Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:58

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
mooie 993 bij Leitner Alkmaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 
Misschien is het handig om mij even te bellen?

De krasjes op de randen rond de tellers komen omdat er aluminiumteller randen op de zwarte randen op zaten. Persoonlijk vond ik ze niet fraai en heb ze verwijderd. Onder de Porsche zitten momenteel een set wintervelgen en banden. Voorheen zaten er 4 18 inch Porsche Speedline velgen op. Ook deze verwijderd en een set wintervelgen (omdat het toch winter wordt) gemonteerd. De Speedline velgen waren toch deels geoxideerd heb heb ze apart verkocht. Een nieuw setje zomerbanden llever ik desnoods bij de Porsche. De kmstand garandeer ik schriftelijk. Op de Porsche geef ik geen garantie daar het een inruilauto betreft. Een professionele aankoopkeuring is uiteraard aan te bevelen.

02 dec 2008 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Deze keer zie ik het door de vingers, maar kijk je aub uit meneer Leitner. Commerciele postings zijn op dit forum NIET toegestaan, en bovenstaande valt daar wel degelijk onder!

02 dec 2008 22:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
paSCal schreef:
Deze keer zie ik het door de vingers, maar kijk je aub uit meneer Leitner. Commerciele postings zijn op dit forum NIET toegestaan, en bovenstaande valt daar wel degelijk onder!

:?: :?:

Die meneer reageert gewoon op allerlei rare aannames die ik in dit topic lees.

02 dec 2008 22:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Op zich wel, met een leuk commercieel sausje. Daarom is hij ook blijven staan. ;)

02 dec 2008 23:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
idg zo zie je maar weer dat dit forum ( ook) door de handelaren in de gaten wordt gehouden :!:
op zich een goede zaak, betekent dat dit forum een autoriteit is geworden op het gebied van Porsche NL... :wink:
we worden serieus genomen, misschien dat Porsche DLD nog iets met ons wil gaan doen 8)

03 dec 2008 14:03
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ja, suen ivm naamgebruik. :twisted: :wink:

03 dec 2008 15:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik ben misschien een handelaar, maar nog meer een autoliefhebber. Toevallig kwam ik mijn eigen naam tegen bij dit topic. :shock:

03 dec 2008 17:57
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Ik denk dat ook niet het probleem is dat je reageert op een topic waarin je besproken wordt maar dat er geen commercieel belang aankleeft :wink:

autoliefhebber zijn we allemaal :wink:

03 dec 2008 18:15
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Richard schreef:
maar dat er geen commercieel belang aankleeft :wink:

:wink:

En dat is imho moeilijk los te koppelen, dus kun je, om de schijn te vermijden, beter niet reageren.

03 dec 2008 18:18
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Leitner schreef:
Op de Porsche geef ik geen garantie daar het een inruilauto betreft.
Ehh...duidelijk maar ik snap hem niet :shock: Leg uit?Waarom doen een Wolbert en Targa florio om er bijv maar eens 2 te noemen het wel.Iedere 2e hands auto is toch een inruilauto(of wat voor naam het beestje ook mag hebben)? :?

03 dec 2008 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik vind dit een nuttiger reactie "met enig commercieel" belang, dan van die hit and run advertenties van "particulieren/leden" met een verder lege posthistorie. :roll:

03 dec 2008 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Alpine A110 PE Ex 996 Targa
West Friesland
Bericht 
Airhead schreef:
Ik vind dit een nuttiger reactie "met enig commercieel" belang, dan van die hit and run advertenties van "particulieren/leden" met een verder lege posthistorie. :roll:

Mee eens en daarnaast is hoor en wederhoor is ook iets moois in het forum-leven. De een reageert en de andere weer niet (ik denk ff aan het gedoe over de vaste prijzen van TJ).

En een auto bij een handelaar zonder garantie?

Dit zegt de ANWB site:

Garantie
Bij de koop van een auto krijgt u vaak garantie, het is echter niet vanzelfsprekend! Informeer naar garantievoorwaarden, op welke onderdelen heeft u wel garantie en welke niet. Laat-als het mogelijk is- in de overeenkomst opnenen watvoor soort garantie u heeft en hoelang deze duurt. Dit voorkomt problemen als er een gebrek naar voren komt.

Gebreken
Als u een auto koopt bij een autobedrijf, dan mag u ervan uitgaan dat de verkoper deskundig is. U mag verwachten dat de auto goed is onderzocht door de verkoper en dat hij deskundig genoeg is om bestaande gebreken op te sporen. De verkoper moet u vóór het sluiten van de koopovereenkomst op de hoogte stellen van de juiste staat van de auto. De verkoper moet ook nagaan of de kilometerstand juist is.

it's him

03 dec 2008 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 cabrio
Bericht 
Alle meningen doen ertoe, dus volgens mij ook die van handelaren. Als het (te) commercieel wordt, wordt er krachtig ingegrepen en voor het overige is het alleen maar weer een bevestiging dat velen het PF op de voet volgen. En terecht natuurlijk. :)

04 dec 2008 21:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Leitner schreef:
Ik ben misschien een handelaar, maar nog meer een autoliefhebber. Toevallig kwam ik mijn eigen naam tegen bij dit topic. :shock:

Is niet toevallig. Is omdat je een Porsche verkoopt. :cheesy: Uitleg is goed. Te commercieel niet. Maar zoals PaSCal zegt, de reactie staat er nog dus is er niks aan het handje.

Ik heb wel een vraag: als ik de verhalen mag geloven zit er geen sluitende historie bij. je geeft geen garantie op de auto. maar de kilometerstand garandeer je wél schriftelijk. dat vind ik moeilijk te rijmen.

Maar veel succes met de verkoop.

04 dec 2008 23:37
Profiel
Bericht 
Scherp !

04 dec 2008 23:57
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
Met deze tekst erbij wordt het voor mij nog dubieuzer...alsof handelaren ook maar iets om een zilver of zwart tellerrandje geven :roll:
Leitner schreef:
De krasjes op de randen rond de tellers komen omdat er aluminiumteller randen op de zwarte randen op zaten. Persoonlijk vond ik ze niet fraai en heb ze verwijderd.

05 dec 2008 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
2000 gtv schreef:
Met deze tekst erbij wordt het voor mij nog dubieuzer...alsof handelaren ook maar iets om een zilver of zwart tellerrandje geven :roll:
Leitner schreef:
De krasjes op de randen rond de tellers komen omdat er aluminiumteller randen op de zwarte randen op zaten. Persoonlijk vond ik ze niet fraai en heb ze verwijderd.

Mwah, kan me herinneren dat Wolbert een rode 993 turbo had staan waar ook hele lelijke ringen rond de tellers waren geplakt. Hij had ook geprobeerd ze te verwijderen maar dat lukte niet zonder de originele te beschadigen.

05 dec 2008 19:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
paSCal schreef:
Deze keer zie ik het door de vingers, maar kijk je aub uit meneer Leitner.Commerciele postings zijn op dit forum NIET toegestaan, en bovenstaande valt daar wel degelijk onder!

Hoi,

Ik vind het niet meer dan normaal dat deze handelaar reageert.
Handelaren worden regelmatig door het slijk gehaald op allerlij forums.

Laat de handelaar zich dan ook verdedigen.

Mss is het een goed idee, als er over een handelaar word gediscussieerd, positief of negatief, dat deze via mail word verwittigd, zodoende kan hij zich ook verdedigen.
Het is soms te gemakkelijk om anoniem iemand te veroordelen.

Tellerringen worden regelmatig verwijderd, en ja, daar komen soms krasjes van. Je krijgt een garantie op papier dat de kilometerstand juist is.
Dit zie ik niet veel handelaren doen. Dus als er later iets stuk gaat en je kan bewijzen dat de kilometerstand niet correct was bij aankoop, kan je de kosten verhalen op de verkoper. (als het defect aan de hoge kilometerstand te wijten is.)

En eer dat de speculaties beginnen, ja ik ben ook handelaar.

Groeten,

Frank

05 dec 2008 21:50
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
paSCal schreef:
Op zich wel, met een leuk commercieel sausje. Daarom is hij ook blijven staan. ;)

Het was om het sausje te doen, niet omdat een handelaar hier reageert. Dat gebeurd gelukkig hier vaker en wordt hier eigenlijk altijd enthousiast ontvangen omdat zo hoor en wederhoor kan plaatsvinden.

05 dec 2008 22:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
DeniS2 schreef:
paSCal schreef:

Het was om het sausje te doen, niet omdat een handelaar hier reageert. Dat gebeurd gelukkig hier vaker en wordt hier eigenlijk altijd enthousiast ontvangen omdat zo hoor en wederhoor kan plaatsvinden.

Ik snap ook wel dat wij (handelaren) hier geen reclame moeten komen maken. (Ma als ik jullie forum zie, gebeurt dit hier toch regelmatig, wel in verkapte vorm)
Ik volg jullie forum al enkele jaren. Maar reageer nooit door mijn achtergrond als (kleine) handelaar. (80% van mijn verkochte wagens zijn Porsche)
Vind het positief dat het antwoord van deze handelaar niet gewist is. (gebeurd op andere forums wel)

Ik zie alleen het commerciele in zijn antwoord niet. Voor mij is dit een antwoord op een vraag.

Groeten,

Frank

05 dec 2008 22:24
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Frank, om dit topic niet verder te vervuilen, wil ik je verzoeken om hier niet over verder te gaan. Het is zoals altijd: "Het is de toon die de muziek maakt"... En tussen de regels door :cheesy:.... (maar ik heb hem niet voor niets wèl laten staan!)

05 dec 2008 23:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
paSCal schreef:
Frank, om dit topic niet verder te vervuilen, wil ik je verzoeken om hier niet over verder te gaan. Het is zoals altijd: "Het is de toon die de muziek maakt"... En tussen de regels door :cheesy:.... (maar ik heb hem niet voor niets wèl laten staan!)

Ok, geen probleem.

Nog dit als laatste, denk eens na over mijn voorstel om handelaren een email te sturen als er over hun word gediscussieerd, dit levert gegarandeerd zeer levende discusies op.

Voila, bij deze verdwijn ik weer voor enkele jaren in de anomiteit. (lekker genietend van de porsches, en de klanten die ik keer op keer in kleine kinderen zie veranderen als ze hun eerste porsche komen halen.)

05 dec 2008 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
en de groene is foetsie.
naar een forumlid :?:

29 dec 2008 18:13
Profiel
Sint Pancras
Bericht Re: mooie 993 bij Leitner Alkmaar
Ik ben eindelijk een keer bij hem wezen kijken.
Zit nu op een veel betere locatie en heeft een zeer fraaie collectie auto's staan.
Komt op mij zeer betrouwbaar over en alles klopt.Pand en showroom zijn dan ook tip top.
En daarbij is het ook nog een aardige vent die Douwe dus ik neem mijn woorden van ca een jaar geleden bij deze terug. :salut:

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 12 nov 2009 1:04, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2009 23:09
Profiel
M140i
Bericht Re: mooie 993 bij Leitner Alkmaar
2000 gtv schreef:
Ik ben eindelijk een keer bij hem wezen kijken.
Zit nu op een veel betere locatie en heeft een zeer fraaie collectie auto's staan.
Komt op mij zeer betrouwbaar over en alles klopt.Pand en showroom zijn ook tip top.
En daarbij is het ook nog een aardige vent die Douwe

Geheel mee eens! :ba:

11 nov 2009 23:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende