Auteur |
Bericht |
Tim
911 2.2S 1969
|
911 2.2S uit 1969
Wat is mijn origineel Nederlandse 911 2.2S waard? Ik zit nog maar net op deze forum maar na een onlgangs opgestarte discussie over markt prijzen van een 2.2E ben ik aangenaam verrast door de gestelde marktwaarde van een knap [niet concours] gerestaureerde 2.2 type. Mijn 2.2S is over een periode van 3 jaar bij ERPA gerestaureerd met als bedoeling dat er wel mee gereden moet kunnen worden. Wat het heeft gekost zal ik er niet uit kunnen halen maar dat was ook niet de inzet ervan. Recent is er nog een bak revisie aan gedaan door ERPA a somma van 2.600 Euro. Het is de eerste van 5 origineel NL geleverde 2.2S-en en met deze zijn t.d.t. de pers introducties gedaan waarvan ik copiën heb. PON heeft een tijd geleden de nummers nagetrokken en alles klopte, maar dat had ERPA ook al gedaan bij aanschaf. De Originele Rocaro's zitten er in en zijn opnieuw bekleed. Ik heb een copie van de originele factuur, daar koop je hem dus niet meer voor! ERPA heeft de originaliteit van de 2.2S zoveel mogelijk behouden maar alles is wel nieuw of gereviseerd, de kleur 1313 Rood is ook zoals hij ooit is geleverd. Alles is gedaan aan de 911 wat gedaan moest worden en na de restauratie welke in Nov. 2003 klaar was is er nu ±15dkm mee gereden. Ik wil enkel met zeer serieuze gegadigden in conclaaf en hij zal zeker niet goedkoop zijn waarbij ik aangeeft dat de toegevoegde waarde van het kenteken belangrijk zal zijn. Het klokje is stil gaan staan nadat de accu plat stond maar schijn je aan te kunnen slingeren, de Blaupunkt Radio [wel oud maar weet niet of die origineel is] doet het niet en de toeter is schoor. De 911 zou ik niet weg doen omdat het moet maar omdat het andere mogelijkheden zou kunnen bieden. Als iemand er zinnig op in wil gaan hoor ik dat graag. Ter info, de 911 is bedrijfsmatig bezit dus zal er een BTW verrekeing aan te pas komen.
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
21 feb 2008 19:32 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Weet een 911 2.2 T uit 1969 en die staat te koop voor 45000€. Gans origineel staat erbij...
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
21 feb 2008 19:48 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Edit: volledige quote direct bovenstaande bericht verwijderd.
Ja, ze durven er wat voor vragen...
Onlangs ging een 2.2S uit 67 voor 24500$ de deur uit op ebay.
En dan zaten er geen recaro's in, geen originele deurpanelen, geen fuchsen, etc... Wagen moest nog gerestaureerd worden
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
21 feb 2008 19:58 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Edit: volledige quote direct bovenstaande bericht verwijderd.
dat kan niet...
in 67 waren er nog geen 2.2 motoren... (of het moet een 2.0 met later ingebouwde 2.2 motor zijn geweest)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
21 feb 2008 20:19 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
21 feb 2008 20:26 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
911s 2.2
Hi Tim.Wat zou 'ie waard zou zijn.....zo te lezen is de auto in zeer goede staat,dus minstens 45000 euro,als je echt alles(blok totaal,bak,remmen,ophanging,etc.)prof. hebt laten restaureren,en alles er perfect uitziet(dashboard+roosterje,stuur,deurbakken,tapijt etc,raamstijlen,strips,lampen)mag je 60000+ vragen.Kijk eens op www.mobile.de ,een top 2.2S of 2.4S kost daar tot 100000 euro,met rond de 75000 euro als een gemiddelde prijs voor een topper.Kijk niet naar de prijzen uit Italie en Spanje,liggen altijd lager en in het echt zien ze er niet uit,ik spreek uit ervaring.En de zgn, koopjes uit Amerika...voor de zoveelste keer voor diegene die nog steeds denkt dat je daar een goeie S kan kopen voor ong. 25000 dollar,DAT ZIJN WRAKKEN WAAR NOG ALLES AAN MOET GEBEUREN!!Ook de top S'jes daar kosten zo rond de 100000 dollar,waarvan ik uitschieters zie die je zelfs hier bijna niet kan geloven.Weet een 911E voor 160000 euro te koop! ook S'jes voor rond de 150000 zie ik steeds vaker.Als ik jouw was Tim,nog lekker wachten met verkopen en genieten van wat je hebt,en als je er het meest voor wilt vangen,verkoop je hem lekker aan een dikke Duitser.
|
21 feb 2008 21:43 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Tim is niet in de wieg gelegd voor tekstschrijver.(ik heb geen kracht om die hele tekst te lezen) Maar evengoed suc6 met de verkoop
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
21 feb 2008 23:13 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Succes met de verkoop. Zou wat meer foto's plaatsen
|
21 feb 2008 23:38 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Ik ben benieuwd op welke waarde de auto getaxeerd is. Dat geeft niet direct de verkoopwaarde aan, doch geeft ons wel een idee over de conditie van de auto.
|
22 feb 2008 0:11 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
...die klopt niet echt... moet nog heel veel aan gebeuren om 'm weer origineel te krijgen...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 feb 2008 1:57 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
De waslijst aan onderdelen wil je niet weten. Er is meer dan 300 betaalde uren in gaan zitten [denk dat het er uiteindelijk wel meer waren] en onderstel is kompleet gedemonteerd, gestraald en losse onderdelen vernieuwd. De carrosserie is geheel uit elkaar geweest! Aan losse onderdelen is er meer dan 25.000 Euro in gaan zitten. Alles wat draait en beweegt is gereviseerd of vernieuwd. Alle bouten en moeren zijn middels recycling vervangen [ook goud verzonken], olie en benzine tanken vernieuwd, spoorstang, fusee, lagers etc. allemaal nieuw. Bekleding & tapijt vernieuwd - alles. Alle lijsten vernieuwd, rubbers, lampen, schokbrekers, remmen, koppeling etc. Alles is weer gebalanceerd waar nodig, kapjes, dopjes, spanbanden, alles op en aan de motor, you name it. Complete uitlaat systeem is RVS. Helaas is de reserve wiel niet origineel maar ik weet niet wat ze hiervoor leverden omdat voor en achter verschillend zijn. Ook heb ik helaas geen originele gereedschapset. Kabel boom is origineel gebleven!
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
22 feb 2008 14:19 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
2000 GTV, die van Alfa? Ik heb nog een '79 op Spa TL gereden, met 180 pirouet draaiend in de vangrail!. Rij nu met een 200pk 2.0L 75 TS en ga nu ook in de nieuwe TDC rijden met een 147 JTD Cup Diesel.
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
22 feb 2008 14:24 |
|
|
LightYellow
911 2.2S Targa 1970
996 carrera R 2003
|
Net zoals classiccarl 2.4 ben ik ook benieuwd op welke waarde de auto is getaxeerd.
_________________________________________ Porsche..there is no substitute !
Laatst bijgewerkt door LightYellow op 22 feb 2008 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 feb 2008 14:59 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Et voilà
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 feb 2008 15:01 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Spijtig, beyond repair!
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
22 feb 2008 15:37 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
ben niet goed mee met deze auto : ik ga er van uit dat jou 2.2S de auto is op de fotos in je album, maar op die fotos gezien zou ik niet zeggen dat dat het een 2.2S is : buitenste deurgrepen van een 1969 2.0, deurbakjes van een vroege SWB 2.0 en klapraampjes in de zijruiten.
Alles wat ik zie op deze auto zegt dus : 2.0 Nu zeg je wel dat je papieren kloppen met PON en zo en als dit een heel vroege 2.2S zie ik het nog wel gebeuren dat er nog 2.0 onderdelen opzitten, maar dan nog : o.a. die deurbakken en het verdwijnen van klapraampjes op de zijruiten vooraan zijn bij de LWB 2.0 al aangepast vanaf modeljaar 1969, dus augustus 1968 = minstens een jaar eerder.
Ben dus heel benieuwd hoe het verhaal exact in elkaar zit !
Ziet er trouwens wel heel knap uit !
|
24 feb 2008 16:32 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Heb je gelijk in Kristof! Ook bv de achteruitkijk spiegel zit aan het dak en niet aan de voorruit geplakt wat nieuw was bij de 2.2 serie. Er is hier al e.e.a. over gesproken en ERPA heeft daar ook navraag naar gedaan en het bleek dat de aller eerste 2.2-s met her en der nog wat oude 2.0 delen zouden zijn gebruikt.[oude voorraad!?] Niets van de 2.2 wijst op fraude. Van de deuren ben ik niet helemaal zeker omdat daar 2 anderen op zijn gegaan maar het motief van het dashboard en de deuren zijn gelijk. Mijn auto heeft chassis# 9110300029. Het zou mooi zijn als ik een vroegere 2.2 ernaaast zou kunnen zetten om het goed te kunnen vergelijken. Als je daar hints of tips over hebt hoor ik dat graag ...
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
24 feb 2008 18:16 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Als ik zo bovenstaande reacties lees, blijkt het wel dat je een hele bijzondere auto hebt. De auto's zijn gemaakt in een tijdperk waar standaard een ruim begrip is natuurlijk....
Ik denk dat voor menig het heel moeilijk gaat worden om jou een goeie waarde bepaling te geven van deze auto. Nu is dat altijd wel lastig van een afstand...
Hij is een paar duiten waard... Ja... Hoeveel??? Ook maar net wat een gek er voor wil geven.... Ik denk dat 1 taxatie ook weinig zegt over de waarde... Laat er eens meerdere experts op los...
Ik heb de foto's bekeken... Pracht exemplaar zeg...
Ik zou zeggen, lekker in blijven genieten en sparen voor die andere mogenlijkheden... Deze niet wegdoen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 feb 2008 18:50 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Tim
de deurklinken zou ik nog kunnen begrijpen dat ze oude voorraad gebruiken, maar ik heb ooit een '69 T targa gehad (model 2.0, dus voor augustus '69) en die had al de andere deurbakjes, dus zouden ze voor jou auto ineens nog ergens wel heel oude voorraad hebben gevonden . Hetzelfde voor de klapraampjes. Tenzij iemand om één of andere reden ooit andere deuren in de auto heeft gemonteerd, ik zeg maar iets
volledig mee eens ! Ik heb een jaar terug mijn heel mooie 2.4T weggedaan voor de carrera 3.0 : eerlijk gezegd toch al een beetje spijt van ! De oudjes blijven het mooiste wxat er is en als je dan een S hebt is het helemaal super !
|
24 feb 2008 21:02 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Ik begrijp je en ik vind het zelf leuk en nuttig om de juistheid te achterhalen. De deurbakjes/panelen denk ik ook wel dat je gelijk hebt maar een voorbeeld van model verschillen is bv de kleur welke op de PON factuur van Aug '69 Bahiarood 1313 welke volgens de bijbel pas vanaf aug '70 op de D-type kwam . Wat de deur zelf betreft, dat moet nog maar eens nagezocht worden, vandaar dat ik graag anderen hierover aanspreek, zeker diegene die laat blijken er verstand van te hebben . De bagage ruimte is ook het model '69 in iedergeval met het alu type plaatje en sproeier vuldop naast de vergrendeling. Dashboard heeft ook de luchtbediening en de juiste handshoen bak en stuurslot. Accu zit ook helemaal links onder. Toegangsluikje zit ook waar hij hoort te zitten hoewel ik niet weet of de late 2.0 dit ook zo had. Heb vandaag nog even een rondje met moeders gereden maar zij vind het overdreven om op toeren te rijden, maar dat hoort wel een beetje! O ja, toerenteller gaat ook tot 7200rpm tot het rode vlak! De 2.2S gaat ook niet zomaar weg maar het speelt nu een beetje, kun je wel eens hebben. Tim.
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
24 feb 2008 23:33 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 feb 2008 1:22 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Even de rechter knielijst verwijderen en het nummer noteren dat naast de asbak staat. Met dit nummer kun je bij PON laten controleren of jouw ingeslagen chassies nummer in de bagageruimte bij dat productienummer hoort. Als dat klopt heb je een volledige matching numbers auto.
Verder lijkt het me aannemelijk dat er een paar andere deuren in gegaan zijn en vaak laat men dan alles aan de deur zitten. Dat kan verklaren waarom je geen bakjes, maar een zakje hebt en klapraampjes. Ik denk dat Kristof gelijk heeft en er toch echt bakjes in horen, maar dat is eenvoudig op te lossen, de deuren zijn in de basis hetzelfde.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
25 feb 2008 18:29 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik dacht al dat ik zag dat je 79er 2000gtv schreef'.Dat moet dan een alfetta GTV zijn.......ja dus
O ja die okergele een paar postings hierboven was de mijne.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 feb 2008 20:59 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
911S
Heb je al enig idee wat-ie waard is?Of is-ie al verkocht?
|
25 maart 2008 18:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Mooi Tim dat originele kenteken, heel laat 1969
Zie je niet veel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 maart 2008 22:09 |
|
|