Te Koop aangeboden: Superstrakke 964 C2 uit 1989
De volgende advertentie heb ik op marktplaats gezet, de PF prijs ligt natuurlijk een stukkie vriendelijker (22 Keurie).Hier
http://link.marktplaats.nl/286168719 de link naar de ad, heb effe geen tijd om uit te vogelen hoe ik de foto's er hier op krijg. Overigens ben ik hier niet zo actief geweest, maar heb wel met zeer veel plezier allerlei discussies gevolgd.
Model: 911
Bouwjaar: 1989
Kilometerstand: 240.110 km
Tijd voor een volgende stap (met lichte twijfel). Iemand anders mag met een 'silly grin' gaan rondrijden met mijn superstrakke 964 Carrera 2. Door mij nauwkeurig en met zeer veel plezier bereden en uitstekend onderhouden, is deze jonge klassieker helemaal klaar om nog vele jaren andere liefhebbers rijgenot te verschaffen. Ik verkoop hem in verband met aanschaf andere auto (ook heel leuk) en gebrek aan stallingsruimte. Had ik de ruimte, dan zou ik hem nooit meer verkopen...
De auto:
Porsche 911 Carrera 2 Coupe van september 1989, dus 964 en modeljaar 1990
Marineblauw metallic
Interieur Donkerblauw full-leder bekleding
3,6 liter 6 cilinder boxermotor, 250 PK
Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km-stand: 241.000
Full-opties:
Thermostatische airco (goed werkend)
Sportonderstel (verlaagd)
Sportstoelen (ook bekend als turbo stoelen, extra zijwaartste steun): elektrisch verstelbaar en verwarmd
Elektrisch schuifdak
Achterruitwisser
Elektrisch verstelbare zijspiegels
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Cup 3 lichtmetalen velgen (met goede Continental Sportcontact banden, voor 80%, achter 60%)
Klasse 3 alarm (Getronics, met certificaat)
Cup uitlaat (voor die hele volle en diepe Porsche roffel)
Becker Pro radio/cd speler met Bluetooth voor telefoon en Ipod aansluiting (keurig in handschoenenkastje) en volledige Ipod interface via de radio.
RS koppeling en vliegwiel (2.000 km geleden, voor gretiger gasreactie)
De historie:
Deze Porsche is in 1989 op kenteken gezet door een Duits Porsche centrum en halverwege 1990 verkocht aan een Duitse particulier. in 1997 is er bij 115.000 een coulance motor ingezet. De huidige motor heeft dus pas 125.000 km gelopen. Dit is dus de jongere, gemodificeerde motor! De auto is kort daarna naar Nederland gehaald door Theo Jansen. Ik heb de auto gekocht met 198.000 km op de teller, na een positieve aankoopkeuring door Robert Visser (‘Dit is een frisse auto’). In de afgelopen jaren heb ik kosten noch moeite gespaard en zeer nauwkeurig al het noodzakelijke (en trouwens ook het minder noodzakelijke) onderhoud laten uitvoeren door Wim de Mooij van Garage Gmund.
De huidige staat van onderhoud is dan ook zeer goed. Afgelopen zomer is ie vier weken de brug op geweest. De motor is eruit geweest en waar nodig gereviseerd en aangepakt. Daarbij zijn allerlei kleine en grote maatregelen genomen om te zorgen dat het blok weer vele tienduizenden km's verder kan. Omdat de auto toen toch 4 weken stil stond, heb ik hem toen gelijk helemaal opnieuw laten spuiten. Steenslag, verbleking, krasjes, streepjes, niets meer. De auto ziet er uit als nieuw! Ook de voorruit is vervangen. Daardoor is de auto nu ongelooflijk strak. De lage km-stand van het blok, het recente onderhoud en de verse laklaag maken er een top 911 van. Een koper met kleine kinderen krijgt het Prince Porsche kinderstoeltje natuurlijk erbij.
De werkelijk geïnteresseerde koper krijgt natuurlijk volledig inzicht in de hele onderhoudshistorie en alle facturen en gaat fijn met mij proefrijden.
mod by horn - foto's toegevoegd