Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Vraag of ze het bouwnummer weten. Als je dat hebt kan Porsche motor, bak en nog wat andere nummers geven
|
01 okt 2007 15:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Kleine markt, met internet wereldwijd gelijkgeschakeld.
Als er echt prijsverschillen zijn duikt de handel er wel op...
Ergo?
|
01 okt 2007 15:54 |
|
|
mayonaise
|
kheb het al eerder in de "waar gaan de prijzen naartoe" draad gezegd
de prijzen die je overal ziet, zijn niet altijd realistisch
wat ze vragen en wat ze krijgen ( als ze al verkocht raken) scheelt enorm
47K in dollars voor een herschilderde, auto waarmee gereden werd en zovoorts
en die niet 100% origineel is, geen speciale geschiedenis
in een locatie staat waar onderling weinig markt voor die auto is (japanners zijn qua auto's best chauvinistis ingesteld)
op zicht geen slechte auto die japanner, maar het is nu ook geen concours beestje
die wisselkoers is gewoon een meevaller
blijft gewoon goeie euro prijs als ie is zoals op foto en beschrijving
die afhandeling op afstand is wel vervelend
als ik nu in de markt zou zijn voor een S, dan zou ik gewoon eerst alles uitzoeken wat uitgezocht kan worden(eventueel eens bellen als ie engels spreekt, of je kent iemand die japans spreekt op de judo of karate club), en als alles goed blijft , misschien es een lang weekendje japan doen...zou misschien een vermoeiend weekendje zijn ivm lange vlucht en dergelijke, maar dat zijn leuke verhalen die er toch wel een beetje bijhoren voor een liefhebber, Japan schijnt mooi land te zijn om te bezoeken
|
01 okt 2007 16:09 |
|
|
sjoerdvanloon
|
PON gebeld en nummers kloppen, ik wordt steeds enthousiaster!
Keep you posted...
|
01 okt 2007 16:50 |
|
|
mayonaise
|
cool
btw, net es gekeken
BA retourtje Brussel - Tokio ( ik keek op belgische site) voor 605 euro , 829 inclusief tax, geen visum nodig
nu donderdag , maandag terug
|
01 okt 2007 17:04 |
|
|
sjoerdvanloon
|
Met Pon gebeld en de nummers kloppen!
Hebben jullie overigens deze link ook bekeken met nog meer foto's? Ziet iemand hier nog verontrustende dingen?
http://jsptradingjapan.hp.infoseek.co.jp/
|
01 okt 2007 17:18 |
|
|
mayonaise
|
niet mis, vind ik...
enkel kleine dingen qua originaliteit, speakers , gordels en dergelijke
de rest is op zicht niet slecht, maar je kan op foto niet alles zien natuurlijk
geen concours staat, maar 't is ook geen concours prijs
ik zie toch niks dat alarmbellen doet rinkelen, lijkt me eerlijke, ,gebruikte, bruikbaar, goed onderhouden 911S te zijn
|
01 okt 2007 17:24 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ziet er voor mijn ogen goed uit, maar foto's zeggen echt niet alles, misschien wel meer dan duizend woorden, maar pas in het echt kun je goed oordelen helaas.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 okt 2007 17:28 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Er zijn bedrijven die daarin zijn gespecialiseerd, dan komt ie echt wel onbeschadigd aan hoor. En zo niet dan is het verzekeringswerk.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
01 okt 2007 17:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik zou toch meer willen weten over de staat van de motor, wat voor revisie, compressietest. Vaag antwoord.
Roest is in het verleden al aangepakt, onduidelijk of zilver de originele kleur is. Vaag.
Mileage 67, 167 of 267?
Maar op de picas een mooi autootje.
|
01 okt 2007 17:44 |
|
|
arjen911
356
|
konichi-wa Sjoerd, al wat nieuws te melden?
|
05 okt 2007 21:31 |
|
|
sjoerdvanloon
|
Nog geen nieuwe, wel 2 offertes ontvangen van gespecialiseerde (auto) importbedrijven, maar zit nog op reactie van verkoper te wachten. Die is een paar dagen op zakenreis...
|
08 okt 2007 20:26 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Bidding has ended; reserve not yet met... Veel succes met de eventuele aanschaf van deze (op de foto) beauty
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
08 okt 2007 22:34 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Valt best wel mee voor een Jappanner hoor
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 okt 2007 15:51 |
|
|
seinfeld
|
je vraagt om meningen, dit is mijn mening:
doe het niet dit is een zepert,
let op de tekst in de advertentie en de reaktie via de mail:
- 69120km (43200mils) shown on original guage but I beleave actual km(mils) are 169120 km (105700 mils), kortom kilometerstand onbekend.
- I beleave Engine was take out and complete restored
Engine runs real good, dus geen idee over de historie van de revisie.
- I do not think so because typical rust area looks
already take care in a past .... I bought the car as
silver color but not sure 100%..., hij weet dondersgoed wat er aan de hand is, maar houdt zich op de vlakte over de carroserie
- I do not see nothing you should fix the car urgently... 2nd gear very little
bit I feel synclo could be worne out but nothing siruous
condition, dus er zijn mankementen, maar niets serieus(?) en de versnellingsbak is rot!
- next day you see 1-2 dorop oil and It seems
from retun tube, lekt olie!
En dan voor dat geld, nogmaals ik zou er niet aan beginnen...
|
22 okt 2007 21:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat is bij die auto's toch altijd zo als er geen papieren bij zitten? De teller geeft maar aan tot 99,999 (km/mls) dus je hebt aan de hand van de afgelezen tellerstand nooit zekerheid of ie nooit, een, twee of meer keer is rondgeweest. Als verkoper zeg je dan dat ie 1 keer is rondgeweest, uiteraard.... Verder is het natuurlijk een fluitje van een cent om zo'n oud display met teller te vervangen. Het is hier vaak de som der delen die aangeeft of een KM-stand aannemelijk is. Hoe zien de stoelen eruit?, hoe is de algemene staat van het interieur? Ik zou niet meteen afhaken door deze opmerking van de verkoper.
Ook hier is het zo dat als je de complete geschiedenis mist, je geen absolute zekerheid hebt. Bij de mijne zag het carburateur gedeelte er gloednieuw uit; wil dat dan zeggen dat dat deel vervangen is? of alleen netjes onderhouden? Moeilijk om in te schatten, maar dat is wel precies waarom ik een 911 (zelfs een redelijk betaalbare 2.4S) niet zou kopen zonder er op z'n minst in gereden te hebben of 'm te laten inspecteren door een expert.
Verder is olielekkage altijd een waarschuwing, en issues met de versnellingsbak al helemaal, maar ook dat hoeft niet meteen tot gigantische drama's te leiden. Na dertig jaar kunnen het alleen de seals en/of slechte bakolie zijn natuurlijk.
Seinfeld heeft echter zeker gelijk in het feit dat je voor het uitgeven van zo'n bedrag erg sceptisch mag zijn.
Ik wens je echter veel wijsheid en succes met dit verhaal. Ben benieuwd wat het gaat worden.
|
23 okt 2007 1:07 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Sjoerd.
De meningen verschillen. Het blijft natuurlijk altijd een gok.
Maar als de kosten zoals Mayo schrijft kloppen/nog relevant zijn, dan vind ik dit nog de beste tip als je de auto niet uit je hoofd kunt zetten...
Erheen/rijden/evt expert inschakelen/ ..... kopen ???
Succes
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
23 okt 2007 2:04 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Retourtje Japan boeken
Ik zou nooit ongezien een auto kopen (tenzij er iemand naar gekeken heeft die ik 100% vertrouw)
Op de foto's ziet 'ie er netjes uit, maar op zich zegt dat weer niet zo veel...
Ik zou me meer zorgen maken om het plaat/koetswerk dan om de staat van de motor/bak (dat is allemaal relatief eenvoudig en goedkoop op te lossen)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 okt 2007 2:51 |
|
|
mayonaise
|
ah, je kan zoooo 10 000 + kwijt zijn aan een compleet versleten motor hoor
maar ja, ik ken je auto budget niet, misschien is dat relatief goedkoop voor jou, ik vond het in ieder geval totaal niet goedkoop
|
23 okt 2007 9:05 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
klopt, een revisie van een 911 motor kan in de papieren lopen. Maar dan nog heb je een goede 911s voor niet al te veel geld? Een goede 911s wisselt voor veel geld van eigenaar...
|
23 okt 2007 12:37 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
misschien wat overdreven reactie. versnellingsbak hoeft in het geheel niet rot te zijn. De synchromesring van de tweede versnelling moet waarschijnlijk een keer vervangen worden. Kun je nog prima mee rijden en op een later moment eens aanpakken.
En een beetje olielekkage is ook niets om van te schrikken. Mijn 911 laat ook een beetje olie liggen. Het zijn en blijven oude auto's!
|
23 okt 2007 12:42 |
|
|
mayonaise
|
de bak en beetje lekkage zou me evenmin afschrikken
maar ik zou wel willen test rijden, en leakdown/compressie test doen
eventueel een olie analyse , kost niks en geeft veel info over de staat van de lagers
|
23 okt 2007 12:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als de koets verroest, krom of vol geplamuurd is ben je al snel veel meer geld kwijt, vandaar "relatief"
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 okt 2007 14:07 |
|
|
mayonaise
|
maar dat kun je veel gemakkelijker zien als je een auto naziet
|
23 okt 2007 14:17 |
|
|
sjoerdvanloon
|
IK heb al een hele tijd niks van de verkoper gehoord. Ik heb de auto dus min of meer al een beetje uit mijn hoofd gezet. Mocht de verkoper zich toch weer melden dan boek ik een retourtje Japan...
|
23 okt 2007 16:10 |
|
|