppen bedienbare) sportuitlaat geleverd? Dat standaard ding klinkt als een stofzuiger.
31 dec 2023 15:09
Volgens mij gaat klep open zodra deze in de sportstand wordt gezet.
31 dec 2023 16:31
Klopt,
Kleppen gaan open als de sportstand wordt ingeschakeld.
Maar nog steeds van stofzuiger naar grasmaaier
31 dec 2023 16:39
Haha bedankt. Gek dat ik dat nooit ergens heb gelezen of gehoord. Meteen ook een tip voor iets wat de boxer tot leven wekt (maar niet oorverdovend is)?
31 dec 2023 17:46
Een 997 turbo mk1 heeft geen kleppen uitlaat
01 jan 2024 12:04
Ging er van uit dat er iets van een klep in zat.
Geluid werd toch echt “zwaarder” wanneer de sportstand aan ging (bij mijn turbo iig).
01 jan 2024 13:29
De sportstand doet 3 dingen
Gasresponse wordt nerveuzer, 10sec 0,2 bar overboost en zet het onderstel op een belachelijk harde stand. Dat laatste kun je gelukkig apart uitzetten
De uitlaat heeft geen enkele klep
Wellicht op een mk2 maar niet op een mk1
Als je de uitlaat eraf pakt zit er ook geen enkel onderdruk mechanisme oid dat je los moet halen.
De GT3’s mk1 hebben het wel en er zullen ook wel aftermarket oplossingen zijn voor de 997tt
01 jan 2024 19:36
Das apart,
Bij mijn turbo was er wel degelijk verschil in geluid. Het geluid werd wat dieper en harder. Het was duidelijk hoorbaar maar het verschil vond ik niet heel groot en heb nog getwijfeld om dat aan te laten passen.
Zou ook door een vorige eigenaar kunnen zijn aangepast want die had hem ook getuned.
Maar goed, standaard dus hetzelfde stofzuiger geluid begrijp ik.
01 jan 2024 22:02
Niet voor niets laten de meesten hun uitlaat aanpassen of schroeven er wat anders onder (had zelf een Cargraphic)
01 jan 2024 22:10
Kan me voorstellen dat in sportstand de mapping verandert waardoor ook 't geluid verandert. Is althans bij mijn 981 ook zo. Geen PSE maar duidelijk een zwaarder, donkerder en luider uitlaatgeluid (icm Carnewal GT).
02 jan 2024 21:21
Hans44 schreef:Niet voor niets laten de meesten hun uitlaat aanpassen of schroeven er wat anders onder (had zelf een Cargraphic)
Of nog simpeler met een lange 15/20 mm diameter boor door het uitlaatgat een gat boren, kost je een boor en geeft een wat dieper voller geluid afhankelijk van de diameter vd boor.
Als je in het uitlaatgat kijkt zie je een bocht, boor je daar doorheen zit je rechtstreeks in de buis voor de demper. Je sloopt er verder niets mee.
15 jan 2024 17:54
Ik heb deze exacte dezelfde gehad in het zwart/zwart, handbak en inderdaad geen kleppen maar wel de boost in standje S. Het is een Mezger blok en toen ik de 997.1 in mijn bezit had overleed Hans Mezger. Toen was er ook wat meer aandacht voor "zijn techniek". Ik vond de MK1 destijds een plus t.o.v. de MK2. Achteraf was de automaat wellicht wel lekker geweest. Het was nog niet de PDK in die tijd maar er was haast niet tegenaan te schakelen als je gas gaf. De eerste P waarbij de automaat sneller was dan de handgeschakelde (op papier dan). Succes met de verkoop en ik vind dit nog steed een bijzondere Porsche!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.