Als gewone RS'er even wat feiten. Het serienummer klopt in elk geval - de M003's hadden een nummer eindigend op 99 1 - 300. Alle M003's zijn gewoon toegelaten op de weg, in tegenstelling tot de Cup wagens. Er zijn er zeker meer dan 'enkele' op kenteken gezet..
De verschillen tov een gewone RS basic zijn :
1. Geen binnenbekleding op vloer, dak en stijlen
2. Kleur binnen = kleur spuitwerk buiten
3. andere onderkant dashboard ivm rollbar (indien als optie genomen - gelast fabriek af)
4. Geen zonnescherm aan de bijrijders zijde
5. Handel om benzinedop en kap te openen van binnen
6. Geen motorkap geluids bescherming
7. zespunts gordels aan beide zijden
8. DME unit verplaatst ivm 6 punts gordels
9. Blusser op de bijrijdersvloer
10. Kabel voor besturen masterswitch binnen
11. Recaro SPG buckets brandwerend ipv leder
Ze rijden niet anders dan de Basic RS, zijn alleen luidruchtiger aangezien het van binnen een kale, resonerende bak is en de isolatie bij de motor weg is.
De kmstand is niet echt heel erg laag wat voor een deel de verzamelwaarde bepaalt op het moment voor deze auto's. De prijzen zijn een beetje wat de gek ervoor geeft - het is met name de staat (onbeschadigd en 'onbespoten') en de bekende historie van de auto welke van doorslag zijn. De meerprijs van een M003 tov een M001 vind ik moeilijk. Er zijn er minder geproduceerd, dat is waar. Ik heb er in elk geval meer gezien voor rond deze vraagprijs. Maar ze rijden niet sneller of beter dan een M001... Ruilen, ik denk het niet