Auteur |
Bericht |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Wat een zuur verhaal zeg. Maar sluit me wel bij DO aan. Alleen zal je wel kunnen verwachten dat de vraagprijs iets aangepast mag worden, want het is wel een argument wat velen zullen gebruiken. Mits je het erbij vermeld. Maar eerlijkheid duurd het langst. Persoonlijk zou ik liever een hele goeie opgelapte schade auto willen hebben (Zonder sporen daarvan) dan een slechte originele . Uit je verhaal blijkt dat de schade super is hersteld en is is ook niet bij een AKK aan het licht gekomen. (Ik ga er vanuit dat het verhaal van de 'Pech' familie is overtrokken)
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
09 maart 2007 5:40 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Niets ten nadele van de familie Pesch.... het is een "warme" en gezellige familie met nauwe banden, zoals blijkt op hun website..
Alleen zegt het genoeg als je je hele hebben en houwen op internet gooit.. zie er het nut nie van in.....
De Targa is domme pech dat ie zo gekocht is nadat deze is gerepareerd... maar hoeveel P's rijden er niet rond die ook een stukkie korter geweest zijn....?
|
09 maart 2007 10:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik zie er ook het nut niet van in, maar kan me wel voorstellen dat zij het leuk vinden. Dus over wie zegt het wat: over degene die het doet of over degene die er over oordeelt ..... en hoe zit het dan met deze mensen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 maart 2007 10:57 |
|
|
Toon
|
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent over de voorgeschiedenis van je auto, maar laat ik je geruststellen dat een auto van meer dan 10 jaar bijna altijd schade heeft gehad als er regelmatig of dagelijks mee is gereden. Dat is een statistisch feit.
Ook diegenen die hier op het forum zijn en een wat ouodere auto hebben kunnen hier gevoegelijk van uitgaan, als ze het al niet wisten.
Voor diegenen die een oudere Porsche hebben met een wat hogere KM stand (dus regelmatig bereden) en denken dat ze een 100% schadevrije auto hebben: wake up ....
Als die auto economisch total loss is verklaard maar iemand koopt 'm op en knapt 'm toch zodanig netjes op dat jij als eigenaar er niets van gemerkt in stuurgedrag en rij eigenschappen of ook maar ergen aan kan waarnemen en ook uit een AKK dit niet naar voren komt, dan is de auto gewoon goed (en dus goed gerepareerd) maar heeft dus gewoon net zoals de meeste andere oudere porsches (en dus ook die van mij) een bepaald schade verleden.
Wat het in jou geval denk ik extra zuur maakt is dat er een fotorapportage is en dat de schade geschiedenis je recht in het gezicht aankijkt.
Waarbij de meesten denk ik wel weten dat hun auto schade hebben gehad maar niet weten (via foto's) hoe erg ... wat niet weet wat niet deert ....
|
09 maart 2007 15:50 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Onzin!
We hebben toch allemaal dezelfde foto's gezien? Zag er op mijn scherm namelijk niet echt uit als schade die "je mag verwachten van een auto van meer dan 10 jaar oud". Hoe kom je erbij dat je dit mag verwachten van een auto waarmee dagelijks gereden is? Enne, 124.000km in 10 jaar tijd is niet echt een auto die dagelijks (veel) kilometers heeft gezien. Gebruiksschade lijkt me iets anders dan (economisch) total loss.
Wat ik veel interessanter vind is hoe de schade is hersteld en ben daarom ook wel benieuwd naar de uitkomsten van het "kopje koffie" in Heteren.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 maart 2007 16:44 |
|
|
964Cee-4
|
Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst...... we wachten in spanning af
|
09 maart 2007 16:50 |
|
|
Toon
|
sorry hoor - maar ik zie nergen in mijn stukje staan "een schade die je mag verwachten" dus dat maak je er zelf van!
Ik zeg alleen dat de meeste oude auto's (dus Porsches incluis) gewoon schade hebben gehad.
Maar je weet meestal niet hoe erg omdat daar geen foto rapportages van zijn.
Maar met de huidige schadeherstel technieken (mits goed gedaan) kun je dat ook meestal niet meer achterhalen, ook niet met een AKK.
Deze economische schade (als dat het al was, want wat op die website staat hoeft niet waar te zijn) was waarschijnlijk meer aan het blok en dat is ook goed te repareren en het plaatwerk schade (wat je er van kan zien) vlat nog wel mee.
|
09 maart 2007 16:52 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Heb je die eerdere post nou veranderd? Ik zie het ineens ook niet meer letterlijk staan?
Jij hebt het over "niet 100% schadevrij", dat vind ik van een hele andere orde dan de schade waar we het hier over hebben. Dit gaat niet meer over een parkeerdeukje of voorspoilertje dat er eens onderuit is gereden. Misschien een geluk bij een ongeluk dat deze schade (kennelijk) goed is hersteld (omdat het anders wss wél uit de AKK was gekomen).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 maart 2007 17:02 |
|
|
Beerdje
Rotterdam
|
Sorry moet me nog wel voorstellen op de site, zal dit eerdaags doen (Al sinds mijn jeugd liefhebber en nu langzaam aan het kijken om een 911 te kopen verhaal). Lees al een tijdje mee zonder te reageren.
Wat mij opvalt is dat de fam met hun exibitionistisch gedrag het gevoel wekt een en ander nog wel eens te willen overdrijven. Zou mij namelijk niets verbazen als er voor de "lol" of het stoer uit de hoek willen komen bij het plaatje is gezet dat ie total-loss is/was (of ik moet ergens in de thread gemist hebben dat dit ook daadwerkelijk door iemand uit de hoek van de fam oid bevestigd is).
Eea zou mij namelijk niets verbazen.
Gr,
Harald
Ik vind het overigens wel een mooie 993 Targa.... (dit terzijde)
|
09 maart 2007 17:12 |
|
|
Toon
|
ja dat klopt maar alleen omdat je het nu kunt zien.
Dezelfde auto die ze met "hij had een parkeerdeukje in het linker voorscherm en dat hebben we laten maken en tevens de kofferbakklep vanwege kleurverschil en de bumper vanwege steenslag laten spuiten" kan helemaal in elkaar hebben gelegen aan de voorkant.
Klinkt plausible en mits goed gereparreerd zullen ze ook niets anders vinden bij een AKK en als je geen foto rapportage van de schade hebt gezien zul je er ook verder niet bij stil staan of druk om maken.
Ik begrijp de frustratie wel als je denkt een 100% schadevrije auto te hebben gekocht en dan dit meemaakt, maar ik denk dat het geen uitzondering is.
En nogmaals als de auto goed gerepareerd is (en daar lijkt het op) dan is er verder niets aan de hand.
Je moest eens weten hoeveel nieuwe auto's die bij de dealers staan al werk hebben gehad .... wat verwacht je dan van een oude Porsche?
|
09 maart 2007 17:15 |
|
|
964Cee-4
|
|
09 maart 2007 17:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
wat ik me eigenlijk afvraag, als je een dergelijke schade zo vakkundig kunt repareren dan ben je jezelf toch ook wel bewust van het nut van een goed gedocumenteerde reparatie, dus ik zou eens op zoek gaan waar deze wagen is gerepareerd en of er ook foto's van de reparatie voorhanden zijn. De fam Pesch kennende, zou daaraan geen gebrek moeten ziijn........
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 maart 2007 21:26 |
|
|
yohanv
|
Hoe ik het begrijp heeft de familie 'pe(s)ch' hem niet ter reparatie aangeboden
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
09 maart 2007 23:27 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Hoe weten "we" eigenlijk zo zeker dat het hier om dezelfde auto gaat? Mss lees ik erover heen maar kan het nergens vinden in dit draadje.
|
10 maart 2007 1:05 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Zie de foto in Horn z'n post op pagina 2 en de foto's uit Steijn z'n album...
En de bevestiging van de TS en de post van Gerhard spreken voor zich toch
|
10 maart 2007 1:24 |
|
|
yohanv
|
|
10 maart 2007 1:24 |
|
|
Raul Pesch
|
Ik ben Raul Pesch en wil toch even persoonlijk reageren op dit bericht omdat ik het gevoel heb hier als een soort "Tokkie" afgeschilderd te worden terwijl iedereen mij heel makkelijk via mijn website had kunnen benaderen om het ECHTE verhaal te weten te komen...
Allereerst vind ik het echt jippie voor Steijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er goed ziek van bent. Ik heb echter NIETS maar dan ook NIETS met die hele crash te maken. In mijn hele leven heb ik twee Porsche 993's gehad (een cabrio en een Targa) die ik beide bij Theo Jansen heb gekocht. Ik ben zelf een groot liefhebber van Porsche en altijd ZEER ZUINIG geweest op beide auto's. Toen in 2004 ons dochtertje geboren werd heb ik mijn Targa verkocht. De auto verkeerde in topconditie. Dit is een foto van de auto bij het huis van de koper. Hij heeft deze foto een paar weken na de verkoop genomen om te laten zien dat hij de orginele Targa velgen er weer onder had gezet (ik had 'm verkocht met Turbo velgen):
Ik weet nog precies aan wie ik de auto verkocht heb (+ GSM nummer) maar zal dit om privacyredenen hier niet vermelden. De persoon was een aardige man en ook een Porsche liefhebber. Hij heeft anderhalve maand later een crash gehad in Duitsland. Omdat we tijdens de verkoop veel contact hadden gehad (ik ben zelfs helemaal naar Gelderland gereden om een keuring te laten doen bij een door hem geselecteerd keuringsstation) heeft hij me gebeld om te vertellen over de crash. Hij reed met 160km p/u in Duitsland, verloor de macht over het stuur en kwam in een maisveld terecht. Volgens hem was de auto total-loss. Hij heeft me vervolgens foto's gestuurd van de crash, die heb ik op mijn website geplaatst. Daarna is er overigens ook al eens een ander topic geweest op Porscheforum omdat dezelfde auto voor 30.000 euro (als ik me niet vergis) te koop aangeboden werd op Autotrader. De schade was toen 'gerepareerd' met uitzondering van een kleine scheur in de achterbumper die ze er -om de een of andere reden- in hadden laten zitten.
Steijn, als je contact met me opneemt dan wil ik je zo goed als mogelijk helpen (voor zover dat nog mogelijk is). Ik kan alle gegevens die ik van de koper heb met je delen. Je kan me bereiken via m'n website.
ps. en over sommige kortzichtige meningen over het bijhouden van een familiewebsite laat ik me maar niet uit. Misschien is het nieuws voor sommigen maar mensen houden tegenwoordig blogs bij, zetten hun profiel op hyves en delen foto's via MSN Spaces of Flickr... tijden veranderen! Ik vind het gek dat sommige mensen meteen een uitgesproken mening over je hebben als je anders bent dan zijzelf...
|
10 maart 2007 2:10 |
|
|
yohanv
|
Raul,
Dat je hier iets hebt laten horen. Ik hoop dat je Steijn een hoop opheldering kan geven.
En de meningen over de familie site.... Ieder zijn meuk en trek het je niet aan.
Laatst bijgewerkt door yohanv op 12 maart 2007 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 maart 2007 3:24 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Raul, ik sluit me volledig bij yohannv aan.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
10 maart 2007 7:00 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Raul,
Reactie is super. Familie site, lekker een password op zetten.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 maart 2007 10:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Raul
De geïnteresseerde lezer van de website op zoek naar informatie had de tijdlijn met o.a. verkoop en crash in die volgorde gevonden.
Trek je niets aan van de opmerkingen m.b.t. de website. Lekker doen waar je zelf zin in hebt, zolang je daarbij anderen geen kwaad doet en jezelf bewust bent van de "risico's" zoals hier getoond. Password Je hoeft er niet naar te kijken
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2007 10:11 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
De vluchtige kijker op deze pagina kon echter niet concluderen dat de auto inmiddels niet meer in bezit van Raul was.....
Ik ben het met Raul eens dat kontakt opnemen het beste is/was om duidelijkheid omtrent het hele verhaal te krijgen, maar het bericht (met foto's) op de site was onvolledig en m.i. redelijk sensationeel gebracht. Dat je dan op een forum zulke reacties krijgt lijkt me vrij logisch.
Wel tof dat je even reageert iig.
|
10 maart 2007 11:03 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij kwamen we ooit op die site terecht door de foto's van de appetijtelijke vrouwen. voor mij hoef je er geen password op te zetten.
Tja, en dat is nou weer typische voor een forum. Tijden veranderen. Zoals je waarschijnlijk wel weet geldt in het algemeen, maar heel specifiek voor blogs en forums: Opinions are like assholes, everybody has got one!
Als je dergelijk commentaar niet wenst, moet je idd wellicht een password op een familysite gooien. Een wijze oude chinees zei ooit: wat in de etalage staat kan het niet helpen bekeken te worden
Qua on topic: dat je wilt helpen. Ben toch wel benieuwd wie deze auto verkocht heeft en bewust dit schadeverleden heeft verzwegen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2007 11:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en haar naam is Jessica.
|
10 maart 2007 11:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, als je al je vakantie foto's online zet, is het niet vreemd dat je een bepaalde indruk wekt. Hoewel Tokkie niet direct in me opkomt, komt 'exhibitionisme' dat wel... maar wellicht ben ik een ouwe l*l van voor het hyves-hang-gewoon-al-je-was-buiten tijdperk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2007 11:18 |
|
|