|
996 nwe mot. , gerev. bak, sportond, big reds, verkocht
Auteur |
Bericht |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Ik zeg doen
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
22 nov 2011 11:46 |
|
|
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
anders effe schorsen en met de lente opnieuw proberen te verkopen alles ligt plat en de mensen hebben geen geld
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
22 nov 2011 20:06 |
|
|
Erik997S
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
zo'n mooie wagen, zo'n duidelijke gebruikshistorie en zo'n afprijzingen.
Het is wachten op de juiste persoon die hem verdient om hem te mogen kopen. Dat een lagere prijs, zoals U hem nu aangeeft, hem tot een beslissing kan brengen, misschien... maar uiteindelijk zal uw Porsche moeten wachten op een nieuw baasje. Als hij na een tijd niet direct verkoopt kan U de prijs laten stijgen dan staan ze er plotseling ineens, very strange maar soms lukt het.
Mvg, en succes met uw verkoop.
_________________________________________ 997S
|
22 nov 2011 20:47 |
|
|
Clemento
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Dit is in mijn ogen een super koopje maar eigenlijk hoop ik dat je de wagen houdt zoals je schrijft in je laatste post. Het is gewoon zonde om zoveel onder de prijs te gaan zitten. Een vraag over de km stand van de ruilmotor: is het ergens gedocumenteerd dat deze 40k heeft gelopen? Nog veel plezier met je mooie Porsche toegewenst!
|
23 nov 2011 10:23 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Wat ook zou helpen is dat het aantoonbaar is dat de ruilmotor alle updates heeft en dus er geen (of heeel weinig) risico op de beruchte plof is. Voor minder zou ik 'm ook niet wegdoen. Succes ermee!
|
23 nov 2011 10:43 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
De ruilmotor is op de originele factuur gedocumenteerd als 40k kilometers, de boekjes van de schadeauto waar hij uitkomt zitten er niet bij (wel mijn eigen boekjes). Is ook niet gebruikelijk voor zover ik weet. De plof is iets waar je je steeds minder zorgen over moet maken, nog even en het is goedkoper om je motor te reviseren dan om te vervangen tegen een ruilmotor. Bij redtek.co.uk ben je circa 2500 euro kwijt om de cilinders te vervangen door ingeperste stalen, en voor 2500 euro besteed bij LN Engineering (Amerika) kun je zelfs er een 3.7 liter van laten maken, met bijgeleverde nieuwe zuigers. Deze "nickies" zijn even duur als nieuwe cilinders en zuigers voor de luchtgekoelden. Als ik zelf een 996 zou moeten aanschaffen, zou ik niet meer zo bang zijn voor een plof. En dat was 5 jaar geleden wel anders. Hè, ga ik er toch op in...
|
23 nov 2011 22:13 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Hi Robbe,
Ik kan zeer weinig info vinden over Redtek en M96/M97 specialisatie. Kan je dit toelichten ?
LN engineering maakt evt. een 3.6 van een 3.4 (geen 3.7). Autofarm uk maakt i.d. evt. een 3.7 van een 3.4.
Beide niet bepaald goedkoop naar mijn info. Graag ook de "2500" toelichten met een link... ?
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
24 nov 2011 0:54 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Van zijn website hoef je het ook niet te hebben.
|
24 nov 2011 10:20 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
@KC, ik denk dat ik weet waar jouw nickname vandaan komt. Krediet Comité ! Je vragen lijken wel een ondervraging! En voor kredietcomité's ben ik wat allergisch geworden. Maar goed, toch wat antwoorden, in het kader van de infovoorziening voor 996/997/boxster rijders. Als je de literatuur een beetje bijhoudt, dan had je in 911 & Porsche World van afgelopen maand het artikel gelezen over de 997 waar dit soort problemen ook op beginnen te duiken. Kort interviewtje met Nick Fulljames van Redtek gaat hierover, plus de oplossing. Overigens bieden Hartech en Autofarm deze al langer aan tegen meer geld.. Daarnaast kost een "revisie" van het M96 blok in de VS bij LN Engineering, inclusief nwe zuigers, slechts 4100 usd. En dat is bij benadering 2500 euro. Als je dat niet goedkoop vindt, dan kan ik er ook niets aan doen. Bij een Porsche is het nu eenmaal duurder dan bij een Opel door de lagere productieaantallen. No economies of scale... Maar als je wel uitgezocht hebt dat de 3.4 een 3.6 wordt ipv 3.7 , dan weet je toch ook wat porsche revisies kosten? Dan is dit in dat licht bezien toch niet duur? Of kun jij het goedkoper aanbieden? Overigens doet autofarm iets andere dingen met boringvergroting dan LN, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken.
En dan nu echt het laatste woord, de auto is niet meer te koop voor die 19750. Helaas/gelukkig. Robbe
Laatst bijgewerkt door Robbe op 25 nov 2011 20:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2011 19:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Hoe zit het in dat geval met shipping-costs en de Import en Export van deze goederen Topic en/of topic-titel aanpassen
|
25 nov 2011 19:40 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Robbe, ik zie t ja, je hele hoofd is inmiddels rood aangelopen van allergie. Lastig he, geïnteresseerde mensen met vragen naar aanleiding van claims. Het spel van vraag, antwoord - informatie delen dat maakt zo'n forum zo mooi. Mijn vraag aan jouw om je bronnen te delen is dus puur bedoeld om evt. iets nieuws te leren, dat dan gepost te krijgen zodat iedereen daar iets aan heeft. Lange tenen, aangevallen voelen draagt niets bij aan noch de sfeer, noch de inhoudelijke kennis. Nu even weer inhoudelijk: LN engineering maakt er bv geen closed deck van, zij claimen dat hun "nickies" sterk genoeg zijn en dat deze dus ook zonder een semi / full closed deck constructie niet ovaal worden. Autofarm weer wel, hartech heeft zgn. cilinder "restraining rings" etc. Bij hartech bv. heb je een compleet gereviseerde en geupdate 996 voor rond de 7000. Ik vind het leuk om de ontwikkelingen bij te houden vandaar ik zeer geïnteresseerd was in jouw 2500 claim.
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
25 nov 2011 20:25 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Eh, wat zou ik moeten aanpassen dan? of schrijf jij sneller dan mijn schaduw? (maw, dat jij in die minuut dat ik de titel aan het aanpassen was na het antwoord geschreven te hebben, dit geschreven heb?) Wat lichtgeraakt allemaal, jammer. Edit, topic+titel aangepast 18.33 zie ik nu, dus 7 minuten voor dit verzoek.En sorry, ik had die 2 keer verzendkosten niet gerekend. En misschien komt de usd/euro ook een paar euro anders uit. Het artikel blijft je eigendom, en is dus niet importheffingsplichtig.... Anders zou iemand die in de VS geopereerd wordt, op Schiphol ook ineens btw moeten gaan betalen .... Maar even serieus, als men het niet waardeert dat ik belangrijke/waardevolle info verzamel en hier neerzet, puur om mensen te helpen, dan laat ik dat in het vervolg wel. Ook prima. Dan ga ik wel gewoon commentaar leveren, veel leuker en belangrijker
Laatst bijgewerkt door Robbe op 25 nov 2011 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2011 20:36 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
@KC, dit was een verkooptopic, waar naar mate er meer replies kwamen, mensen meer info wilden hebben. Jij duikt op met verzoeken om onderbouwing over M96 oplossingen, terwijl je er zelf blijkbaar al een studie van gemaakt hebt. Het was op dat moment nog steeds mijn verkooptopic, en dan is jouw benadering met verzoek van toelichting op gebiedende wijs, op zijn minst onvriendelijk. Over sfeer gesproken... Had jij trouwens die info al gedeeld met iedereen, vóór je "verzoek" om onderbouwing? Wat ik niet helemaal begrijp is dat je zo geïnteresseerd bent, maar de bladen met up-to-date info dus blijkbaar niet leest. Zal je drukke dagen in de KC wel zijn, geen tijd, al die rampendossiers. Anyway, je weet de antwoorden nu, en die sluiten netjes aan bij wat je al tentoongespreid had aan kennis: De revisie van een M96 of vergelijkbaar, hoeft in de toekomst geen vermogen meer te kosten, en bij vergroting van volume levert het alleen vermogen op.
|
25 nov 2011 20:49 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Sluiten dan dit topic.
|
25 nov 2011 20:55 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Hoezo, wagen staat nog steeds te koop maar dan voor de oude prijs. Dat het allemaal wat vriendelijker mag ben ik met je eens.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
25 nov 2011 20:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
Ik heb niet gevraagd of jij de boel aan wilde passen, maar dat kan je (wat je eigen berichten betreft) natuurlijk wel. ... in het topic staan nog steeds verschillende prijzen (en opmerkingen), wat er (op verzoek) altijd uit geveegd kan worden Wat de reparatie van onderdelen (of een geheel motorblok) buiten de EU betreft .... bij alleen de verzendkosten (extra) blijft het volgens mij niet ... red je het er wel mee, dan heb je MI toch een aardige papiermolen doorlopen, vandaar mijn vraag.
|
25 nov 2011 21:12 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Het is dat ik een luchtgekoelde wilde, maar deze auto leek mij op zich een prima deal. Ik heb een 964 gekocht voor eenzelfde soort bedrag.
Ik snap de reactie van de verkoper wel een beetje. Het komt op alle fora voor dat verkooptopics geschoond moeten worden van zaken die niet direct met de verkoop te maken hebben en gesteld worden door vragers die niet daadwerkelijk zelf geïnteresseerd zijn in een koop. Al is het natuurlijk altijd handig dat mensen met kennis van zaken informatie ter beschikking stellen van onwetenden.
|
25 nov 2011 21:15 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, NU 19
De 19750 was meteen al verwijderd, maar inderdaad de 22500 niet. laat die maar staan. belangrijkste is dat ik niet meer verkoop voor < 20k. Over de papierwinkel naar de VS toe en terug, dat valt redelijk mee naar wat ik gehoord heb, maar het is wel raadzaam om vantevoren de douane de laatste stand van zaken te vragen. Maar sinds het in de UK dus ook goedkoper kan, hoeft de VS route niet meer per se. Scheelt alleen niet veel in shipping costs... Ik hoop wel dat er ook in Duitsland een bedrijf opstaat om deze oplossing ook aan te bieden. Het is niet erg ingewikkeld voor een goed revisiebedrijf om dit uit te voeren, hooguit het maken van de juiste cilinders is een kunst. (nickel plating, nikasil). "Gewone" stalen kan natuurlijk ook, al is dat lastig met uitzettingscoefficiënten. Zo, hierbij weer wat topicvervuiling erbij
|
25 nov 2011 22:01 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Gewoon lekker blijven genieten
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
25 nov 2011 23:11 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Valt niets aan "te begrijpen". Zoals jij en iedereen weet is het praktisch gezien zo goed als onmogelijk om alles te volgen wat er voor informatie beschikbaar is omtrend een groot interesse-gebied (gezien de omvang van online en offline content). Ook al zou ik dat zoooo graag willen... Porsche is passie, liefhebbers zijn precies, kritisch, 'n hungry for news 'n facts. Get over it. (en dank voor de feedback zo ver). Jouw mooie '99 996 heeft dezelfde relatief zeldzame combi van m030 en limited slip. diff als mijn 996. De limited slip was naar mijn info later alleen maar op de 996 gt3 te verkrijgen. Gewoon houden als het maar even kan. Ben het met Boxtur eens.
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
26 nov 2011 0:15 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Je hebt gelijk, alles bijhouden is lastig. Maar omdat ik met de gedachte speel om een blok deze verbeteringen te laten ondergaan (let wel, dus niet de motor in mijn auto!) , hou ik juist deze dingen goed bij. Ik heb namelijk een reserve x51 320pk motor liggen (niet kapot, maar ooit beperkte brandschade gehad, en ivm bluspoeder geheel gedemonteerd), en dat blok zou een perfecte kandidaat zijn om een 3.6/3.7 van te maken. Alleen is het blok niet kapot, dus vind ik het ook een beetje zonde. Maar het zou wel de ultieme M96 worden, met circa 360 pk, evenveel als een GT3... En dan in een 220 en 030 optie....
De autofarm route vind ik een relatief dure, en dat kan dus bij Redtek en LN goedkoper. Maar aangezien LN er ook zuigers bijlevert, zou de prijs lager moeten zijn als je je eigen zuigers opnieuw gebruikt, iets dat Redtek weer doet aldus dat artikel. Wachten is nu op een bedrijf dat hetzelfde doet als Redtek, tegen bijv 300 euro per cilinderbus...dan kost de totale revisie incl in en uitbouwen nog maar circa 5000 , en dat is goed te overzien in relatie tot de waarde van een 996.
|
26 nov 2011 9:53 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Wegens weer te koop zetten, deze advertentie weer geupdate en de prijs weer aangepast. 20.000 euro. Ik heb er al weer een half jaartje mee mogen toeren, maar met een 3.0 turbo erbij en een 951 recentelijk, wordt het gewoon teveel. Dus...... Als je een 996 zoekt, is dit toch wel de ultieme sportieve uitvoering. En de kosten van motor en bak heeft een ander al gehad ... Niet te koop op marktplaats, alleen hier.
Laatst bijgewerkt door Robbe op 04 jun 2012 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 jun 2012 14:01 |
|
|
Erik997S
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
met ongelof kijk ik toe dat die nu nog te koop staat.
_________________________________________ 997S
|
04 jun 2012 14:12 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
Ik eigenlijk ook. Het is geen doorsnee 996 gezien de specs en de revisie en rekeningen, en het verbaast me zeer dat er juist op het forum geen interesse is. Ik snap dat de markt slechter is dan een jaar of 4 geleden, maar toen was een dergelijke auto ook 30.000...
|
20 jun 2012 19:16 |
|
|
Hartwiek
|
Re: 996 nwe mot. , gerev. bak, 030 sportond, big reds, sper
troost je robbe, ik heb de mijne ook nog steeds... is een moeilijke tijd om speelgoed te verkopen....
|
20 jun 2012 20:23 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|