Te koop : mijn vaders 924S
Mooie 924 S in nette staat. In februari 2015 gekocht in NL. "Wij" zijn vermoedelijk derde eigenaar. Eerste eigenaar in Duitsland was een dame die volgens de originele Fahrzeugbrief die nog bij de auto is, toen 76 jaar oud was. Wellicht daarom is de auto voorzien van servostuur
. Augustus 1993 is de auto afgemeld in Dtsl en op kenteken gezet in NL in september 1993.
Van 1995 tot 2015 toen wij de auto kochten heeft hij dezelfde eigenaar gehad. De twee jaar tussen agifte kenteken in NL en tenaamstelling vorige eigenaar zijn onduidelijk. Laatste RDW keuringsrapport bij de auto is van december 2013, zonder opmerkingen. De NAP, opgemaakt december 2014, toont een logisch kilometerverloop gaande van 59.711km in 1994, tot (1)38.884km eind 2014. Op dit moment staat de teller op (1)39.495km. Wat meteen 1 van de redenen van verkoop aangeeft
Toen wij de auto kochten had vooral het exterieur aandacht nodig, de originele rode lak was dof geworden en zowel vooraan links als achteraan waren enkele kleine (parkeer)deuken. In de loop van 2015 is de auto dan ook volledig herspoten in z'n originele kleur. Op dat moment zijn ook een boel kleine dingen vernieuwd zoals rubbers onder spiegels, deurklinken, daklijsten, rond voorruit, targadak etc, pompjes motorkap en kofferdeksel, nieuwe sierlijsten op de flanken.....
Ook remleidingen werden in 2015 vernieuwd en remklauwen gereviseerd. Ook de stuurhuisinrichting werd volledig gereviseerd (lekt dus niet !). Tussenuitlaat is ook vervangen.
Het interieur is origineel in zwarte pinstripe stof met zwart tapijt, in goede staat, met enkel een kleine beschadiging op de passagierstoel in de stof. Het dashboard heeft verschillende barsten zoals de meeste 924's hebben. Er is een zwarte dashboardcover aangekocht maar nog niet gemonteerd.
Afgelopen zomer stelden we lekkage vast van de schokdempers vooraan : beide vernieuwd.
Dit was ook het moment om een nieuwe waterpomp te monteren, samen met vervanging van alle riemen en de verschillende loop- en spanrollen.
Auto rijdt, remt en stuurt goed. Elektrisch werkt alles.
Behalve het servostuur heeft hij als optie het elektrisch targadak, elektrisch instelbare buitenspiegels, stabilisatiestangen voor en achter, antenne + 4 luidsprekers.
Sticker met vermelding van alle optiecodes zit zoals het hoort achteraan in de koffer. Er is een Sony radio-cassettespeler geïnstalleerd.
Achteraan werden door ons 8J telefoonvelgen gemonteerd ipv de standaard 7J (zoals vooraan). Dit staat net iets stoerder (standaard op de Lemans serie van 1988).
Auto mag weg, maar moet niet weg. Vraagprijs 12.924 €.
Voorlopig geen andere fotos dan deze, samen met mijn ex-944 turbocup. Als het weer beter wordt, maak ik nieuwe.