Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
ben natuurlijk niet zo ervaren als Henk2C maar heb nog nooit een Porsche gekocht/verkocht met pijn in mijn maag (5x), afhankelijk van de inruilprijs zou ik eerst verkopen en dan lekker kopen - betere positie - en met een M5 is het niet sappelen - haast kost geld
|
16 sep 2006 23:04 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Eigenlijk een beetje rare opmerking voor iemand die 997 velgen onder zijn boxster heeft liggen.....trouwens originele velgen zitten erbij. Maar als ik iets lelijks vindt van de targa zijn het wel de velgen, maar ook dat is zoals je het zelf al zegt weer persoonlijk....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 sep 2006 5:38 |
|
|
horn
PF #57
|
maar wel poepie originele 997 velgen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 sep 2006 7:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, wat is redelijk?
Gezien wat de verkoper vraagt voor de 996GT3 en de 993's die hij heeft staan lijkt mij €20k bijbetalen realistisch.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 sep 2006 8:15 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Waarom bouw je dan een 944 om tot 968
Overigens zou ik persoonlijk ook liever de originele wielen onder de Targa zien.
Hoewel ik de wielen die er nu onder zitten, de mooiste Porsche velgen ooit vind!!!!
Over het algemeen is een 993 Targa klant wat een behoudendere man of vrouw, die houdt van origineel.
Ik heb deze 993 Targa niet goed op mijn netvlies staan om er een eerlijke mening over te hebben.
Toch denk ik dat je rond de 21 a 22K moet bijleggen.
(wel een hele andere auto overigens.)
Erik
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
17 sep 2006 8:20 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik ben het helemaal met je eens en vind jou velgen heel mooi onder je targa.Maar helaas levert dat vaak geen r*k extra op met inruil.Zelf wil al dat soort argumenten nooit horen met inruil,gewoon "kein keloel" en prijs noemen die ik bij moet betalen. In jou positie denk ik dat ik tevreden zou zijn met een inruil van 40k en een gt3 voor 65k.Dus 25k bijleggen(en dan denk ik dat ik nog te positief ben)
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 sep 2006 9:43 |
|
|
John
Cayenne
|
Euhhhhhhhhh....................juist ja
|
17 sep 2006 9:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Iets heel anders, ik denk dat de keuze in de GT3's de komende 12 maanden een pak groter gaat worden, en de prijzen een stuk lager gaat worden,
De eerste 997 GT3s komen eraan, en daar gaan toch wat 996GT3's op ingeruild worden.
De prijzen van de GT's gaan de komenden maanden sterker dalen dan de prijzen van de 993 Targa's. Daar komt bij dat er genoeg garage's, ook officiele dealers die blij gaan zijn dat ze een deal kunnen doen, GT3 buiten en een 993 targa binnen in de plaats.
Iedereen vind een GT3 fantastisch, maar slechts weinigen willen of mogen (moeder de vrouw) ermee rijden.
Ik denk dat er nu iets van een 7.500 à 10.000 meer gaat bij moeten dan binnen pakweg 6 à 12 maanden.
Dit was wel Marcels vraag niet, maar toch
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 sep 2006 10:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Wij zijn inmiddels 1,5 pagina verder met gokken(?)/aan te geven wat wij denken dat reeel is, maar wat heeft de verkopende partij dan aangegeven dat hij/zij zou willen hebben als bijbetaling?
Uit de voortgang van dit draadje lijkt mij haast, dat met een bedrag van rond de 20K wij redelijk dicht in de buurt zitten, maar dat jij op wat minder had gerekend/gehoopt.......?
Correct me, if I'm wrong!
|
17 sep 2006 10:19 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dit komt inderdaad een heel eind in de richting van het contact met de verkopende partij. Indicatieve prijs op basis van 59,950 voor GT3 was 27,500-32,000 en als je dan een beetje rekent maakt het niet uit of dit de inruilprijs is of bijbetaling, die is namelijk hezelfde. Maar dat vind ik toch wel aan de magere kant want dan ben ik veel beter uit om mijn huidige wagen particulier te verkopen...maar niet voor 32000 en zeker niet voor 27,500.
Ter verduidelijking dit was uiteraard een indicatieve prijs zonder 1 van beide auto's gezien te hebben
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 sep 2006 10:48 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zou even wachten,zie Paul's verhaal.
Vraag naar goede 993's neemt alleen maar toe.
|
17 sep 2006 11:11 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Marcel, je hebt een heel mooie Targa, maar als je gek bent van een GT3 en een eveneens heel mooie tegen het lijf loopt, zul je hoogswss zo'n 22-tot 24 K bij moeten leggen. Daarmee heb je ook weer een aantal jaren jongere auto mét minder kilometers.
Denk zelfs dat je met een GT3 niet "ongemakkelijker" in het dagelijks leven rijdt als met jouw heel lage Targa! (zie ook Fred's antwoord) , maar wél een héél andere auto terugkrijgt, met weer heel andere kicks.
Wat ik dus eigenlijk zeggen wil ; volg jouw eigen onderschrift
enne wachten...waarop en waarvoor ; Paul's argument snijdt hout hoor, maar geldt dit niet voor alles...wacht maar even met de aankoop van een nieuwe TV...vólgend jaar...
|
17 sep 2006 11:19 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Particulier je targa verkopen en zelf op zoek naar een GT3.
|
17 sep 2006 11:32 |
|
|
ppp 356
|
Ik leef dus volledig volgens Marcels onderschrift en indien ik de wagen naar mijn zin zou vinden, denk ik dat ik de laatste zou zijn, die zou wachten.
Ik heb dit enkel neergeschreven, omdat de meeste mensen anders zijn, en ook omdat ik denk dat de prijsdaling van de 996GT3 de komende weken, wel eens zeer snel zou kunnen gaan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 sep 2006 11:41 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Kom nou jongens; we doen nou net of het binnenkort (996)GT3 uitverkoop wordt
Die wagen zal idd wat meer op de markt komen, maar of de prijzen zullen 'kelderen'... het blijft een behoorlijk bijzondere Porsche.
Enne @Marcel... jij gaat toch wel je eigen weg; wat zit je hier nou de stemmingen te peilen? Als je gut zegt "fijne wagen" en alles klopt verder: kopen dat ding.
HenkC2C biedt je wel psychische ondersteuning en helpt je wel op weg als je na relatief korte tijd wilt 'overstappen'.
Anyway: succes met het nemen van de beslissing(en).
_________________________________________ Take the long way home....
|
17 sep 2006 11:58 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Amen
|
17 sep 2006 12:00 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Marcel,
Als je het kunt betalen en het is een auto naar je wens dan gewoon doen en dus inderdaad leven volgens je eigen onderschrift! Of je nu 20 of 25 bij moet betalen doet er dan niet zoveel toe. Heb vele rondjes Ring meegereden in een GT3 en da's echt een hele belevenis. Ik wist het wel als ik zou kunnen betalen.... halen dat ding
Suc6 met je keuze!
Paskal
|
17 sep 2006 12:04 |
|
|
ppp 356
|
| | | | ErikE schreef: Kom nou jongens; we doen nou net of het binnenkort (996)GT3 uitverkoop wordt Die wagen zal idd wat meer op de markt komen, maar of de prijzen zullen 'kelderen'... het blijft een behoorlijk bijzondere Porsche. Enne @Marcel... jij gaat toch wel je eigen weg; wat zit je hier nou de stemmingen te peilen? Als je gut zegt "fijne wagen" en alles klopt verder: kopen dat ding. HenkC2C biedt je wel psychische ondersteuning en helpt je wel op weg als je na relatief korte tijd wilt 'overstappen'. Anyway: succes met het nemen van de beslissing(en). | | | | |
Misschien niet in Nederland, maar kijk maar even rond in België, en het is een bijzonder Porsche, maar zeker geen uitzonderlijke.
Typ maar eens even GT3 in op mobile.de, krijg je er gelijk 179 voorgeschoteld, wacht maar tot dat de leveringen van de 997 GT3 echt goed van start gaan.
Ze zullen altijd meer gaan dan de gewonen 996, maar zakken gaan ze en serieus.
Als het niet zo is, voor mij geen probleem, alleen maar beter voor de huidige GT3 eigenaars.
|
17 sep 2006 12:54 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...ik denk (en hoop) dat ppp356 gelijk heeft , maar die GT3 RS'en gaan toch welk flink waarde behouden...
Vraag naar (goede) 993's gaat idd enorm de hoogte in...vooral Frankrijk is vragende partij. Ik dacht dat er van de targa maar een 1700 exemplaren gebouwd werden, dus moest ik van jou zijn Marcel ik zou 'm zelf proberen verkopen zonder inruil! Er komen heus nog GT3's op de markt!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 sep 2006 13:59 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Goedemiddag/avond Marcel,
Je hebt een pb
Greetings!
_________________________________________ 911-997 Carrera 4S that's the one.....
|
17 sep 2006 18:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... wat foristen al niet doen om super-junkie te worden
|
17 sep 2006 19:14 |
|
|
Rescue911
|
Goh, dit valt me wel een beetje tegen, twee experts die alletwee het verschil niet zien tussen originele 996/Boxster wielen (die ik erop heb) en 997 velgen.
aiaiai...
Wie dat verschil niet ziet?!
|
17 sep 2006 19:15 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Dan mag ik nog wel even
De GT3 is mij persoonlijk bekend en de info die ik over deze auto heb wil ik in eerste instantie alleen met marcel delen, that's all.
Greetings to all.
_________________________________________ 911-997 Carrera 4S that's the one.....
|
17 sep 2006 19:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ow ... en ik maar denken dat je geintereseerd was in zijn 993 targa
.... wilde niet alweer roepen: DAAR KRIJGT HIJ EEN MELDING VAN ... van die PB welteverstaan
|
17 sep 2006 19:53 |
|
|
911/964/993
Op zoek naar een 997
|
Wellicht ten overvloede: Ik zoek een handgeschakelde 996 met weinig km ( Zo wordt ik onbedoeld toch snel een superjunkie )
|
17 sep 2006 20:30 |
|
|