Porsche 997 Turbo Coupe Handbak 2007
Voor wie de goedkoopste EU 997 Turbo-Mezger Coupe met handbak zoekt, hier komt ie:
Wegens aankoop andere P en het daarbij komende ruimtegebrek mijn daily te koop.
997 Turbo Coupe handbak, zilver
2007 Duits geleverd en sinds 2009 in NL
Door mij gekocht in 2017 met plm. 75000 km
Huidige kmstand 238000, maar loopt op (wordt dagelijks gebruikt)
Volle spec met sportchrono, schuifdak, vol leer
Achteraf door mij voorzien van Bilstein B16 met PSM en Cargraphic uitlaat incl. 200 cell Cats. Verder geen tuning, ik vind 'm snel zat.
Aangezien het een daily betreft, is het geen museumstuk, maar wel schadevrij, alle naden en laspunten kloppen evenals de kmstand.
Onderhoud gedaan door specialist en mijzelf. Altijd punctueel gedaan want hij moet het iedere dag doen. Dwz iedere 25000 km verse olie (0W40 Mobil 1) en filters en iedere 75000 km bougies, Bakolie, olie voorste diff en tussen diff.
Recent vervangen: Koppeling compleet, bekrachtiger koppeling, startmotor, bougies (alles rond de 225000km). Verder alles bijgehouden zoals homokineelhoezen, boutjes en moertjes van de uitlaat, stuurkogels etc. Ook de spoilerpompjes zijn 1,5 jaar geleden gereviseerd en werken beter dan nieuw.
Minpunten: banden zijn op (wordt geleverd met de originele velgen zoals op de foto, ik rijdt op een GT3 set), barstje voorruit (ik erger mij er niet aan, zit onderin in het midden en ik wacht op de eerstvolgende steen), het obd lampje gaat soms aan vanwege de 200 cell katalysator. Dat is weg te programmeren maar ik reset 'm gewoon als het lampje brandt. Evt. is de originele uitlaat tegen meerprijs leverbaar. Verder wat gebruikssporen bij een auto van deze leeftijd en kmstand, maar wel in nette staat en alles werkt.
Pluspunten: Superfijne, snelle en betrouwbare auto voor de lange ritten, best zuinig (in NL zolang je niet boven de 170kmh rijdt). Uiteraard is de Mezgermotor een absolute dauerbrenner. Bestuurdersstoel is als nieuw (ik zit zelf in een GT3 stoel)
Ik ben er op mijn manier zuinig op geweest (netjes warm- en koudrijden, onderhoud, met beleid schakelen en koppelen). Grotendeels gebruikt voor woon werk (200 km retour) en zakelijke ritten. Helft vd km's zijn denk ik door mij in
Duitsland gedraaid. Geen circuitgebruik, wel 1x 5 rondjes Nordschleife gedaan waarbij opviel hoe goed zo'n relatief zware standaard auto daar rijdt.
Redelijk zeldzame auto door de handbak. Voor zover ik heb begrepen zo'n 3000 van de 15000 coupe's met handbak geleverd.
Prijs van deze parel: 60.000,- euro (over 15 jaar lachen we erom)
Voor verdere info, stuur een PB. Proefrit mogelijk bij serieuze interesse. Auto staat in den Bosch.