Soms lopen dingen anders dan je denkt. Begin dit jaar beslist om mijn Cayman R te verkopen omdat ik echt wel terug wil naar luchtgekoelde 911.
Keuze was gevallen op een 993 Carrera 4, nachtblauw, zwart leder interieur, afgeleverd in Italië in augustus 1995. Gekocht in maart dit jaar, staat hij intussen onder een hoes te wachten tot hij 30 jaar en dus oldtimer wordt. Echter vorige week weer eens met een 911T van 1973 gereden ....... mijn eerste (porsche)liefde. In 1997 kocht ik mijn eerste Porsche 911, een 911T 2.0 targa. Daarna volgden nog 2 911 2.4T coupés van 1973. Die laatste was een sepiabruine USA versie met K-jetronic motor. Fantastische auto, verkocht in 2006 en al vrij snel spijt gehad van die verkoop. Na testrit vorige week met een gelijkaardige 911T
beslist om toch in die richting verder te gaan, dus de 993 mag terug weg
C07 : Italie / Porsche Center Udine
M233 : Pirelli banden
M398 : CUP velgen 17 duims
M573 : airco
Zeer pure 993 Carrera 4 : geen schuifdak, geen achterwisser, geen parkeersensoren, geen uitgebreid audiosysteem, .......
Interieur is heel netjes en 100% origineel (behalve de meer recente radio)
Onderhoudsboekje correct ingevuld tot 2016.
Laatste onderhoud in Italie in 2010 op 112.000km. Daarna naar NL verkocht.
Onderhoud bij Porsche Kraan in 2012 met +/- 126.000 km .
In 2016 naar Belgie verkocht, eerste onderhoud in Belgie op 134.000 km en 1 eigenaar tot ik hem kocht. Belgische eigenaar deed onderhoud zelf.
+/- 142.000km toen ik hem kocht, gestaafd met jaarlijkse kilometerstand tijdens technische keuring / Carpass
De auto heeft rechts (vooraan) ooit schade gehad, wie in detail gaat kijken merkt dit aan passing van het voorscherm en mindere lakkwaliteit op het rechtervoorscherm. Geen schade aan bodem of chassis, volledige koffer vooraan is schadevrij en in originele lak. Auto heeft laatste technische keuring gehad in Belgie op 29 februari 2024 toen ik hem kocht, zonder enige opmerking. Auto heeft een onderhoudsbeurt nodig en remschijven lopen op hun einde. Toen ik de auto kocht had hij geen originele CUP velgen meer, die heb ik intussen gekocht en gemonteerd, maar op de velgen staan winterbanden. De Carrera 4 heeft origineel rode achterlichten en witte knipperlichten vooraan. Deze heeft oranje / amber knipperlichten zoals de Carrera 2. Persoonlijk vind ik dit mooier. De originele witte knipperlichten zijn bij de auto. Boekjes zijn bij de auto net als originele toolset en krik. Werkende afstandsbediening / alarm, radio met Bluetooth.
Vraagprijs 68.000 € ! Prijs beperkt bespreekbaar bij de auto.