Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
930 3.0 1980
http://auto.marktplaats.nl/porsche/1358 ... nd=16&fs=1
Jammer dat de originele kleur blauw is en er geen kilometerstand bij staat. Ook apart dat een 3.0 uit 1980 is. Zal een overjarig type geweest zijn. Is in 1981 geïmporteerd.
|
29 dec 2007 18:31 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Poeh,
Een hoop geld voor een turbo, maar ja hij wordt je aangeboden op een dienblad.
Zie laatste foto
S.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
29 dec 2007 19:25 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Rare auto, spoiler is van een 3.3. Weinig tekst, BBS ( ?) velgen, hoge prijs.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 dec 2007 1:31 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
260pk ipv 300?
|
30 dec 2007 14:01 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
260 PK klopt met een 3.0 turbo. De 3.3 is 300 PK. De 3.0 is tot en met 1977 geleverd, deze is in 1980 geleverd met een 3.3 spoiler....
|
30 dec 2007 14:11 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Haha die denkt zeker het grote lot gewonnen te hebben => 45k euro
Dan had ik de mijne beter nog een jaartje bijgehouden
|
30 dec 2007 14:27 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Misschien wel!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 dec 2007 16:43 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Die turbo komt al jaren regelmatig voorbij op marktplaats, zal wel een reden hebben. Buiten de verkeerde spoiler voor een 3.0 mis ik ook het vroege type koplampsproeiers. Kar is 25K te duur.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 dec 2007 17:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik denk dat het gewoon een 1980 3.3 is. Sukkels zullen wel bij motor inhoud van 1980 911 SC gekeken hebben. Niks wijst nl. op een 930 3.0, niet de spoiler, bouwjaar, koplampsproeiers etc.
Dan is het dus een hele dure 930. Doe mij die witte bij Wolbert dan maar i.p.v.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 dec 2007 18:00 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik ben het met je eens, Jeroen. Alles wijst er op dat het een 3.3 is. Volgens mij is het wel zo dat Marktplaats op basis van het kenteken de gegevens automatisch invult.
|
30 dec 2007 18:19 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Klopt de onderspoiler met ingebouwde mistlampen wel?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
30 dec 2007 23:35 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Voor een 3.3 wel ja.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
31 dec 2007 15:29 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Maar niet van 1980 hoor, dan waren de mistlichten opbouw en niet inbouw.
Ook de uitlaat klopt niet en ik merk toch grote ventilatieroosters op in het interieur of zie ik dat verkeerd, die zaten er ook pas op vanaf 1984 ofzo.
En die velgen.... man man haha
15 à 20k zou een eerlijke prijs zijn !
|
31 dec 2007 15:40 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Valt niemand de achterbalk met mistlampen op of was deze er toen al op de turbo's???
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
04 jan 2008 20:26 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Nee, als me niet vergis zijn die mistlampreflectoren er pas in 1987 gekomen, zowel voor de normale carrera's als de turbo's.
|
04 jan 2008 21:23 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Niet origineel, pas vanaf bouwjaar '87
|
04 jan 2008 21:29 |
|
|
Jurriaan
Lelystad
|
Raadsel opgelost
Wat er al niet geschreven wordt over een advertentie op marktplaats
Ik kan (in ieder geval een groot deel van) de verwarring ophelderen.
De auto staat te koop in Lelystad, degene die de advertenties op internet zette, was zo handig om het kenteken in te voeren en marktplaats de rest te laten doen. Met deze discussie als gevolg...
De auto is van 1980 (import in 1981)... dus een 930 3.3 Turbo.
De kleur is origineel... schiefferblauw (marktplaats: Blauw).
De voorbumper en de lichtbalk achter zijn van het model van 1989.
De auto is namelijk in 1989 nieuw opgebouwd.
Verder 3 delige BBS wielen (een originele porsche OPTIE voor de echte kenners) veel zeldzamer dan Fuchs, prijs in 1989 Hfl. 10.000,- (geen grap).
Of de uitlaat origineel is? Dat kan zelfs een leek zien...
Namelijk compleet systeem van FVD met uitlaatpijpen aan beide zijden. (voor info kijk maar eens op http://shop.fvd.de/?VID=472426&VCD=4794 ... l.+Anlagen)
Verder zijn natuurlijk de witte knipperlichten ook niet standaard, of de extra blowers voor het interieur, of de RVS Veerpootbrug, of de Eibach schokdempers, of de racekoppeling van Scocks, enz, enz.
De prijs is misschien ´een beetje´ over de top, maar wie kan dat aan de hand van een paar fotootjes op marktplaats beoordelen?
Groetjes,
Jurriaan
|
04 jan 2008 21:32 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ineens schoot me het 930-register te binnen.
http://home.hccnet.nl/r.erica/HTML/Frameset2.html
Daar staat deze auto op met jou als eigenaar. Heb je hem verkocht of staat de auto in consignatie?
Je zult met me eens zijn dat de basis van de opmerkingen gaat over het feit dat de auto als een 3.0 staat. De rest is een bepaalde mening over het uiterlijk.
Als je diegene kent zou ik hem of haar maar gauw op de hoogte stellen, want hier heeft niemand iets aan.
Marcel B.
|
04 jan 2008 21:45 |
|
|
Jurriaan
Lelystad
|
Ja de auto staat in consignatie.
Heb het natuurlijk al gemeld, maar degene die daar de advertenties beheert is niet degene die verstand heeft van de auto´s. En kennelijk weten ze ook niet hoe ze de advertenties moeten aanpassen
|
04 jan 2008 21:54 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Staat dat bakje onder de kont om lekkende olie op te vangen? Zou inderdaad zonde zijn van de mooie hardhouten hellingbaan...
_________________________________________ Calibra Turbo
Ducati M900 Dark
|
04 jan 2008 22:06 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Re: Raadsel opgelost
| | | | Jurriaan schreef: Wat er al niet geschreven wordt over een advertentie op marktplaats Ik kan (in ieder geval een groot deel van) de verwarring ophelderen. De auto staat te koop in Lelystad, degene die de advertenties op internet zette, was zo handig om het kenteken in te voeren en marktplaats de rest te laten doen. Met deze discussie als gevolg... De auto is van 1980 (import in 1981)... dus een 930 3.3 Turbo. De kleur is origineel... schiefferblauw (marktplaats: Blauw). De voorbumper en de lichtbalk achter zijn van het model van 1989. De auto is namelijk in 1989 nieuw opgebouwd. Verder 3 delige BBS wielen (een originele porsche OPTIE voor de echte kenners) veel zeldzamer dan Fuchs, prijs in 1989 Hfl. 10.000,- (geen grap). Of de uitlaat origineel is? Dat kan zelfs een leek zien... Namelijk compleet systeem van FVD met uitlaatpijpen aan beide zijden. (voor info kijk maar eens op http://shop.fvd.de/?VID=472426&VCD=4794 ... l.+Anlagen) Verder zijn natuurlijk de witte knipperlichten ook niet standaard, of de extra blowers voor het interieur, of de RVS Veerpootbrug, of de Eibach schokdempers, of de racekoppeling van Scocks, enz, enz. De prijs is misschien ´een beetje´ over de top, maar wie kan dat aan de hand van een paar fotootjes op marktplaats beoordelen? Groetjes, Jurriaan | | | | |
Allemaal leuk en aardig maar ik lees niets over km-stand, staat van motor/bak,de onderhoudshistorie, en waarom de auto al na 9 jaar opnieuw is opgebouwd. Verder vraag ik mij af waarom de auto niet terugbouwen naar 1980 model? Prachtig dat er BBS velgen opzitten [een optie in 1980 of 1989?] en dat die destijds enorm duur waren, maar geven imo geen enkele meerwaarde aan de auto, de markt wil originele turbo fuchsvelgen, geen model die destijds ook op een kadett verkrijgbaar waren. Prijs is zwaar onrealistisch. Excuses voor mijn ongezouten commentaar, maar als ex 930 eigenaar ken ik de klappen van de zweep.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 jan 2008 0:27 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik ben het helemaal met het betoog van Michael eens. Doe mij dan die witte bij Wolbert maar, ziet er op het eerste oog beter uit, koop bij een bekende specialist en ik hou nog behoorlijk wat zakgeld over om feest te vieren!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
05 jan 2008 0:41 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Alleen helaas verkocht....
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
05 jan 2008 0:49 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
hij is mooi maar niet origineel, de prijs is veel te hoog.
Een porsche kenner zal die zeker niet kopen aan die prijs...
Toch veel succes gewenst met de verkoop.
|
05 jan 2008 1:15 |
|
|
Jurriaan
Lelystad
|
smaken verschillen...
Deze auto wordt ook niet aangeboden als origineel toestand 1980.
De auto is in 89 nieuw opgebouwd, omdat de lak aan alle kanten bekrast was en de auto toen 150.000km had. De auto is compleet uit elkaar gebouwd, met alleen nieuwe onderdelen, natuurlijk ook motor en versnellingsbak nieuw opgebouwd. Deze restauratie heeft Hfl. 100.000,- gekost in 89. rekening, rapporten en foto´s heb ik allemaal.
Vanaf dit moment tot heden heeft de auto 36.000 km gereden en alleen maar binnen gestaan.
Iedereen kan nu voor 25.000 een 930 kopen met 120.000km op de teller, daarbij de staat van de lak na 120.000km en de motorrevisie die er (misschien) aan komt. Dan hoef ik niet te vertellen wat dit kost. Dan zijn er nog geen dure modifacities geweest.
Deze auto heeft op de vermogenstestbank 360 pk met 540 Nm...
Waarom de bumpers uit 89? Omdat deze er simpelweg beter uitzien met de ingebouwde mistlampen en de reflectorbalk. En de auto nog steeds model 930 is. Het zijn niet de bumpers van een 964 of iets anders.
Verder hoef ik niet te vragen hoeveel nieuwere porsches hier rondrijden met 17 inch cup of turbo velgen terwijl die ook niet standaard zo verkocht zijn. (dan spreek ik nog niet eens van de personen die goedkope imitatie Cup/Turbo wielen op hun auto hebben).
Natuurlijk heb ik ook de originele Turbo Fuchs velgen nog.... In zeer goede staat...
De prijs van de auto is inderdaad aan de hoge kant. Maar de auto moet sowieso een liefhebber vinden en niet iemand die een ´origenele 930´ zoekt.
Verder is mijn standpunt, dat de prijs niet eens zo overdreven is, ik heb namelijk redelijk wat andere porsches gezien en gereden, en die komen niet in de buurt van deze auto.
De prijs houdt tevens rekening met het feit dat de koper nog wil afdingen en een auto in te ruilen heeft.
|
05 jan 2008 11:56 |
|
|