Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:56

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Gaarne enige info rond aanschaf van een van de 2 Porsches 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Gaarne enige info rond aanschaf van een van de 2 Porsches
Goedemorgen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een 911 3.2 of een 964 Carrera 2.

Kan iemand mij vertellen of er iets bekend is van de volgende 2 Porsches;

-een 964, aangeboden voor € 17.950 met 198.500 km bij HG Auto's in Soest. Kenteken SJ-VX-50, van 1989. (1990 model? 2WD)

Naar zeggen een nette auto, schadevrij en met onderhoudsboekjes. Naar verluid relatief kort geleden gekocht of onderhouden bij Wittebrug.

-een 911 Carrera 3.2 van 1986, wit. 47-FF-RB. € 15500,= maar geen airco of schuifdakje.

Staat te koop bij Jagpoint in Soesterberg, 200.000 km, schadevrij naar verluid en onderhoudsboekjes. Schijnt door Theo Jansen geimporteerd?

Ik kom er langzaam achter dat zo'n beetje alle 911's van deze bouwjaren zijn geimporteerd. Blijkbaar werd er destijds niets verkocht aan Porsches in NL.

Is het mogelijk een schadeverleden van auto's te achterhalen? Ik neem bij bekijken van een auto wel een monteur mee, maar vooral achter is het moeilijk bekijken bij een 911. Of kun je van de onderzijde de boel echt goed inzien in de wielkasten?

Excuus voor het nitwit gehalte, maar ben wat dat betreft nog een leek op het gebied van de 911. Coderingen van chassis en motornummer heb ik mijzelf wel eigen kunnen maken, dus dat moet ik wel kunnen bekritiseren.

Graag enige info omtrent deze auto's, de bedrijven, dan wel specifieke manier schadeverleden te achterhalen van deze twee type auto's.

Groet,

Jilles.

26 sep 2007 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Goede opties, deze modellen :D

Ken beide auto's niet, helaas.
De qualificatie's hebben de gebruikelijke waarde uit de mond van handelaren...

Denk niet dat de meeste toentertijd zijn geimporteerd, maar de laatste jaren zijn er heel veel Porsches uit (speciaal) D. gehaald.
Zowel door particulieren als ook heel veel door handelaren en dealers!!
Weet zelf van een 993 S :wink: ; maar mijn 3.2 was in NL nieuw verkocht.

Wat maakt het overigens uit :?:
Gaat om de staat van de wagen :!:

Suc6 :)

26 sep 2007 14:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Gaarne enige info rond aanschaf van een van de 2 Porsche
:arrow: de 911 Carrera 3.2 van 1986 voor € 15500,= kan weleens 'n (veel) betere koop zijn als de 964 voor € 17.950 :idea:

26 sep 2007 14:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Is hier al eens voorbij gekomen:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... t=jagpoint

Als dat ding in de basis goed iets van 10K bieden of zo?

26 sep 2007 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Olaf,

gaarne enige uitleg over de 964? Doel je op de zgn. "bekende problemen" bij een 964, of specifieke informatie?

Wat betreft "de witte" ben ik deze draad idd vanmiddag tegengekomen. Ik kom daar echter niet veel verder mee;

-Er wordt iets beweerd over oliedruk op basis van een foto!? Met een hele verhandeling omtrent wel-of-niet koude motor op basis van dezelfde foto?

-Er wordt op basis van de foto van een draaiende motor gesuggereerd dat er getwijfeld moet worden aan de staat van onderhoud?

-Er wordt gerefereerd aan "geen goed gevoel bij de auto" vanwege niet poetsen en manier van stallen.

-Er wordt gesuggereerd dat bestuurderskant is overgespoten, maar men is niet zeker hiervan.

-Papieren zouden zoek zijn maar is wel 25/4 gekeurd?

-Naar Jagpoint mij verzekert zijn er boekjes en onderhoudsrekeningen bij en aantoonbaar tweede eigenaar?

Rest van de beweringen vind ik ook wat mager onderbouwd. Ik zou graag horen of iemand daadwerkelijk tijd heeft besteed aan het bekijken van deze auto?

Vind het echter ook vreemd dat deze redelijk geprijsde 911 3.2 blijkbaar al even te koop staat?

Vriendelijke groet,

Jilles.

26 sep 2007 15:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]