Ik ben bij de witte wezen kijken, beetje dubieus verhaal toch wel.. Het eerste wat me opviel was dat de achter-onderspoiler een andere witte kleur had dan de rest. "Heeft ie schade gehad meneer? Niet dat ik weet" zei hij. Ook onderin de ruimte van het reservewieltje zag ik een deuk zitten waar de verf van af gebladderd was, aan de kant van de versnellingsbak(?). "En hoe komt dit dan"? "Geen idee, ik heb dat nog nooit gezien" was het antwoord weer.
Hij wist me ook te vertellen dat de vorige eigenaar hem 17 jaar gehad had, als huwelijkskadeau... Hij reed er zelden mee en stond altijd in garage. De huidige eigenaar heeft hem vanaf november 2007.
Wat me verder opviel was dat er in de kofferruimte vocht aanwezig was, en dan met name aan de rechterachterzijde. Lekkage? "Er staat wel eens een klein plasje op de uitrolbare kofferruimteafscheiding (of hoe noem je dat?) na een regenbui" zei de verkoper. Roest was daar (nog) niet te zien.
Waar ik wel wat roest tegenkwam was op het dak aan de linkerzijde, bij de rails.
Bij het verwijderen van de olievuldop zag ik dikke klodders "mayonaise" in de dop en in de vulpijp wat aan kan geven dat er vocht in de motor aanwezig is. Koppakking lek? "Dat is condens wat niet weg kan omdat de vulpijp zo dicht bij het spruitstuk zit". Ik moest haast lachen....
De meeste twijfels kreeg ik toen ik vroeg of hij er dagelijks mee reed. Hij antwoordde negatief, hij staat altijd hier zei hij. "Hoe komt het dan dat de motor nog warm is?" vroeg ik argwanend. "Mijn vrouw heeft er net mee gereden omdat mijn Opel kapot is gegaan" antwoordde hij toen... jaja...
De accu was vervangen en de distributieriem was bij 65000 km vervangen zei hij, en thuis had hij alle boekjes met het onderhoud verleden. (niet gezien trouwens)
Het interieur zag er wel aardig uit, alhoewel de leren pook aan vervanging toe is, daar zit haast geen leer meer op.
Ik laat hem staan, "this is not my cup of tea".