Auteur |
Bericht |
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Advies gevraagd --> Porsche 968
Heren,
Vraagje. Ik ben via internet tegen deze auto aangelopen. Ben zelf al jaren fan van de 968 en hebt mijn oog nu op deze laten vallen.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... d=96513134
De auto ziet er erg goed uit. Heeft geen schades, deukjes of lelijke krasjes. Heel fraai eigenlijk. Daarnaast ziet het interieur er erg verzorgd uit, en kan je zien dat de auto van liefhebbers is geweest. 3e eigenaar nu.
Wat mij echter tegenstaat is dat hij nu 271.000 op de klok heeft staan. Het is een origineel NL auto, en heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad bij Wittebrug (en 2 x bij Hoogenboom). Bij 258.000 is de distributieriem vervangen. Ik heb de auto gehoord en hij loopt erg mooi en erg soepel. Heb er helaas echter nog niet mee gereden.
Wie heeft ervaring met 968's, en kan mij misschien meer vertellen over deze auto. Of de 968 in het algemeen. Kan deze KM-stand kwaad, ookal is hij altijd erg goed onderhouden.
De dealer heeft mij een nette prijs geboden iets onder de vraagprijs, incl. APK en 4 nieuwe banden. Verder laat hij mij vrij om de auto voor een Aankooprapport mee te nemen naar bv. Wittebrug.
Ik hoor graag wat jullie vinden.
Groeten,
Mark Nauta
|
09 nov 2007 1:09 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Aan een 968 kun je een hele fijne auto hebben.
Wel is de kilometerstand van deze auto erg hoog. Ook al loopt de auto mooi, je weet niet hoelang dit zo blijft. Dat kan heel lang, maar net zo goed nog even zijn.
Daar kan niemand jou iets zinnigs over zeggen.
Dat geldt ook over de lagers in de transaxle en versnellingsbak. Het kan goed zijn dat je deze al hoort tijdens een proefrit.
Meestal rijden 944 en 968's met deze kilometerstand ook niet meer zo strak als een auto met de helft aan kilometers.
De prijs is niet overderven hoog, dat is niet voor niks. Een goede frisse 968 kost denk ik wel wat meer.
Aan de andere kant, deze is natuurlijk goed, anders was er niet zoveel mee gereden, maar een keer houdt het natuurlijk op, en tot die tijd kun je er veel plezier van hebben.
En als geld geen rol speelt, na een eventuele reparatie ook weer.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 nov 2007 10:26 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ziet er netjes uit. Als die hoge KMstand je stoort, dan moet jij verder kijken. Zij zijn dan wel een 5K duurder. Niet vergeten een AKK laten uitvoeren.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
09 nov 2007 12:04 |
|
|
Number1
968Bierbeek
|
Dag jongens
De mijne staat ook te koop, ga maar es kijken indien interesse:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=115998553
Groetjes,
Dave
_________________________________________ Evolution is emprisonment
|
09 nov 2007 15:05 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Mijn 968 staat ook te koop met slechts 137.000 km op de teller
De advertentie staat op dit forum :
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14135
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 nov 2007 15:15 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
een echte Cs (chassisnummer nagekeken ...)
en is van een vriend van mij .....
zeer mooie auto,
in goede staat...,
echt de moeite...
http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/6406 ... 68_CS.html
|
09 nov 2007 15:50 |
|
|
aso69
rotterdam
|
met een echt schuifdak
|
09 nov 2007 19:54 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Mijn 968 11/93, heerlijke auto!
aanschaf met 296000km!
Wat daarna?
alle dashboardlampjes
remblokken
remschijven
banden
distributieriem/rollen
looprol
balansasriem
nokkenasketting
glijstuk
motorpakkingset
rubberlager
motorsteunen
allerlei pakkingen
motor uit en ingebouwd
snaar stuurbekrachtiging
koppeling en druklager
multiriem
alle olieen
bougies
luchtfilter etc
stuurbekrachtigingspomp
stabilisatorsteunen
uitlaatringen
wisserbladen
voorruit
stuurhuis
radiateurventilator
fusee rv
airco: condensor,droger,expansieventiel, drukregelaar, kleinspul
schokbrekers
dikkere stabis en rubbers
och, en dan doe ik de kleine details nog niet
nu 341000km en net een 20000km beurt achter de rug
en ze rijdt weer als een oude dame
maar met nog steeds jonge streken
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
09 nov 2007 21:20 |
|
|
horn
PF #57
|
tja, als je dat allemaal zelf kan ben je toch een stukkie minder kwijt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2007 22:07 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Dan was ik wel de uitvinder van de paperclip! of heette ik Bill Gates
Helaas ik, en mijn egaa , betalen zwaar voor de technische slijtage van ons Duits elite snelweg voertuig
Mmmm, ik slijt wel mee
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
09 nov 2007 22:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Advies gevraagd --> Porsche 968
De motor van de 968 schijnt erg lang mee te gaan zonder problemen. Is ook kennelijk voor veel minder geld te reviseren als de boxer.
We kunnen niet in de motor kijken, dus het zou over 5.000 km raak kunnen zijn, maar in theorie kan dat ook als er maar 100.000 km mee gereden is.
Ikzelf heb enkele jaren geleden een 964 gekocht met 185K op de teller. Ik zit nu 80K verder. Sommigen kopen liever een 964 met 100K op de teller. Maar ik ben 964's tegengekomen die voor de 180K al een revisie kregen.
Ergo: de kans op gebreken wordt groter bij een hogere kilometerstand, maar je kan niet zeggen dat er snel gebreken aan zullen komen bij een hogere kilometerstand.
|
10 nov 2007 12:23 |
|
|
erwin996
M140i
|
Deze auto ziet er gewoon heel goed uit. De prijs is ook oké en als de motor mooi loopt zou ik hem zo kopen...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
10 nov 2007 19:40 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nou wat let je
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
10 nov 2007 22:32 |
|
|
Mark Nauta
|
Iedereen bedankt voor de reacties en de eerlijke en correcte meningen.
Ik heb zelf nog steeds grote twijfel. Dat wordt vooral veroorzaakt door de hoge km-stand. De auto ziet er qua kleur en uitvoering gewoon perfect uit, en ook qua toestand maakt de auto erg gewillig. Maar ja.....die km's. Zoals al is gezegd, dit hoeft geen probleem te zijn natuurlijk maar ja.
Ik zou eigenlijk nog wel eens met de auto willen rijden, maar de dealer wilde dan dat ik toch wat serieuzer werd. Mijn probleem is echter dat ik puur op verhalen en uiterlijk af ga bij de 968. Ik heb nog nooit achter het stuur gezeten van een 968. Dat zou ik graag willen voordat ik daadwerkelijk een serieuze move ga maken. Misschien is het wel helemaal niet mijn auto, wat ik me trouwens niet in kan denken, maar je weet het nooit.
Zijn er 968 rijders hier in de buurt van Rotterdam of Franeker die mij hiermee zouden willen helpen, dus mij eens de mogelijkheid willen geven om mijn eerste 968-km's te maken??
Ik denk dat ik deze auto dus nog even aan mij voorbij laat gaan. Om verschillende redenen. Ten eerste de km-stand, en ten tweede het bedrag. Ik ben nog student en dan is het natuurlijk een enorme uitgave, zeker als je al twijfels hebt. Maar ja, je hebt een passie en een droom . Maar dat er eens één komt binnen nu en 2 jaar, dat is wel gewenst. Ik heb mezelf nu gezegd dat ik nog even geduld moet bewaren . Er komt wel weer één voorbij, en ik heb geen haast. Als mensen er eens één weten hoor ik dat graag natuurlijk.
|
11 nov 2007 23:19 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Zoetermeer is niet zo ver van Rotterdam toch
|
12 nov 2007 1:33 |
|
|
Mark Nauta
|
Hallo Jan, nee Zoetermeer is zeker niet zo ver. Mag ik dit zien als een uitnodiging ....dan grijp ik hem met beide handen aan natuurlijk!!
|
14 nov 2007 17:11 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Ik zou gewoon bij de dealert wat meer aandringen op een proefrit
Hij wil toch de auto verkopen? Hoe serieus moet je zijn om een proefrit te mogen maken? ik vind het een groot bull verhaal!
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
14 nov 2007 17:34 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ja dat mag je Laat mij maar weten wanneer je kunt via een PB dan regelen we wat.
|
14 nov 2007 17:36 |
|
|
Mark Nauta
|
Dat ben ik met je eens Dennis. Ik ga dat bij deze dealer echter nu niet meer pushen. Ik heb toch al besloten niet deze te kopen. Ik snap dat je het een raar verhaal vindt. Dat vind ik ook wel ja. Aan de ene kant snap ik hem wel omdat hij het eerder mee gemaakt heeft dat mensen komen, interessant gaan doen, en dan gaan rijden. Hij heeft met die auto gehad dat mensen 2 uur wegbeleven, en toen zeiden dat de het toch helaas geen zwarte was......Kijk, ik ben zelf 24, en voor hem misschien niet direct de koper die voor zo'n auto komt. Dat kan misschien zijn beeld bevestigen. Maar daar tegen over staat dat ik het volledig met je eens ben dat het vrij raar is, je wilt die auto toch verkopen, zonder ritje ga ik niet verder in de onderhandelingen. Ik was zelf al zo ver dat ik met de prijs akkoord zou zijn gegaan. De auto staat er voor 12750, en ik mag hem meenemen voor 12 incl. nieuwe APK en 4 nieuwe banden. Dat leek mij toch netjes. Maar ja. Dan wil ik wel rijden. Ik zal hem morgen nog een telefoontje geven en horen wat hij zegt. Bedankt voor je eerlijke reactie.
PM is onderweg
|
14 nov 2007 18:24 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Mark,
De auto die je al laat schieten heeft inderdaad al veel km's achter de rug. Mits de auto goed is onderhouden, hoeft dit echter niet altijd een probleem te zijn. Maar slijtage heb je altijd. Waar Renntech op duidt heb ik zelf zojuist ondervonden. Er is een gehele andere as onder gekomen en dat zijn dan weer van die duurdere grappen waar je niet op rekend.
Je hebt al een aanbod om te rijden in die van Jan, en anders is Franeker ook niet zo ver bij mij vandaan.... Want de mijne rijdt nu weer als een jonge dame.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
14 nov 2007 19:30 |
|
|
Mark Nauta
|
Johan,
Ook dank voor je aanbod. Je ontvangt van mij nog wel even een PM .
Wat betreft de km's heb je gelijk. Ik heb ook mensen gehoord die dik over de 3 ton hebben gereden zonder problemen. Deze 968 is goed onderhouden, en heeft dus altijd zijn beurten gehad. Maar ik vind in dit geval de km-stand echt dermate hoog dat het risico van ongemakken zoals jij en Renntech die schetsen, mij te hoog is. Ik wacht daarom liever even totdat ik op een verstandiger moment (na mijn studie) voor een iets hogere prijs, een 'betere' 968 opzoke met minder kilometers. Die hoeft trouwens niet eens veel duurder te zijn. Neem nu de auto van Jan A. Die kost 'maar' 2000 meer, maar heeft wel de helft aan km's op de teller staan. Dat trekt mij dan ook veel meer.
|
14 nov 2007 21:23 |
|
|
Steven N.
BMW 325i E36Franeker
|
Verstandig broeder, deze blauwe ziet er wel erg netjes uit op de foto's en hij zal super onderhouden zijn. Maar je kan met dit soort kilometer standen beter geen risico nemen. En tegen de tijd dat je weer opzoek gaat naar een 968 is er waarschijnlijk weer een compleet ander aanbod waar altijd wel iets leuks tussen zit. Nu eerst wat ervaring opdoen met het rijden van een 968, zodat je weet waar je op moet letten. De eigenaren hier op het forum kunnen je volgens mij genoeg vertellen over de techniek en de zwakke punten van zo'n beestje.
Dan kunnen we beter het komende jaar wat circuit ervaring opdoen met een 325i-tje Tegen die tijd gaan we samen opzoek, voor ons beide wat anders
_________________________________________ Man; Steven Nauta
Machine; BMW 325i E36 'M3' Coupe
|
15 nov 2007 1:10 |
|
|
Niels 9??
|
Mark,
Is dit niet wat voor je:
968
Enne ik snap je voorliefde voor een 968 maar als ik in jouw schoenen stond zou ik een mooie 944 zeker niet laten staan
ik heb deze al een paar keer aangeklikt
Niels
p.s. wordt het BMW geweld je wat teveel op "dat andere forum"?
|
23 nov 2007 1:06 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Mark,
mocht je voor echt lage KMs gaan en iets meer willen uitgeven, kijk dan even bij Witmer en Odijk! Kost wel 17.500, maar dan ook slechs 90.000. Maar goed, dan moet je wel dat bedrag ervoor over hebben; de diverse aanbiedingen van de heren hierboven lijken ook niet verkeerd .
|
23 nov 2007 1:24 |
|
|
Mark Nauta
|
Niels en HV, bedankt voor het meedenken.
@ HV, helaas doet de website van Witmer & Odijk het even niet, maar ik zal blijven proberen, ben wel erg nieuwsgierig, al is die prijs me echt te hoog, maar wel hele mooie km's.
@ Niels. We meet again . Het BMW geweld is daar prima hoor, maar ja, hier hebben we tenminste Porsche's .
Die 968 op MP, die zit er erg nice uit, al heeft ie een grijs interieur, daar hou ik zelf totaal niet van. Wel is de kleur van de buitenkant erg fraai, en heeft hij de mooie 17" wielen. Ik ben echter erg benieuwd naar de historie van de auto, en de km's. Ik zal er eens naar vragen.
Die 944 die je ook doorlinkt, heb ik ook al bekeken . Maar ja. Ik heb met de 944 altijd zo'n dubbel gevoel. Het is een hele gave wagen, maar ik zal denk ik altijd het gevoel hebben van: "het is geen 968'. En dat vind ik lastig. Ik vind de 968 gewoon echt vele malen mooier, en dat is voor mij wel wat waard. Deze ziet er echter erg goed uit. En misschien moet ik gewoon maar eens met een 944 gaan rijden. De enige optie voor mij is dan de S2.
|
23 nov 2007 2:33 |
|
|