Auteur |
Bericht |
zuugnap
|
Het vreemde aan toeval is dat het niet blijkt te bestaan. Het schijnt zelfs onmogelijk te zijn om bijvoorbeeld door middel
van een computer een willekeurig aantal getallen te kiezen, zonder dat deze op enig moment in een soort orde vervallen.
Het blijkt dat zaken zich clusteren.
De Fransman Pierre Simon Laplace heeft dit systeem een eeuw later verder verfijnd en uitgewerkt in zijn theorie van
mogelijkheden. Het idee was simpel. Als een gebeurtenis zeker staat te gebeuren krijgt het de waarde 1 toegekend, en
als het zeker niet gaat gebeuren 0. Alle andere mogelijkheden kunnen als delen tussen de 1 en 0 worden beschouwd.
Dit gegeven haalde het toeval binnen de kansberekeningen.
Bijvoorbeeld; het gooien van een dobbelsteen zou de kans van 1 op 6 voor elke zijde moeten geven.
Proeven wijzen echter uit dat de uitkomsten zich clusteren rond bepaalde cijfers. Let wel, deze vorm van kansberekening
is enkel toepasbaar op grote aantallen. Dat de uitkomsten niet gelijkelijk verdeeld zijn blijkt wel uit de volgende
voorbeelden. Deze ongerelateerde zaken uit het leven blijken zich te voegen naar de curve die bekend is uit de
waarschijnlijkheidstheorie van de "Poisson distribution",
welhaast alsof het voorbestemd is; Dus over Toeval gesproken
|
28 jun 2008 19:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jun 2008 19:50 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Even voor alle duidelijkheid, allereerst top service van TJ
Ten tweede, nogmaals, ik heb zelf geen enkel probleem met een ruilblok. Sterker nog, als ik bovenstaande reacties op het ruilblok lees dan zou ik het advies aan Jawelja geven, gaan met die banaan, hup dat blok er in. Deze reacties scheppen vertrouwen.
Echter deze zaken werden aan het begin van deze discussie niet door de benadeelde medegedeeld, dus hou ik in eerste instantie vast aan matching numbers. Sterker nog, dat zouden de meesten; als ze voor dit voldongen feit hadden gestaan; ook hebben gedaan als er niet meer info over het ruilblok bekend zou zijn. Je dan praat over een revisie van het oude blok wat bij mij prevaleert boven een blok met een onbekende historie.
|
28 jun 2008 20:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@Eric4C: TJ lijkt dit m.i. prima op te lossen. Er zijn verschillende opties, die worden hier besproken. Zoals ook ik mijn mening gaf ('voor dat geld zou ik niet met.....)'. En over ontbinden zei ik: 'ontbinden en andere P uitzoeken in de schuur.'
Begrijp niet hoe dit als nadelig voor TJ uitgelegd kan worden.
|
28 jun 2008 22:08 |
|
|
henk993c2
|
Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.
De hele historie van deze auto is bekend bij Porchespecialist TRC te Rijswijk waar hij zolang als hij in Nederland is door Flavio is onderhouden hij kan de auto dromen.
In Nederland ben ik de derde eigenaar, de 1e eigenaar was Siem Wulfse welke de auto voor een vermogen aan extras heeft laten voorzien, de 2e eigenaar was Jos van der Meer jr. waar ik hem van gekocht heb.
Daarna is de auto meer dan goed met liefde onderhouden, wat zo na te gaan is bij TRC.
Natuurlijk is de auto niet schadevrij, wat wil je na 14 jaar, en hij is niet in concoursstaat maar technisch is deze auto in topstaat wat ook door TRC wordt beaamt.
TRC verkoopt zelf geen Porsches en is dan ook geheel neutraal.
Kees vertelde mij dat de aspirant koper een akk bij de Wittebrug wilde laten doen.
Ik had hier een hard hoofd in, deze dealer staat in Den haag bij Porscherijders van de oudere bouwjaren nou niet bekend als een prettig bedrijf.
Jos van der Meer had na de 993 een 996 Cabrio bij de Wittenbrug gekocht, na verloop van tijd liep de 996 motor in de soep,service en garantie 0,0, hij mocht het zelf uitzoeken.
TRC kreeg een 964 in onderhoud, akk goedgekeurd door Wittenbrug, de olie gutse aan alle kanten uit het motorblok met als gevolg motorschade.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De auto werd bij de wittenbrug aangeboden voor een akk en waar ik al bang voor was, de auto werd volledig door hen afgebrand, de aspirantkoper werd fijntjes doorverwezen naar een verkoper van de wittenbrug, zij hadden ook nog een mooie staan.
Wat moet ik hier nog meer meer over zeggen, het doet me pijn dat de auto die werkelijk goed is zo op dit forum te kijk wordt gezet.
|
29 jun 2008 10:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
|
29 jun 2008 10:40 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Allereerst hulde aan TJ!
Wat mij betreft 2 opties:
1) Als je erg gehecht bent aan de opties/ kleurencombi/ bouwjaar van deze 993 en van plan bent de auto lang te houden: ruilmotor
2) Als je niet zo veel waarde hecht aan de opties/ kleurencombi/ bouwjaar van deze 993 en van plan bent de auto op kortere termijn weer van de hand te doen; andere uitzoeken.
Veel wijsheid toegewenscht!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 jun 2008 11:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
29 jun 2008 11:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik ben niet de enige die het niet begrijpt dus
|
29 jun 2008 11:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Lees het 1e bericht van dit topic (nog) eens.
100% On topic dus.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2008 11:51 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ach so. Een gepasseerd station dus. Back to topic!!
|
29 jun 2008 12:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja - als henk993c2 nou even 'n klein stukje uit dat bericht had ge -
|
29 jun 2008 12:13 |
|
|
cabrio wim
|
Olaf, toch nog geen last van a-light hé.
|
29 jun 2008 12:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Twee mensen, twee verhalen. Ik ben benieuwd hoe een akk bij een andere partij verloopt. Ben zelf geen voorstander van akk's van oudere modellen bij officiele dealers, omdat de parate kennis daar vaak op andere modellen betrekking heeft. Tevens ben ik geen voorstander van akk's doen bij bedrijven die zelf Porsches verkopen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik door alle verhalen hier en eigen ervaringen een beetje (te) wantrouwend ben geworden.
Als ik echter een akk zou laten doen op een auto die als kwalificatie 'erbarmelijk slecht' zou krijgen, zou ik er ook van afzien... Verder wordt je auto hier trouwens niet echt afgebrand, vind ik.
Off topic: Siem Wulfse, past die in een 993???
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2008 16:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 jun 2008 16:38 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2008 16:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik heb recentelijk in ieder geval meegemaakt dat verschillende specialisten (lees: monteurs) een P totaal verschillend kunnen beoordelen. Het eindoordeel was wel redelijk gelijkluidend, maar hoe daar te komen was behoorlijk verschillend. Hoe het kan? Geen idee!
|
29 jun 2008 19:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het ligt op het puntje van mijn tong om nu iets te zeggen over een zeker persoon en een 964 maar dat zou topicvervuiling zijn :mrgreen:
|
29 jun 2008 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
nou, vergeleken bij Siem Wulfse... maar ik weet dat Marcel ook in een 993 past en die komt meer bij Siem in zijn hoogtijdagen in de buurt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2008 22:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Da's waar (qua breedte) maar qua volume.......Siem Wulfse. Wat een tijden.
Anyway: topicvervuiling
|
29 jun 2008 22:50 |
|
|
Lydia
|
Walter Röhrl past in een 993 (is niet dik maar ongelofelijk lang). Ooit probeerde Herman den Blijker op Zanvoort in mijn auto te komen. Is overigens (gelukkig!) niet gelukt!
|
29 jun 2008 22:52 |
|
|
Jawelja
993 C2 '96Amsterdam
|
Beste Henk, voor alle duidelijkheid wil ik hier vermelden dat destijds bij de verkoopgesprekken niet naar voren is gekomen dat de auto een dusdanige crash heeft gehad dat er sindsdien 2-4 mm speling tussen de portieren en het dak zit. Wellicht ben je hiervan zelf niet op de hoogte - en de dhr Kempenaar probeerde het nog af te doen met 'door gewoon het rubbertje te vervangen sluit het allemaal toch weer gewoon naadloos aan', maar ik was wel verd@md blij dat nieuws wel uit de AKK kwam.
En de verkoper van Wittebrug heeft ABSOLUUT GEEN 'mooie' van hun aan mij aangeboden...! Waar dat vandaan komt??? Ik heb daar niet eens naar een andere Porsche gekeken. De keuring heb ik als 100% neutraal ervaren.
_________________________________________ If you are not prepared to be wrong, you will never come up with something original.
|
30 jun 2008 12:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Idem - en zelfs 2 keer 4 keuringen in totaal dus
Nieuwe topic openen over het nut van 'n AKK-K mss
Ben onlangs bij TRC in Rijswijk geweest - om 'n setje 993 dempers te halen - staan naast hoofdzakelijk BMW's en Mercedesssen ook wat 911jes voor onderhoud .... Prikpagina topic ook al eerder gezien ....
... en daar houdt het dan voor mij ook op wat de bekendheid (en kundigheid) van TRC Motors is
|
30 jun 2008 12:20 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
jawelja, heb je bij de eerste aankoop van deze 993 WEL naar de hierboven veel genoemde matching nummers gekeken? Nee? Dan gewoon voor de ruilmotor gaan met minder kilometers inclusief goede documentatie en dito garantie.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 jun 2008 14:04 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Voor mij is matching numbers niet belangrijk! Stel dat bij de fabricatie van de motoren er een niet aan de eisen voldoet,dan krijgt een nieuwe auto dus niet de motor,die voor hem bestemd was,maar een met een ander nr. Is dus ook een beetje toeval,welk motornr.in een bepaalde auto zit! De motoren zijn gelijk,alleen de nrs.verschillen! Het belangrijkste is dat hij goed is! Dan kun je alles wel matching willen,versnellingsbak,achteras,stuur,ruitewissermotor etc.!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 jun 2008 14:21 |
|
|