Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 maart 2025 16:53



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
911 T 2.4 1972 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht 911 T 2.4 1972
Na 13 jaar heb ik besloten mijn T-tje te koop te zetten. Reden: ik heb er in al die tijd maar 8,800 km mee gereden.

Vraagprijs: EUR 85,000

Het gaat om een Porsche 911 uit 1972 met Ölklappe in fantastische jaren ‘70 kleur (goud, sonderfarbe). De Porsche is uitgerust met de zogenaamde ölklappe, een vuldop voor het bijvullen van olie.

Deze US-versie is bovendien voorzien van het Mechanic Fuel Injection systeem (MFI-systeem) en heeft daarom 140pk, 10pk meer dan een Europese versie. De body zit goed strak op de naden en de passingen zijn perfect. De Porsche is netjes en hard. Ook het originele interieur is erg mooi en compleet met een originele radio, onbeschadigde zwarte lederen bekleding en het keurige dashboard. In 2012 voorzien van Deser reproductie Recaro ‘S’ stoelen.

De 140PK zescilinder luchtgekoelde motor is krachtig en klinkt echt fantastisch (niet alleen voor de liefhebber). De handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen schakelt licht en soepel. De originele matte Fuchs wielen en het mooie chroom complementeren de prachtige uiterlijke staat van de auto. Het geboortebewijs van de Porsche is aanwezig, net als een map met vele facturen van het onderhoud.

In 2012 is de auto geïmporteerd vanuit Belgie (origineel komt deze uit Colorado, Amerika) en op Nederlands kenteken gezet. De vorige eigenaar was de in de Porsche wereld vrij bekende verzamelaar Johan Frank Dirickx. De eigenaar daarvoor een Amerikaan die hem zeer lang heeft gehad.

Deze Porsche 911 2.4T is er één van de in totaal 989 gefabriceerde Ölklappe modellen. Dat maakt hem -zeker in deze staat- zeer uniek en gewild.

Historie van dit model:
Sinds de start van de Porsche 911 zijn er jaar na jaar diverse updates uitgebracht om de 911 naar een hoger plan te tillen. In 1972 kwam de 2.4T uitvoering, de zwaarste motor tot dan toe. Daarbij werd het MFI-systeem geïntroduceerd om aan de Amerikaanse emissie-eisen te kunnen voldoen. Omdat het olie bijvullen altijd een lastige klus was, bedachten de ingenieurs van Porsche een vuldop achter een soort “benzine” klepje. Hoe handig dit in eerste instantie ook leek, het zorgde voor veel verwarring. Het olieklepje werd te vaak verwisseld met het benzineklepje. De motoren liepen hierop kapot en er volgden dientengevolge veel schadeclaims. Na één jaar en slechts 989 stuks werd de klep toch weer uit het ontwerp gehaald.

SPECIFICATIES
Carrosserie: Coupe
Motor: 2,400cc Flatsix
Transmissie: Handbak vijf versnellingen

Vermogen: 140PK
Kilometerstand: ca. 8,820 km (mijlenteller vervangen bij stand 16,016)
Bouwjaar: 1972

Er staat een klein aantal foto's in mijn album, meer op Marktplaats (19 foto's) en als je de auto in het echt wilt bekijken, staat hij bij Waalgarage in Broek en Waterland.


22 maart 2025 11:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Tristan schreef:
meer op Marktplaats (19 foto's) ...


Ik heb Advertentie m2214759430 even snel bekeken :D Wel een hebbedingetje hoor, deze T :drive:


22 maart 2025 13:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
56219
Zekers :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 maart 2025 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Heel gaaf!

Klinkt inderdaad fantastisch een MFI motor.
Heb je er ooit gedoe mee gehad of werkt de inspuiting naar behoren?


22 maart 2025 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Succes bij de verkoop.

(Ik rij ook een 2.4 T oelkappe)

Deze opmerking:
Citaat:
Omdat het olie bijvullen altijd een lastige klus was, bedachten de ingenieurs van Porsche een vuldop achter een soort “benzine” klepje.
klopt echter niet. Omdat de 911 "staartlastig" was wilden de ingenieurs meer gewicht naar het centrum van de auto verplaatsen. De olietank werd dus meer naar voren verplaatst, en dus ook de vulopening.

Het verhaal dat er vaker "benzine" werd bijgevuld i.p.v. olie via dat klepje heb ik ook vaker gehoord, echter ik heb daar nooit enig bewijs van gezien, het zou dus net zo goed een broodje aap verhaal kunnen zijn.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 maart 2025 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Targa en 993 C4S ex 964 C2
Brussel
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Hi Tuck-under,

Nooit iets gehad met MFI. De verkoper, Johan D heeft twee eigen monteurs om zijn verzameling te onderhouden en ook Robert Visser en/of Waalgarage - waar ik het onderhoud liet doen - zien genoeg oude gebakjes.


23 maart 2025 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Mooie auto, succes met de verkoop!


23 maart 2025 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: 911 T 2.4 1972
Dat ik begon met 911 had een kennis van me een 2.4 van 1973 met mech injectie en 190 pk.
Dezelfde kleur met zwart leer, een S pakket, schuifdak en airco, zoooo mooi :thumleft:
Een Ned auto, maar ik wou een G model met een verzinkte carrosserie :?
Nu (achteraf) wel wat dom he :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


23 maart 2025 12:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.