Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2025 5:24

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Advies gevraagd --> Porsche 968 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Om even je vraag te beantwoorden. Dom is dat he :P. Nu heb je zelf een M3 onder je kont en doe je dat niet :P. Ik ga hem dan ook zeker spoedig eens onder handen nemen. Wel geregeld wat losse foto's geschoten, maar nog nooit echt een fotoshoot. Vanaf deze post staan wat meer foto's van mijn wagen trouwens ;): http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 967#416967

Dank voor je compliment!

Wat betreft die Seat dealer. Die prijs zal wel reeel zijn, hij staat namelijk in consignatie te koop.

24 okt 2008 18:16
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Een mooie auto die M3!

Ik raad je wel aan eerst een grondige testrit met een 968 te maken, want jouw M3 heeft meer vermogen, heeft 2 extra cilinders en is sneller dan een 968(CS). Ik zou me voor kunnen stellen dat "minder vermogen" irriteert.

Een 968 is natuurlijk ook zeer snel, maar toch iets minder. Wel is een 968 een pak mooier ;) .

Véél succes met je zoektocht!

Op autoweek staat de advertentie van Seat http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 5&cache=no

Dat consignatie verhaal verklaart wel waarom de ene advertentie in het engels is. De klant zocht hulp om de wagen te verkopen :).

Ik zou gaan kijken! ;)

24 okt 2008 18:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Moet eerlijk bekennen dat ik voor mezelf de 968 even vooruit geschoven heb, dus op dit moment nog even lekker in de M3 blijf rijden. Een kennis was benieuwd naar deze witte CS. Voor mij zou hij ook geen optie zijn trouwens. Omdat ik een 'echte' CS wil. Dus met schaalstoelen en met M030 pakket. Wel zou ik eens kunnen gaan kijken ja. Want ik heb nog steeds niet met een CS gereden zelf. Terwijl hij wel op mijn lijstje blijft staan.

Je verhaal over de M3 klopt zeker. Ik heb nog een AutoVisie uit 1994 liggen waarin dit ook naar voren komt. En ja, het is wel wat je zegt. De 968 is veel mooier. Daar zou ik emotioneel ook meer betrokken mee zijn, dat heb ik met de M3 veel minder.

24 okt 2008 19:00
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
dan ga je toch gewoon voor deze mark die is zeker sneller dan jou m3
:mrgreen:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

25 okt 2008 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
He mark, is dit iets voor je: http://link.marktplaats.nl/203385413

26 okt 2008 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
wel een lage km stand mooie kleur

wat dacht je van deze
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

26 okt 2008 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
is sneller dan een 968(CS).

Ja in rechte lijn dan, maar in bochten zeker niet. Regelmatig M3's in m'n spiegel doen laten verdwijnen! Zelfs CSL's.

27 okt 2008 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Pete, laat me dat soort dingen nu niet zien......dat maakt zo verschrikkelijk hebberig ;).
Die is eigenlijk wel zoals ik hem zou willen hebben. Schitterende kleur, schaalstoelen en zo te zien M030 pakket.

@ Bastiaan. Is de jouwe nog standaard?
In een rechte lijn is de M3 ongeveer even snel denk ik. Alleen boven de 180 wint de 968 wat, maar ja...boven de 240 komt de M3 dan weer :P.
Blijf je serieus met de CS, CSL's voor?

Ik heb hier trouwens nog een AutoVisie voor me uit 1994 waar de M3 E36 3.0 tegenover de 968 CS wordt gezet. Daar zeggen ze ook wat jij zegt. Dat de 968 op een circuit gewoon de beter wagen is.

28 okt 2008 21:46
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
dat verslagje heb ik ook , een citaat met wat humor:

de bmw heeft een uitgesproken hard onderstel soms gaat de voorpartij met zo'n dreun over een dwarsrichel dat je vreest dat het dashboard los komt .
Dat van de porsche is nog harder : als je over een peuk rijd kun je redelijk goed raden of het er een met of zonder filter was.

28 okt 2008 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
Mark Nauta schreef:
Pete, laat me dat soort dingen nu niet zien......dat maakt zo verschrikkelijk hebberig ;).
Die is eigenlijk wel zoals ik hem zou willen hebben. Schitterende kleur, schaalstoelen en zo te zien M030 pakket.

en nog met de belettering aan de flank die zie je hier vrijwel niet meer .

28 okt 2008 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De mijne is niet meer geheel standaard, maar heb ooit ook wel eens in duits tijdschrift gelezen dat met een circuit test een standaard CS sneller was dan een M3.

Wat betreft die CSL ja. Maar het hangt ook af sterk af wie er achter het stuur zit, zo haal ik ook wel eens GT3's in. Het is natuurlijk geen objectieve vergelijking. Maar gemiddeld genomen wordt ik alleen soms door M3's in volledige race trim ingehaald. De balans van een 968 is uitzonderlijk goed en dat maakt het heel leuk op het circuit.

29 okt 2008 1:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Wat betreft de balans in de wagen heb je vast en zeker gelijk. Dat hoor ik vaker. Als ik dat vergelijk met mijn M3, dan moet dat een groot verschil zijn. De M3 is in de basis nogal onderstuurd, dat is er natuurlijk wel uit te halen, maar ik gebruik de mijne nu alleen maar op straat. Wel heb ik al iets meer camber laten zetten op de voorwielen laatst, waardoor het wat minder geworden is. Tevens wil ik nog even wat gaan 'spelen' met de Koni's. Die zijn bij mij verstelbaar namelijk.

Wat betreft de CS. Die is inderdaad absoluut de meerdere van een M3 op het circuit. Dit is wat AutoVisie in april 1993 sschreef:
"De M3 is met grote voorsprong de beste allrounder. De Porsche munt uit op andere gebieden. Die biedt zo veel onverdund rijplezier, zo veel rechtstreekse indrukken dat het in wezen een racewagen is die ook op de openbare weg gereden kan worden. Puur als instrument om hard te gaan is hij de beste. Bestel er een rolkooi bij en een sperdifferentieel, sjor vier extra wielen met slicks in het achterruim en je kunt jezelf op alle Europese circuits gaan amuseren."
"Een antwoord op de vraag welke van de 2 de beste sportmachine is, is dan ook niet zo moeilijk. De 968 Club Sport. Zonder twijfel."

Daar staat dus precies de reden waarvoor ik voor een CS zou willen gaan. Alles wat er in dat artikel geschreven wordet over de M3 kan ik beamen. En het is echt absoluut een fijne wagen. Zeker voor de doeleinden waar ik hem nu voor gebruik. Volgend jaar wil ik een dergelijke auto als auto erbij, niet meer als dagelijks. Dan geniet een 968 CS absoluut mijn voorkeur. Ik heb echter nog geen ervaringen met een CS, alleen met de gewone 968. Die vond ik iets te tam. Het mag dus zeker wel een echte CS zijn. Niet te veel goodies.

@ Pete. De belettering zou ik er zelf wel weer op laten plaatsen als het er niet meer op zou zitten. En wat betreft het onderstel van de M3, ja...dat is wel hard, maar zeker niet overdreven hard.

29 okt 2008 12:41
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik kan ze niet met mekaar vergelijken want in een m3 heb ik nog nooit gereden maar dat de vering hard is kan ik wel beamen niet hinderlijk
het heeft wel wat je voelt meer contact met het wegdek en dat is een
heel lekker gevoel .

29 okt 2008 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Mark ik heb er nog een voor je gevonden. Inclusief de recaro kuipstoelen:

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/12592713/Porsche_968_CS_1993_Recaro_kuipzetels.html

30 okt 2008 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
dubsport schreef:
Mark ik heb er nog een voor je gevonden. Inclusief de recaro kuipstoelen:

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/12592713/Porsche_968_CS_1993_Recaro_kuipzetels.html

Oef....dat ziet er wel erg fijn uit. Mooie kleur, wielen in kleur, geen elctrische ramen (hoeft ook niet) wel airco (dat is wel erg lekker) en een acceptabele km-stand. Maar ja....18k en dan nog naar NL. Dat is wel even andere koek dan de M3 nu. Het dubbele zelfs....Ik moet echt even goed mijn gedachten op een rij plaatsen nu....:P

30 okt 2008 0:52
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Ha Mark, je lijntje is al wat ouder edoch, ik ben benieuwd naar je voortgang.

30 okt 2008 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
gaat nog wel effe duren denk ik :wink:

31 okt 2008 0:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
18000 voor zo een mooie CS lijkt me heel redelijk.
Over 5 jaar vind je ze niet meer hiervoor.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

31 okt 2008 10:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
van de dealer voor 22.900,- (al gezien?), staat bij PCG Heteren. Dus volgend weekend op zondag evt. te bewonderen, maar dan van achter glas..

Afbeelding

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=1

31 okt 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
HV schreef:
van de dealer voor 22.900,- (al gezien?), staat bij PCG Heteren.

Niet een echte CS wat mij betreft:

- Achteruitwisser
- Slot voor achterklep
- Elektrische stoelen
- Stootlijsten
- Elektrische ramen
- Extra antenne
- Achterbank !!!

Wel een hele speciale CS met al die extra's, maar dan kan je net zo goed een normale 968 nemen! Deze heeft zeker geen gewichtsvoordeel. Doe mij die Belgische maar!

31 okt 2008 23:17
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
daar heb je wel een punt inderdaad. Een soort superleggera met een laagje vet erop. Maar goed, aantal zaken zijn er vrij snel uit te halen desgewenst (en voor mooie bedragen te verkopen..).

31 okt 2008 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Bartje968 schreef:
Ha Mark, je lijntje is al wat ouder edoch, ik ben benieuwd naar je voortgang.

pete 928 schreef:
gaat nog wel effe duren denk ik :wink:

Ja klopt. Ik heb het even voor me uit geschoven. Rij nu de M3 nog, maar wil eigenlijk iets goedkopers voor kilometers en daarnaast iets voor het circuit. Ik maak nu hele dure km's en rij/durf met de M3 niet op het circuit. Ik studeer nog en heb dus niet het budget om een 968 én een circuitauto te rijden. Dan is het kiezen. En ik weet dat een porsche er zeker nog gaat komen. Maar ik heb het afgelopen jaar geregeld circuit kunnen rijden dankzij andere mensen....en nu ben ik verslaafd!

rufie schreef:
18000 voor zo een mooie CS lijkt me heel redelijk.
Over 5 jaar vind je ze niet meer hiervoor.

Daar heb je gelijk in! Maar die 18.000, dan is ie nog niet op NL kenteken.

@ bastiaan. Ik deel jouw mening geheel. Dan hoef je geen CS te nemen. Daarom is het ook zo dat als ik voor een CS ga, deze wel airco mag hebben. Maar verder niet te veel poespas. Natuurlijk wel de schaalstoelen en M030-pakket.

01 nov 2008 1:07
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Bij witmer en Odijk staat een schitterende 968 met lage km-stand, echter geen CS, wel een toppertje, voor 18K.

01 nov 2008 15:24
Profiel
Timeless
Bericht 
HV schreef:
van de dealer voor 22.900,- (al gezien?), staat bij PCG Heteren. Dus volgend weekend op zondag evt. te bewonderen, maar dan van achter glas..

Afbeelding

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=1

Deze auto is van van de presentator blik op de weg geweest , heeft een 997 Turbo gekocht .

Was gisteren in Zurich mt mn 997S , terugweg geraced met een nieuwe M3 sedan , ruige auto om te zien., hij moest het boven de 200 wel afleggen in acceleratie . :cry:

01 nov 2008 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
@ Amandus. Misschien omdat de M3 170kg. zwaarder is? Koppel is evenhoog en vermogen is in het voordeel van de M3. Toch wel tikkeltje verrassend eigenlijk....
Was het verschil groot?

01 nov 2008 16:35
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende