Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:29

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 911 Carrera 3.2 1985 : interessepeiling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 911 Carrera 3.2 1985 : interessepeiling
Hoi allemaal,

ben hier een hele poos niet geweest, vooral omwille van familiale redenen (moeder invalide & in rusthuis, vader aan de sukkel ...).

Wegens tijdsgebrek voor m'n vrijetijdswagens doe ik er misschien eentje weg, en dat zou de Porsche worden :(

Technisch veruit de meest betrouwbare van de 'collectie' (andere zijn Britten ;) ), maar toch iets minder mijn ding dan de Britten. Vraag me niet waaorm, Brits heeft me altijd meer aangesproken, al is de 911 echt wel de wagen als je ooit een sportwagen wil gehad hebben ;)

Genoeg blabla, nu de wagen :

Heb 'm zelf nu geloof ik n goed jaar (zou ik moeten opzoeken), de wagen is hier ooit te koop aangeboden door elferhenkie als ik me niet vergis.

Wagen is oorspronkelijk Italiaans, maar enige jaren geleden ingevoerd in NL (zie foto's), nu ingeschreven in Belgie.

Is een 911 Carrera 3.2 van 1985 (belastingvrij zoals dat in NL heet), 192k km (kan er beetje naast zitten), rijdt nog steeds heel lekker !

Werken die ikzelf heb uitgeveord aan de wagen :

- nieuwe grondige beurt
- nieuwe bak-olie (Swepco)
- niet-originele spoiler verwijderd (kwam af-fabriek ZONDER spoiler)
- niet-originele speakers in hoedenplank verwijderd + met nieuw leder bekleed
- wagen gepolijst (kan link posten naar thread op detailer-forum)
- veel liefde, steeds gekoesterd in afgesloten garage met bijpassende hoes (met logo)

Iemand enig idee wat een realistische vraagprijs is voor deze schoonheid ? Betekent niet dat ze verkocht zal worden, is gewoon een peiling ;).

Eerste 3 foto's is hoe ik 'm gekocht heb, laatste 2 hoe ie nu is :)

Foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Mods: indien dit in het verkeerde subforum zou staan, mijn excuses & graag verplaatsen naar het juiste. Dankjewel !

03 maart 2012 5:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Porsche 911 Carrera 3.2 1985 : interessepeiling
Je kunt natuurlijk het beste de markt bekijken.
Prijzen voor oldtimers / youngtimers is nog steeds gevoelig voor marktwerking.
Daarnaast spelen een aantal zaken een rol maar zoals ik uit jouw verhaal op kan maken is dit niet een exceptioneel uniek exemplaar maar een die gewoon netjes is en een acceptabele km-stand heeft.
Je krijgt er nooit voor wat hij jou waard is maar wel wat de liefhebber ervoor geeft.

Ik schat in dat bij verkoop je uiteindelijk op zo'n 15-17K uit zou komen

03 maart 2012 6:36
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Alvast bedankt voor je antwoord ; dergelijke prijs heb ik ook in mijn gedachten, heb 'm ook gekocht in die prijsklasse (maar dan meer tegen de 17k aan ;) )

Inderdaad geen uniek stuk, maar dat maakt 'm niet minder leuk ;)

Nog vergeten te vermelden : heeft een DROGE motor, geen gezweet of dergelijks :)

Wagen moet niet weg, maar mag indien ernstige interesse.

Misschien verander ik wel van gedacht als ik 'm komende week uit winterstalling terughaal, want lekker rijden doet ie wel (beaamt mijn vrouw ) :drive:

03 maart 2012 6:53
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat ik zo maar 21K in NL zou vragen. Minstens.

03 maart 2012 7:16
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:

vragen kan altijd, krijgen is vaak n heel andere zaak :wink:

03 maart 2012 8:15
Profiel
Moderator
PF #57
als je 21K vraagt komt er een duitser en die geeft je 20.500. Vervolgens vind je hem 2 weken later op mobile.de voor 27.

03 maart 2012 8:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Zakken kun je altijd nog. Voor 15k is hij morgen weg denk ik.

03 maart 2012 8:58
Profiel
Moderator
PF # 136
Auto staat inmiddels op Belgisch kenteken denk ik?
Ooit op Nederlands kenteken gestaan, dus het moet vrij eenvoudig zijn dit weer terug te krijgen wanneer de eventuele koper in Nederland woont.

Verder sluit ik me aan bij Horn. Mits de auto zich in nette staat bevindt.
Wellicht is Elferhenkie weer geïnteresseerd.

03 maart 2012 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
horn schreef:

+1 kan dan weg voor net onder de 20. Heb er afgelopen jaar best een aantal gezien, staan aan allemaal in die prijs categorie. Mits netjes, geen roest en geen achterstallig onderhoud. Paar keer meegemaakt dat men ruim 20 vroeg en bleek ding achterstallig onderhoud te hebben, of roest op de bekende plekken. Dan is 15 wel een reël bedrag.

03 maart 2012 9:58
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ik ben het met bovenstaande eens dat je vraag prijs ruim mag zijn maar de werkelijkheid momenteel is anders.
Tussen wat mensen vragen en krijgen zit een groot verschil. Dat zullen ze ook nooit zeggen.

Deze auto is import, heeft geen sluitende historie en toch een forse km stand. Een 915 bak brengt ook beduidend minder op dan een G50. Deze kunnen weg voor 20K+ maar dan wel in puike staat.

03 maart 2012 10:29
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
996 C4S
Kennis van mij verkoopt een soortgelijke wagen (carrera '84) ,de vraagprijs is 16500 ,ik denk dat die prijs realistisch is in de huidige markt omstandigheden.

succes met eventuele verkoop!

03 maart 2012 12:23
Profiel
M140i
bzguy schreef:

Ik heb lichte interesse in uw wagen. Maar ik begrijp dat u de wagen dan niet wil verkopen :cry:

03 maart 2012 13:19
Profiel
Moderator
PF #57
petquesha schreef:
de vraagprijs is 16500 ,ik denk dat die prijs realistisch is in de huidige markt omstandigheden.

als je een 3.2 hebt die in redelijk tot goede staat is, geen achterstallig onderhoud heeft en je hoeft er niet dringend van af, vind ik 16.5 veel te laag. Tuurlijk zit de tijd niet mee, maar een goede reeel geprijsde auto gaat echt wel. Niet zo hard als een paar jaar terug, maar toch.
Prijs moet ieder voor zich weten en als je er snel vanaf wil is 16.5 wellicht wel goed, maar geef de duitsers even de tijd en ze komen wel.

03 maart 2012 13:36
Profiel
bzguy zet de auto even op het belgiese forum. Zijn er een aantal die zoiets zoeken :idea: Wel eerst je netjes even voorstellen, dat waarderen ze daar. :wink:

03 maart 2012 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
bully : heb het op het Belgisch forum gezet, ik was daar reeds geregistreerd ;)

Heb de wagen net opgehaald uit winterstalling, toch wel weer aangenaam verrast (nou ja, van de 'Deutsche Gründlichkeit' verwacht ik eigenlijk niet beter) : brandstofpomp eventjes laten draaien zodat de benzine naar achter kan, en dan direct bij de eerste kik aanslaan, direct snel stationair, heerlijke kwaliteit toch !

Wagen stond sinds december in afgesloten winterstalling (met verluchting), hing steeds aan de druppellader.

Enige wat er sinds die maanden bijgekomen is is stof :mrgreen: Rijdt nog altijd even heerlijk, net ritje gaan doen, natuurlijk met het nodige respect (lees : mooi laten opwarmen)

Dadelijk wagen eens mooi wassen en binnenkort een mooie voorjaarsbeurt :)

Wat betreft km-stand : 192.770 km :)

het is geen perfecte wagen (wat wil je, een dame van 27 jaar oud !) maar wel een (h)eerlijke :)

03 maart 2012 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Linkje naar detailbeurt : http://forum.carclean.nl/cc_postst10038/Project--Porsche-911-Carrera-32-1985.aspx

03 maart 2012 15:57
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
erwin996 schreef:
bzguy schreef:

Ik heb lichte interesse in uw wagen. Maar ik begrijp dat u de wagen dan niet wil verkopen :cry:

En als dit een peiling is dan mis ik het polletje.

:popcorn:

03 maart 2012 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Kan ik dit topic aan een polletje koppelen ? Hoe ?

Eerlijk gezegd, al verdomd veel reacties gekregen, had mij dat niet kunnen voorstellen eerlijk gezegd :oops:

De echtgenote vind het in eerste instantie alvast GEEN goed idee om de wagen te verkopen, ze rijdt er zelf veel te graag mee ; maar daar heb ik eventueel nog wat trucjes voor ;)

03 maart 2012 18:36
Profiel
Moderator
PF #57
echtgenote verkopen is vaak winstgevender... :cheesy:

Als je in je openingspost van dit topic op 'wijzig' klikt, kan je onderaan de pagina volgens mij nog een poll toevoegen.

03 maart 2012 21:20
Profiel
M140i
bzguy schreef:
Wegens tijdsgebrekvoor m'n vrijetijdswagens doe ik er misschien eentje weg, en dat zou de Porsche worden :(

En dan komt er een Marcos voor in de plaats? :cheesy:

04 maart 2012 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
daar ben ik niet meer zo zeker van... :lol: als ik dit allemaal lees ..

04 maart 2012 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Graag wou ik hier eventjes de puntjes op de i zetten en wat (onduidelijke) zaken verduidelijken :

- afgelopen winter extreem weinig tijd gehad voor mijn vrijetijdswagens, vooral door familiale omstandigheden (moeder invalide, vader aan de drank)
- ik neem aan dat de dit tijdsgebrek tijdelijk is/was, al heb ik daar momenteel geen 100 % zicht op (moet nog wat praktische zaken regelen voor mijn ouders)
- de weinige vrije tijd heb ik besteed aan mijn wagens : had een CO-probleem met de Elise (uitlaat uiteindelijk vervangen, na lang zoeken), de Noble had ook wat mods nodig (zie PH)

Mijn voornaamste interesseveld is Britse wagens, altijd geweest, zal ook nooit veranderen : en daarom heb ik sterke interesse in een Marcos die aangeboden wordt, ventiel ter ruil.

Want : mijn (Brits) verlanglijstje is : Marocs, Ginetta, TVR ...

De interesse in Harry zijn Marcos is dus wel degelijk gemeend, en -in geval Harry niet zou willen ruilen- heb ik hier mijn Porsche aangeboden om deze misschien te verkopen en de Marcos alsnog te kopen met de opbrengst. Soit, ik dacht er wel een oplossing voor te vinden.

MAAR : alles moet natuurlijk in keurig overleg met mijn echtgenote, zal wellicht niet de enige zijn in die situatie, en dat heeft wat tijd & discussie nodig, ze is er momenteel niet voor te vinden om de 911 weg te doen.

@horn : echtgenote wegdoen valt dik tegen : de vorige heeft me een huis & mijn Daimler gekost, van een scheiding word je dus echt niet vrolijk :( !

Uiteraard heb ik al wat pro's/con's bekeken, en die zijn :

- Marcos : oldtimer (+), vind ik zeer geslaagd model (+), vrouw vind die minder qua looks (-), 2 zitter (-)
- mocht Marcos niet kunnen doorgaan : TVR Cerbera : ook knap (+), 2+2 (+), rechtsgestuurd (- voor de vrouw), extreme wegentaks (-)

Met deze wou ik dit allemaal even verduidelijken, er loopt immers heel wat water naar de zee vooraleer er hier een wagen weggaat (meestal komt er gewoon eentje bij, maar met 6 zit ik nu wel aan de limiet qua stalling :( ) !

04 maart 2012 15:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Succes met de 'interne' gesprekken. Hou ons vooral op de hoogte,zo te lezen is er wel enige interesse in jouw 3.2 ....

04 maart 2012 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
De Marcos bleek uiteindelijk niet echt te zijn wat ik gehoopt had, had net iets teveel jammerlijke 'dingetjes' aan die een zekere aandacht vereisen.

Heb zeer veel reacties op de Porsche gehad, en de beslissing is gevallen : gezien de erg mooie (ongerestaureerde) staat van de Porsche blijft ze in de collectie : ze zal op termijn zeer zeker haar waarde behouden, en wellicht zal die nog toenemen, zeker gezien het feit dat er blijkbaar erg weinig Carrera 3.2's op de markt aangeboden worden (laat staan in 'Sonderwunsch' uitvoering).

Dus : ze heeft hier nog steeds een erg goede thuis waar ze met veel liefde en genegenheid gekoesterd zal worden, en natuurlijk zullen de nodige uitjes niet ontbreken !

16 maart 2012 21:52
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bijzonder, kennelijk veel interesse en belangstelling voor de auto en dus doe je hem niet weg.

Ben benieuwd wat je had gedaan als er weinig tot geen interesse was, verkopen? :wink:

16 maart 2012 21:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende