Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nog even terug naar de spec's, wat is het nu een 1995 (marktplaats) of 1996 (porscheforum)..
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2007 20:30 |
|
|
horn
PF #57
|
hoezo? die hebben hem (als ik hun site mag geloven) total loss af laten voeren...
Als je je afvraagt waarom je ook krassen rechtsvoor hebt - zou ik vriend Pesch alsnog effe bellen
Sterkte met alles. Kan me voorstellen dat je ervan schrikt als je dit zo hoort...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 07 maart 2007 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 maart 2007 20:38 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Familie Pesch heeft er weer een paar "Very Popular" Albums bij. Nu vind ik dit soort familie albums al sneu, maar helemaal triest vind ik dat je groots je "total loss" op het net zet en hem vervolgens te koop aanbied bij een nietvermoedende koper.
Censuur toepassen op dit topic vind ik zelf geen goed idee. Ook al is de schade keurig herstelt, waarom zou je dit moeten verzwijgen?
Toch maar in het aankoop vragenlijstje opnemen: "Heeft u hem ooit gebruikt als combine?"
|
07 maart 2007 20:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Die conclusie is geheel voor jouw eigen rekening.
Zie o.a. ook opmerking van horn in de post er direct boven.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2007 21:03 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
|
07 maart 2007 21:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2007 21:12 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ook al is er nog een 3e partij in het spel. De geschiedenis van deze auto was blijkbaar niet bij Steijn bekend. Die zit nu in choq toestand op de bank.
|
07 maart 2007 21:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Hoezo "nietsvermoedend"? Staat toch helemaal niet hoe en aan wie ze hem hebben verkocht? Dat is, volgens mij ook, wat EriC4C bedoelt.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 maart 2007 21:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Je zal het maar hebben.
Ik zou er idd ook mee verdergaan.
Moet een Total loss die weer op de weg komt niet steeds vermeld worden in Nederland .
Deze foto is nog de ergste van alle
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 21:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja - helemaal niet meer quoten kan natuurlijk ook
'n auto kan op twee manieren totalloss zijn economisch of technisch
... alleen als de autopapieren (ik meen deel 2) ingenomen zijn moet de auto opnieuw gekeurd worden bij het RDW - volgens mij komt er dan geen aantekening, maar 'n nieuw kenteken op
|
07 maart 2007 21:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2007 21:54 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
07 maart 2007 22:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Reageerde juist op de laatste post ... (op pagina 1, had niet gezien dat er al 2 posts op pagina 2 stonden ). Dank voor de tip - aangepast.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 maart 2007 22:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als ik die foto van dat dak zie is die (in elk geval volgens de Belgische wetgeving) technisch total loss daar het chassis een plooi gekregen heeft.
Om er een nieuw dak op te zetten moet de wagen eerst op de richtbank , richten en opspannen , oude dak afslijpen en nieuwe dak erop.
Ik weet het niet zeker , maar ik denk alvorens een Porsche economisch Totalloss is moet er toch een grote hoop schade zijn. Ik vermoed dit daar de restwaarde van een Porsche in tegenstelling tot vele andere merken toch enorm hoog is en blijft.
Vandaar dat de meeste Porsches worden opgemaakt. Dit zou zeker niet het geval zijn moest de kost voor het opmaken hoger zijn dan de restwaarde.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 22:35 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nee hoor targadak zit geschroefd op basis van een cabrio, dus in principe zou je "vrij eenvoudig" de defecte onderdelen van het dak kunnen vervangen. Plooi in dak wil nog niet zeggen plooi in chassis...
HEt kijkt natuurlijk allemaal heel erg, kapot dak, kromme wielen, midden tussen de mais etc etc maar als deze "gewoon lekker" rechtdoor heeft geploegd door de mais zou de daadwerkelijke schade nog wel eens mee kunnen vallen, en door dan netjes alles door nieuw te vervangen zou het eindresultaat inderdaad gewoon een normale wagen kunnen zijn die aan alle specificaties en toleranties voldoet...aan de buitenkant is het allemaal maar plastic, en de blikschade viel ook wel mee zo op het eerste oog
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2007 22:41 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
@EriC4C, Ik begrijp je punt, nietsvermoedende koper hoeft Steijn ook niet geweest te zijn. Wat mijn inziens niet netjes is dat de complete historie van deze auto niet bij Steijn bekend is.
Ik zou iig niet blij worden als iemand in zijn eigen prive album mijn huidige 993 als "total loss" zou betitelen. En gezien de reactie van Steijn is hij dat ook niet.
|
07 maart 2007 22:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dank voor de info Marcel.
Ik wist niet dat het dak van een 993 Targa een los onderdeel was dat op een Cabrio onderstel zit.
Dat maakt het verhaal natuurlijk (aangaande het dak) compleet anders.
Doch daar de wagen niet over kop is gegaan of iets met het dak heeft geraakt(hoogstens enkel mais) vraag ik me toch af hoe dit dak dan die vieze slag/plooi heeft gekregen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 22:52 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Edit EriC4C: zie quote's en foto's.
Is idd correct, vanaf de 996 werd een andere constructie op basis van de coupe toegepast.
De visuele naad aan de c-stijl is nep...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 maart 2007 23:02 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Porsche Crash 1271 Hits sinds 7/18/2004 HOT!
WAARSCHUWING Niet geschikt voor emotionele bezoekers of voor mensen met een zwak hart. Voor iedereen die z'n emoties wel de baas is staan hieronder een aantal foto's die aantonen wat er gebeurd als je met een Porsche de snelweg verlaat en het naast gelegen maisveld inrijdt.
Erg veel schade en een Porsche met een gebroken achteras, ontzet targa dak en ernstige motorschade (oftewel total-loss...)
Er staat duidelijk in dat er een gebroken achteras is, ERNSTIGE motorschade enzov.
Hoe hebben ze dit allemaal gerepareerd dan ?
Pfffffff klote zooi allemaal.....
en dan als je op de site kijkt als omschrijving bij dit artikel HOT grrrrrrr..... sensatiebeluste mensen......
Sterkte
|
07 maart 2007 23:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor sommigen confronterender dan voor anderen hè.
Helemaal mee eens.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 maart 2007 23:25 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Valt mee hoor... heb nu wel fijn rijdend machientje !!!
|
07 maart 2007 23:35 |
|
|
Steijn
993 targaAmsterdam
|
Allen,
Een fles wijn (of 2..) later ben ik maar weer eens achter het forum gekropen. Allereerst wil ik kwijt dat ik blij ben dat dit soort dingen (Gerghard) uitkomen op het forum. Volgens mij is het een van de bedoelingen van het forum om elkaar te helpen in kennis / ervaringen en historie van onze gemeenschappelijke hobby. Toen Gerhard mij in een pb zijn excuses aanbood voor het plaatsen van de link naar de familie P. heb ik hem danook dit gezegd en hem akkoord gegeven om de link te plaatsen.
Ik ben hier de spreekwoordelijke klos. Maar hoop enkel maar dat het een waarschuwing voor anderen kan zijn. Keuringen bij officiele dealers zeggen niets....
Wel is het zo dat sinds ik de auto heb, hier niets op aan te merken valt en de auto presteert als je mag verwachten. Keihard zoals jullie het noemen. De Targa heeft mij nooit teleurgesteld....
Maar jullie zullen begrijpen dat het wel hamlappen is te horen dat de auto een dergelijke geschiedenis heeft. Voor verkoop kan je het dan wel vergeten. Beste optie lijkt dat ik dan maar blijf genieten van wat voor ik dit wist een fantastische auto leek. En met vorige zin dus blijft!
De auto is overigens uit de 1995 eerste toelating Duitsland.
Dank voor de steunbetuigingen
welterusten
Steijn
|
08 maart 2007 0:14 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
pff, wat een verhaal, wat een doffe ellende voor steijn die hier in eer en geweten een liefhebber zoekt voor zijn Targa
PS : die "Peschen" lijken me een Hollandse variant van de "Pfaffs" , maar daar loopt de evenaar niet enkel door hun tuin maar ook door hun g.t
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
08 maart 2007 0:31 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Bah wat een pech.
Lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk om uit te vinden waar de Ferrari te laten keuren en deze aankoopkeuring te gaan vertrouwen.
|
08 maart 2007 0:37 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Omdat de Targa op basis van de Cabrio is, is de torsiestijfheid van de carrosserie een stuk minder. Als je dan met grof geweld door een maisveld boendert is extreme torsie van de carrosserie niet ondenkbaar en hoogstwaarschijnlijk ook de oorzaak van de plooi in het dak.
Ik zou de wagen na keuring bij een bedrijf dat ik vertrouw niet laten staan.
Ik zou wél ff onderhandelen over de prijs
|
08 maart 2007 1:30 |
|
|