Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
mooi hoor - velgen zijn een hele verbetering! enjoy!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 mei 2008 7:07 |
|
|
Rickdek
|
Thanks guys voor alle leuke reacties!
Robin, hoe gaat het trouwens met jouw zoektocht? Maak je al een beetje vorderingen??
Groet,
Rick
|
17 mei 2008 11:16 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Mooie cabrio Rick, ziet er superstrak uit met die Cup II's. Ik zie dat je toch voor een Clubsport stuurtje bent gegaan, goede keus Heb je dit stuurtje nog bij Alpo gescoord toevallig? Vaderdag is toch te ver weg voor dit soort upgrades Veel plezier.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
17 mei 2008 11:58 |
|
|
PiePaPorsche
|
Gefeliciteerd met deze prachtige auto. De 964 moet het ook voor ons worden. Erg mooi. Je hebt een C4 gekocht, weet jij ook of het 4x4 systeem van Porsche met een haakse overbrenging werkt en een visco?
Een 4x4 lijkt me geweldig, maar bij veel oudere 4x4´s mag de omtrek van de banden voor en achter niet meer dan 2mm verschillen om het 4x4 systeem niet te mollen. Wanneer je vol op het gas gaat blijft hij lekker in spoor en gaat niet zoeken, beter kun je niet hebben dan ik dan zomaar.
Ik wens je veel plezier en veilige km met deze mooie auto.
|
17 mei 2008 13:38 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Gefeliciteerd Rick,
en ook vandaag is het mooi weer
Mijn C2 cabrio is nog niet klaar Zou gisteren geleverd worden, maar er moeten nog wat dingetjes gedaan worden. Maandag neemt Targa Florio opnieuw contact met mij op. Levering begin deze week. Nog een paar nachtjes niet slapen dus
Laterrrrrr....
|
18 mei 2008 11:17 |
|
|
Rickdek
|
Hey Robin, nog even geduld oefenen dus. Ach, nu even balen misschien maar het is het wachten meer dan waard
@ PiePaPorsche: Ik weet niet precies hoe de 4x4 technisch werkt, ik heb de Porsche bijbel ("De Originele Porsche 911" van Peter Morgan) er even op nageslagen en die zegt het volgende:
"De transmissie van de Carrera 4 was aanzienlijk eenvoudiger dan die van de 959 en werd afgeleid van het sytseem dat werd gebruikt op de vierwielaangedreven wagens die in 1984 werden ingeschreven voor de rally van Parijs-Dakar. De 5-versnellingsbak kreeg de code G64/00 en werd afgeleid van de G50 die al op de 3,2 Carrera werd gebruikt. De aandrijving van de voorwielen werd afgetakt van de voorkant van de versnellingsbak via een centraal geplaatst epicyclisch differentieel dat het koppel van de motor verdeelde over de voor- (31%) en de achterwielen (69%). Een starre buis met daarin een cardanas liep naar de vooras, waar een differentieel de aandrijving naar de wielen doorsluisde."
Dussssehhh, nou lijkt me duidelijk nietwaar Misschien dat er iemand anders is die hier iets zinnigs aan toe kan voegen.
@ Diggler_911: Ik kon het inderdaad niet laten. Heb het stuurtje er toch maar meteen door de Bock in laten zetten. Persoonlijk vind ik het interieur er daarmee meteen een stuk moderner uitzien. Over een jaar of 10 willen we waarschijnlijk allemaal de originele sturen en wielen weer terug maargoed, voorlopig vind ik het een verbetering Heb inmiddels wel een andere wens voor vaderdag hoor. Wil graag naafkapjes met gekleurde logo's omdat die net even wat meer contrast geven met het zwart van de auto dus er blijft altijd wat te wensen over
Groeten!!
|
18 mei 2008 11:42 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
He Rick,
Deze 964 had mijn aandacht een tijdje geleden ook al getrokken, maar was een beetje boven budget. Een pracht wagen in deze kleuren combie.
Van Harte gefeliciteerd ermee en ik denk dat je er heel veel plezier mee gaat beleven. Het mooie weer is weer terug dus je zal vandaag wel de gehele dag aan het rond crossen zijn.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
18 mei 2008 12:43 |
|
|
Rickdek
|
Bedankt Yohanv, ik voel me ook een erg verwend kind moet ik zeggen
Hey Robin, welke heb je nu uiteindelijk gekocht? Ben je nog in Sybekarspel geweest ook?
Groet,
Rick
|
18 mei 2008 12:58 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
|
Hey Rick,
Moet jij niet achter dat mooie stuurtje zitten i.p.v. je toetsenbord?
Van een andere PF lid kreeg ik de tip dat Targa Florio een C2 Cabrio binnen zou krijgen. Op maandag stond deze op de site en op dinsdag ben ik er geweest. Eerst koffie en lekker o.h en over Porsches met Hette en toen de auto grondig bekeken en natuurlijk gereden. Klikte tussen mij en de auto. Was ook een van mijn favoriete kleuren. AKK uitgevoerd en alle puntjes die naar voren kwamen worden aangepakt. Waaronder nieuwe achterbanden (hadden 3mm), 20.000 km beurt en nog aardig wat kleinere dingetjes. Ook had de achterbumper een kleine schade, lak er af en wat scheurtjes.
Zaken wordne grondig aangepakt, heb ook 3 maanden garantie. Heel goed gevoel dus over deze auto en Targa Florio.
Ik houd je op de hoogte..........
|
18 mei 2008 18:17 |
|
|
Rickdek
|
Hoi Robin,
Heb de foto op de site van TF gezien. Mooi ding hoor, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je geduld te bewaren. Vind op zich die witte knipperlichten ook wel erg mooi. Misschien weer iets voor mijn verjaardag
Ben benieuwd hoe ie bevalt, hoor graag binnenkort weer wat van je!
Groet,
Rick
|
20 mei 2008 20:43 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
|
Hi Rick,
No way dat je MIJN witte knipperlichten voor JOUW verjaardag krijgt
Heb je je al ingeschreven voor vetcoolman 2008 op 5 juli? Ik wel.
Morgenochtend ga ik eindelijk mijn jongensdroom ophalen. Gelukkig een hele drukke dag vandaag, dan vliegt die tenminste om..
|
21 mei 2008 8:44 |
|
|
Rickdek
|
Hoi Robin,
Jammer van die pinkers, maar ok, ik ga er zelf wel voor sparen dan Tenzij je wilt ruilen natuurlijk ha, ha!
Ik ben er de 5e niet bij, ik had dan al een afspraak staan helaas. Ik wil wel graag binnenkort meedoen aan een evenement maar weet nog niet welk. De 11-steden tocht lijkt me erg leuk alleen is het maar de vraag of je de kans krijgt om in te schrijven.
Slaap lekker vannacht Ik heb de laatste nacht geen oog dicht gedaan ha, ha!
Groet,
Rick
|
21 mei 2008 9:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Koop wél de goede! Er is veel zooi op de markt. Die met chromen en spierwitte binnenkant. Die blijven het mooiste!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 mei 2008 22:17 |
|
|
Rickdek
|
Bedankt voor het advies Horn! Enig idee trouwens wat dit ongeveer moet kosten. (ik weet het, had misschien even moeten google'en maar ik kies even voor een shortcut )
@ Robin; En??????????????????????????? Hoeistie?????? Of ben je alleen maar aan het rijden geweest?
Groet,
Rick
|
25 mei 2008 19:12 |
|
|
horn
PF #57
|
|
25 mei 2008 19:20 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Gefeliciteerd.....
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
26 mei 2008 14:55 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
|
Hey Rick. Jaaa, was aan het rijden. Wat een auto....
Ben er zo trots op als een beer met 6 l.....
Vraagje. Dat stuur in jouw auto. Is dat een RS stuur en brutale vraag, wat kost dat?
|
26 mei 2008 16:51 |
|
|
horn
PF #57
|
|
26 mei 2008 22:53 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
|
Dank je Horn!
|
26 mei 2008 22:58 |
|
|
horn
PF #57
|
|
27 mei 2008 0:56 |
|
|
Rickdek
|
Robin, PM sent
|
28 mei 2008 11:49 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Volgens mij heeft Rick een ander stuur (Clubsport) dan in het plaatje van Horn. RS stuur is ook mooi, maar wellicht niet het stuur dat Robin bedoelt. Just in case.....
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
28 mei 2008 16:35 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
|
Dank u, dank u allen.
Heb inmiddels ook een foto van het stuurtje van Rick. Allebei wel mooi
|
28 mei 2008 17:30 |
|
|
horn
PF #57
|
was ook de bedoeling om met de link het rs stuur te laten zien plus de prijs.
|
28 mei 2008 21:00 |
|
|
Rickdek
|
Ik heb dit stuurtje via de Bock laten inbouwen.
Volgens mij inderdaad een club-sport stuurtje.
Groet,
Rick
|
28 mei 2008 22:40 |
|
|