TE KOOP: Porsche 964 C4 uit 1992
Na lang wikken en wegen gaat mijn Porsche 964 Carrera 4 plaatsmaken voor een iets oudere Porsche (3.2 uit 1988) die nog beter past bij mijn leeftijd
Waarom deze move? Sommigen zeggen dat ik op rijkwaliteit ga inboeten. “Want met de stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, airbags etc. van een 964 voldoe je aan alle kenmerken van een hedendaagse auto”… Maar ik wil nou net meer terug naar dat “spartaanse”. En ja, dan maar wat minder vermogen. Ik rij toch niet op circuits, maar gewoon op zondag een stukje door het Zuid-Limburgse heuvellandschap. En zo is mijn 964 ook behandeld: Met veel liefde en respect want hij is nog 100% origineel.
HistorieIk kocht deze wagen 5 jaar geleden van een forumlid, ook een echte liefhebber die de auto tot in detail had verzorgd. Ik was toen op zoek naar “de perfecte Porsche” en had hem gevonden, in Nederlands Limburg nota bene! Het mooie aan deze auto is dat hij al 20 jaar in onderhoud is bij dezelfde 911 air-cooled Porsche specialist “Speed Service” in Sittard. Dat gaf mij meteen een vertrouwd gevoel.
Aan deze auto is - op de paravan na - nog werkelijk geen millimeter gespoten. Mijn taxateur heeft mij dan ook op het hart gedrukt, dat beetje steenslag te laten voor wat het is. Want “als je gaat spuiten, gaat dat ten koste van de originaliteit en waarde”.
Mijn familie en vrienden vinden het jammer dat ik deze move ga doen, vooral wegens die onwijs mooie kleur “Amazon Grün”, moeilijk te vinden momenteel. Deze kleur schittert een beetje blauwgroenig in de zon en diep Turquoise/donker Blauw in de schaduw.
Dan nu de feiten: Geboortejaar 1992, jaargang 1993
KM: 196.500
Coupé met schuifdakje en ruitenwisser
Duitse Porsche, in 2000 ingevoerd naar Nederland
Ik ben de 4e eigenaar
Handbak, 5 versnellingen
Kleur: Amazon Grün
Serviceboekje met historie vanaf dag 1 aanwezig
Zwart leren interieur
Becker traffic pro radio (incl. nieuwe Polk speakers achter originele roosters)
Derde remlicht, uiteraard origineel van Porsche
FOTO'S:https://porsche964c4.jimdosite.com/ BeschrijvingDe auto is af fabriek voorzien van volelektrische en verwarmbare stoelen en de bestuurdersstoel met lendeverstelling. Verder is de auto uitgevoerd met raf-leer en volledig leren dashboard in fantastische conditie. Goedwerkende airco (optiecode M573), elektrisch schuifdak (optiecode 650) en elektrische raambediening. De auto staat op zijn originele 17-inch cupvelgen met Michelin Pilot Sport met N codering (205/40 ZR17 en 255/40 ZR17). De auto is voorzien van een sport katalysator.
Wat is er aan de auto gedaan:Deze Porsche heeft een volledig verstelbaar Bilstein sportonderstel (B6 set) met h&r veren, veerpootbrug, uitgewogen, uitgelijnd op RS specs. Voortrein compleet gedemonteerd en gepoedercoat/gepassiveerd, klauwen gereviseerd. De auto heeft momenteel 196.500 gereden en bij 70.000 km een revisie gehad waarbij alle lagers, pakkingen en keringen zijn vervangen. Schijven en blokken rondom circa 13.000 km oud. Koppeling ca. 18.000 km geleden vervangen. Mijn voorganger heeft de cup1 velgen later poedercoaten. Nieuw gepoedercoate motorbeplating. Airco recentelijk volledig vernieuwd met nieuwe verdamper, condensor en droger, dus ijskoud. Nieuwe spoilerwand en zuigers op de achterklep. Zeer recentelijk (juli) is er een grote beurt aan de auto verricht (ashoezen vervangen, leiding koppeling vervangen, deurvanger etc.) t.w.v. € 2.500,- .
Taxatierapport uit 2019 door Porsche autoriteit aanwezig twv 65K (kwaliteitsklasse 2+)
Kortom, een echte, goed en eerlijke 964 coupe.
Vraagprijs € 59,964Iedere keuring is toegestaan.