| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
928 GTS http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=13607 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | 928GTS [ 15 mei 2007 20:30 ] |
Berichttitel: | 928 GTS |
Porsche 928 GTS Automaat. Kilometerstand 155.000 km In originele staat gehouden, ook geen tuning. (V8 350pk 500Nm) Afgeleverd in juni 1992 te Schoten (België) Op Ned. Kenteken sinds 2002. Kleur ext. Night Blue Metallic, int. donkerblauw Raf leder. Airco, ABS, PSD. Electrisch verstelbare stoelen, spiegels en kofferdeksel. Distrbutie en waterpomp vervangen bij 135.000 km. Verkeert in zeer goede staat van onderhoud. (ruim € 10.000,- sinds 2003, alle rekeningen en historie ter inzage) Recent (april 2007) grote beurt + jaarbeurt en nieuwe Koni schokbrekers en Conti Sportcontact 2 rondom. APK tot april 2008 prijs € 24.000,- Alle gewenste keuringen toegestaan. Wordt alleen verkocht aan echte liefhebber !!! Interesse? mail naar 928gts(ET)chello(PUNT)nl of bel 06-14472905 |
Auteur: | 2.2E_69 [ 15 mei 2007 20:35 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er erg mooi uit op de foto's Maar vanwaar de verkoop? |
Auteur: | 928GTS [ 15 mei 2007 20:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wegens aankoop andere auto('s), waaronder een cabrio welke al lang op mijn wensenlijst staat, maar er zeer jammerlijk niet naast kan, wel letterlijk op de oprit, maar niet financieel. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 15 mei 2007 20:48 ] |
Berichttitel: | |
Mooie auto! Ik ben niet echt een liefhebber, maar ik bied € 32.500,- ... Deal? Geintje, vind een 928 gewelding, allemaal, ook de eerste "chinese eyes" . GTS is natuurlijk de max. Succes met de verkoop! |
Auteur: | WdePundert [ 15 mei 2007 20:50 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er zo op het oog erg goed uit. Die raak je vast wel kwijt, ondanks de vrij hoge prijs. |
Auteur: | yohanv [ 15 mei 2007 20:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Niet alleen op de foto's Het is gewoonweg een prachtwagen. Hij zit ook nog eens heerlijk Ton, en die muziek van de V8.... MMMM Succes, het nieuws dat ie te koop kwam was wel even schrikken hoor |
Auteur: | 2.2VTEC [ 15 mei 2007 22:46 ] |
Berichttitel: | |
heel erg mooie auto - ik heb al van kleinsaf aan een zwak voor 928's, maar - noem mij gerust een fundi* - automaten zijn bedoeld voor een Suzuki Alto en consoorten maar toch niet voor een Porsche * Even ter verduidelijking over mijn afkeer voor automaten : ik heb een paar jaar geleden op een event van LegendCars (toen gelieerd aan Autogids, Belgisch autoblad) kunnen rijden met zowel de Boxster 2.7, 964 Cabrio Tiptronic, oud model Mazda MX-5, Jaguar XKR, Audi TT 180PK & Lotus Elise. Met elke wagen hetzelfde rondje van ca. 30 km afwisselend parcours, weliswaar met een instructeur erbij. Ik kon mijn voorlaatste ronde rijden met de 964, maar wat het hoogtepunt voor mij moest worden, werd een afknapper van formaat -> ik had het al niet voor automaten maar die (wil niet generaliseren) 964 Tip schakelde bij normaal rijden al aan ca. 65 km/h naar de hoogste trap en bleef bij kickdown veel te lang twijfelen om dan toch plots en bruusk terug te schakelen.Om nog maar te zwijgen dat ie default in 2de versnelling vertrekt On-topic, veel succes met de verkoop van je 928GTS, hopelijk vind je snel een even gepassioneerde 928-liefhebber als jezelf |
Auteur: | Marcel [ 16 mei 2007 7:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 928 GTS | |||||||||
Zal mij worst wezen ann wie ik mijn auto tzt verkoop en wat ze er mee gaan doen, als ze maar betalen, tis maar blik, tis geen huisdier of id.... |
Auteur: | Auke231 [ 16 mei 2007 7:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Jammer dat je de GTS moet verkopen.. hopelijk (voor mij) heb je hem in September nog niet verkocht, dan kunen we hem nog even zien tijdens de Elfstedentocht.. Succes met de verkoop. |
Auteur: | Devils son [ 16 mei 2007 8:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Toch hoor je van alle kanten dat de 928 GTS het best tot zijn recht komt met automaat... Handbak is zeer zeldzaam bij de GTS overigens. Staat momenteel wel een 928 GTS met handbak bij een Porschedealer in Duitsland te koop voor iets van 28K als ik mij niet vergis. Met weinig kilometers. Dus als de automaat het enige is wat je tegenhoudt... |
Auteur: | Jay911 [ 16 mei 2007 8:34 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 928 GTS | ||||||||||||||||||
klopt tis een huisbeest |
Auteur: | Marco [ 16 mei 2007 9:21 ] |
Berichttitel: | |
er is mij weleens verteld dat je een 928 beter met automaat kan kopen omdat deze beter tegen de krachten kan dan de handbak klopt dit? |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 16 mei 2007 9:31 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij heb je gelijk. |
Auteur: | 911-lover [ 16 mei 2007 12:00 ] |
Berichttitel: | |
Succes met de verkoop. De wagen ziet er idd prachtig uit en ene liefhebber met de juiste centjes zal zo'n kans zeker niet onbenut laten |
Auteur: | TD (zonder I) [ 16 mei 2007 12:10 ] |
Berichttitel: | |
@928GTS : beetje benieuwd wat voor cabrio jouw oprit gaat sieren. |
Auteur: | 928GTS [ 16 mei 2007 12:42 ] |
Berichttitel: | |
Laat me je geruststellen, het begint met een 9. Meer kan ik je er nu ook nog niet over zeggen. |
Auteur: | carrera32 [ 16 mei 2007 12:45 ] |
Berichttitel: | |
Saab 900? |
Auteur: | TD (zonder I) [ 16 mei 2007 12:55 ] |
Berichttitel: | |
@928 GTS : Top ! |
Auteur: | 944 guy [ 16 mei 2007 15:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
In principe is dit met elke auto het geval, en wel om 3 redenen: 1: koppelomvormer, hierdoor is het haast onmogelijk om grote klappen op de aandrijflijn te veroorzaken (zoals wanneer je vlot wil optrekken, de koppeling plotseling loslaat, etc). 2: planetaire tandwielstelsels, in plaats van 1 tand per versnelling heb je nu 3 tanden in contact. Het koppel is weliswaar hoger door de koppelomvormer, maar het koppel per tand blijft minder (3 tanden, vs. ~het dubbele motorkoppel). 3: Handbakken hebben voor de lagere versnellingen behoorlijk kleine tandwielen, het zonnewiel in de meeste handbakken zal een stuk groter zijn. De tandkrachten nemen hierdoor flink af. En toch vind ik het vreselijk dat zo'n bruut van een auto een automaat heeft. De 928 was korte tijd de snelste productieauto ter wereld (voor de supercars van de 2e helft vd jaren 80: 959 en de F40), en dan heb je een automaat... Op het circuit is een 928 een ramp met automaat, het enige voordeel is dat ie best vlot schakelt. |
Auteur: | 928GTS [ 28 jul 2007 10:51 ] |
Berichttitel: | |
De vraagprijs bijgesteld naar 24K. Deze GTS is zeer goed en mag daarom best wat kosten, maar de afstand in de markt was iets té groot |
Auteur: | Bert928 [ 29 jul 2007 13:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee klopt niets van de handbakken van de 928 (de tweede versie) zijn nagenoeg onverwoestbaar , de 928 automaat van (mercedes) is ook goed maar niet onverwoestbaar, moet soms na heel veel kilometers gereviseerd worden. Groetjes Bert928GT (is altijd handbak en zeldzaam bruut) |
Auteur: | TheoJ [ 08 sep 2007 10:55 ] |
Berichttitel: | |
928GTS is een heerlijke auto. Ook de andere 928's doen daar niet veel bij onder. Ik ben bevooroordeeld, ik weet Automaat is comfortabel, maar voelt eerder wat sloom aan. Dat is ie echter niet echt. De automaat kent slijtage, net als de hand bak. Bert zei het al, en natuurlijk heeft Bert gelijk. Ik heb eens met iemand meegereden. Hij race-te met een 928 op circuit Zolder. In een 928s4 automaat. Zijn professionele visie op de automaat: prima bak, kan zelfs met racen nog heel redelijk worden ingezet. En behoorlijk sterk. Weinig of geen problemen bij dat soort extreme belastingen. 24k voor een auto is behoorlijk pittig, maar als de auto verder helemaal ok is en weinig heeft gelopen (155 is niet veel), dan is dat geen bezwaar. gr Theo http://928gts.jenniskens.eu |
Auteur: | 928GTS [ 26 nov 2007 21:58 ] |
Berichttitel: | |
Wie geinteresseerd is moet nu niet lang meer wachten. Over een week zou het wel eens te laat kunnen zijn................ |
Auteur: | 500E [ 26 nov 2007 22:16 ] |
Berichttitel: | |
Want? |
Auteur: | Denniz C2 [ 26 nov 2007 22:40 ] |
Berichttitel: | |
de wereld vergaat? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |