Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:37

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
aanschaf 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht aanschaf 3.2
ik ben van plan een carrera 3.2 aan te schaffen en wil graag advies van jullie. Ik kan er een kopen van '89 met 300k op de teller, boekjes ingevuld erbij, 2 jaar geleden overgespoten, bij 100k is de motor aangepast ivm met olielekkage en hoog olieverbruik(bij off. porsche dealer) en verder in hele mooie staat. Kleur grijs/zwart)
Wat is volgens jullie een ong. richtprijs(hij staat part. te koop) en waar kan ik in de buurt van Heemstede een goede akk laten doen?
Is er voor zo'n auto een goedkope z.g. old timer verzekering af te sluiten?

24 okt 2007 22:29
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Auto's ouder dan 10 jaar kan je verzekeren op basis van taxatiewaarde :arrow: vanaf 15 jaar zijn er verz.mij. die semi-klassieker verzekeringen afgeven :idea:

Prijs :roll: ... geen idee (meer) eigenlijk :shock:

AKK :arrow: A-Point in Amsterdam, Robert Visser in Hilversum, Waalgarage in Broek in Waterland ... of hoe heet hij ookal weer in Alkmaar :?:

Welkom BTW, ronbeo :drive:

24 okt 2007 22:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Verzekering: absoluut
AKK: Kraan in Aalsmeer

24 okt 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ok bedankt! Jammer dat niemand mij een indicatie kan geven voor de prijs. vaste prijs is 16.500eur. Mij lijkt een part. prijs van ong. 14.500eur meer reeel..

25 okt 2007 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Is de wagen die jij bedoeld soms bij de Waterland garage in onderhoud geweest? Zo ja, zou ik hun even bellen voor wat meer informatie.

Ik ben zelf een half jaar geleden daar geweest en toen hadden ze een 3.2 staan met exact de specificaties die jij noemt.

25 okt 2007 10:48
Profiel
Bericht 
Heb mijn rode 3.2 van '84 verkocht voor 17500,= als particulier aan Fransman en verblijft en rijd nu in Arras.

Prijs wil niks zeggen, ligt aan de staat van de auto, staan er ook te koop voor in de 20, dus.

25 okt 2007 10:49
PorscheForum Rakker
Boxster 986 '97
Bennebroek
Bericht 
Voor AKK is Kraan in de Kwakel(uithoorn) een goede, paar jaar onderhoud daar laten doen, veel kennis in huis.
Misschien Siemerink in IJmuiden, schijnt ook een goed garage te zijn.

Indien de koop rond is: Gratama voor taxatie en Multisafe voor de verzekering.
Zelf net de Boxster bij Mutisafe geregeld, keurig geholpen, nette prijs.
Wolter Gratama is lekker dichtbij hij woont zelf in Heemstede en fervent Porsche rijder. Die moet ik ook maar even bellen :wink:

Suc6 met de koop!

25 okt 2007 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ok! Hier kan ik wat mee, Kraan vandaag gebeld en komt door de tel. goed over. Een dezer dagen maar even een afspraak maken. Al moet ik zeggen dat ik nog wel een beetje twijfel tussen een 3.2 en een 993. Ik ben bang dat ik een 3.2 iets te spartaans en niet snel genoeg vind. Aan de andere kant is het prijsverschil ook wel redelijk groot.

25 okt 2007 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 '97
Bennebroek
Bericht 
Wereld van verschil denk ik, zelf nog nooit een 993 gereden maar weet dat de 3.2 wel redelijk spartaans is maar prima rijd. Alles gaat wat zwaarder dan de 993 en het interieur is "kaler" maar ik vond het een heerlijke auto om in te rijden. Wilde nu wat vriendelijkers dus mijn keuze is op de boxster gevallen. Succes verder het is een spannend en leuk pad om te bewandelen.

25 okt 2007 19:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb zelf mijn 3.2 bij de Waalgarage in Broek in Waterland gekocht en daar nog steeds in onderhoud. Vriendelijke mensen met veel verstand van zaken en niet te ver uit de buurt. AKK kost dacht ik 150,-- euro.

25 okt 2007 22:20
Profiel
Bericht 
ronbeo schreef:
Ik ben bang dat ik een 3.2 iets te spartaans en niet snel genoeg vind. Aan de andere kant is het prijsverschil ook wel redelijk groot.

Voor 80, 100 en 120 te rijden, en ja hoor :roll: een 933 is echt seconden sneller als een 3.2 :?

En het prijsverschil tussen die twee, is volgens mij iets met elkaar vergelijken als die twee bekende stukken fruit.

26 okt 2007 8:34
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]