| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Sorry verkocht
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=16836
Pagina 1 van 1

Auteur:  Mark Fontein [ 03 jan 2008 0:34 ]
Berichttitel:  Sorry verkocht

Sorry verkocht

Auteur:  patrick911 [ 03 jan 2008 0:39 ]
Berichttitel: 

Misschien handig om de marktplaats link erbij te zetten. Plaatjes doen het namelijk altijd beter....

Porsche 911T 3.6 targa op marktplaats

Succes met de verkoop trouwens.

Btw, de 3.6 motor is een boxer (zoals je aangeeft), maar geen V6
Verder zijn de afgebeelde velgen geen fuchsen :salut:

Auteur:  Olaf [ 03 jan 2008 0:43 ]
Berichttitel: 

Pat, je bent me voor :|

Inderdaad 'n targa, geen cabrio & 'n 6 cilinder boxer motor ipv 'n V6 :lol:

:@: Mark Fontein :arrow: JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN !! :lol:

Afbeelding

... als ik de kofferruimte zo bekijk - vraag ik me af of deze auto inderdaad omgebouwd is :roll: - heb je 'n foto van de plaats (en) het chassisnummer :?: .... nog maar te zwijgen over de kachel-unit :?

Auteur:  Bert [ 03 jan 2008 1:08 ]
Berichttitel: 

Wat denk jij dan Olaf, 964 omgekat met '71er chassisnr.? :roll:

Auteur:  drknauf [ 03 jan 2008 1:09 ]
Berichttitel: 

heeft u er ook een foto reportage bij van u omschreven ombouw :?:

Auteur:  cabrio wim [ 03 jan 2008 10:10 ]
Berichttitel: 

Is vast heel veel werk geweest de ombouw, om het zo in die perfectie te doen. :wink:

Auteur:  Maarten [ 03 jan 2008 10:19 ]
Berichttitel: 

Vraag me we eens af: als je en alle onderdelen hebt en alle kennis/tijd waarom koop je dan geen schadeauto en bouw je die op? Maar goed: da's hier de vraag niet.

Ik zou er op zich geen 19 mille voor betalen maar een mille of 15 zal je er wel voor moeten kunnen krijgen toch?

Auteur:  Olaf [ 03 jan 2008 11:59 ]
Berichttitel: 

Maarten schreef:
Ik zou er op zich geen 19 mille voor betalen ..


... voor die 90'er koets of voor 't 71'er nummer :?: :lol:

Auteur:  Maarten [ 03 jan 2008 13:16 ]
Berichttitel: 

Voor het soepie ;-)

Auteur:  BJ964 [ 03 jan 2008 15:20 ]
Berichttitel: 

De ombouw is erg goed gedaan! Succes met de verkoop.

Auteur:  droomprins [ 04 jan 2008 12:02 ]
Berichttitel: 

ff een dom vraagje van mij kant als leek:
wat is het verschil tussen een 6 cylinder motor en een v6 en hoe kan ik dat zien?

Auteur:  Marco [ 04 jan 2008 12:10 ]
Berichttitel: 

V6 = cilinders zitten in V-vorm tegenover elkaar
boxer = cilinders zitten (plat) recht tegenover elkaar
6 in lijn= cilinders zitten naast of achter elkaar in een rechte lijn

Auteur:  Olaf [ 04 jan 2008 12:12 ]
Berichttitel: 

'n V6 is 'n 6 cilinder :!:

.... maar 'n 6 cilinder hoeft per defenitie geen V6 te zijn - kan 'n 6-in-lijn of bv 'n boxer-motor zijn :wink:


'n boxer-motor hoeft dan per defenitie geen 6 cilinder te zijn :wink:
Zie hier 'n BMW 4 cilinder boxer motor :arrow:
Afbeelding

In het kort - bij 'n V-blok staan de zuigers/cilinders schuin in de vorm van 'n V.
Bij 'n In-Lijn-Motor staan alle zuigers/cilinders achter elkaar &
bij 'n boxer-motor staan de zuigers en cilinders nagenoeg tegenover elkaar bv 3 links en 3 rechts (dan hebben we er in dit geval 6 :ba: )

Correct me if I'm wrong 8)

EDIT: je bent 'n stuk sneller tegenwoordig in die BMW, Marco :mrgreen:

Auteur:  barolo [ 04 jan 2008 12:27 ]
Berichttitel: 

Goed verwoord Olaf. Hier nog wat extra info:

Een boxermotor is een verbrandingsmotor met als kenmerk dat de cilinderparen (bijna) recht tegenover elkaar zijn gepositioneerd. Daarmee wordt bereikt dat het motorblok minder hoog is. Daardoor wordt het zwaartepunt van een voertuig lager, wat een positief effect heeft op de rij-eigenschappen. Een ander voordeel is dat de motor perfect in balans is, doordat de krachten van tegenover elkaar liggende zuigers elkaar opheffen. :wink:

Auteur:  Porsje [ 04 jan 2008 13:44 ]
Berichttitel: 

Volgens mij heeft het ook nog te maken met het tegelijk naar buiten bewegen van de tegenover elkaar geplaatste zuigers, in plaats van om en om bij een V-motor.

De term 'Boxer' komt hier ook vandaan, een vergelijk met de vuisten van een bokser die een dubbele uitdeelt.

De Ferrari Boxer V12 is eigenlijk een hele platte V-motor omdat hierbij de tegenover elkaar liggende zuigers niet tegelijk naar buiten bewegen.



Gr. Gijs

Auteur:  cabrio wim [ 04 jan 2008 13:46 ]
Berichttitel: 

En nog beter in balans is een rotatiemotor. :wink:

Auteur:  Marcel [ 04 jan 2008 14:24 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
V6 = cilinders zitten in V-vorm tegenover elkaar
boxer = cilinders zitten (plat) recht tegenover elkaar
6 in lijn= cilinders zitten naast of achter elkaar in een rechte lijn


en om het nog een beetje gecompliceerder te maken heb je ook nog 180 graden V motors waarbij de cilinders dus wel tegenover elkaar liggen maar toch geen boxer motor zijn. Dit heeft dan weer te maken met de krukas configuratie.

Auteur:  TurboBjorn [ 04 jan 2008 22:03 ]
Berichttitel: 

Dat is dan weer die Ferrari V12 waar Porsje het over had...

Auteur:  funnyname [ 04 jan 2008 23:03 ]
Berichttitel: 

cabrio wim schreef:
En nog beter in balans is een rotatiemotor. :wink:


Wel eentje met 6 kamers dan :-)

Auteur:  ironpatje [ 05 jan 2008 19:05 ]
Berichttitel: 

k'vind het een mooie wagen

ingeruild op een mercedes :?: :?: :?:

(k'wil ook wel eens ruilen..... :roll: :roll: :roll: )

Auteur:  Ivo 3.6 [ 13 jan 2008 12:50 ]
Berichttitel: 

Hier heeft duidelijke iemand zonder enige kennis van zaken een ster voor een nep-Porsche ingeruild . Kan het niet anders noemen.

Auteur:  Mark Fontein [ 13 jan 2008 13:59 ]
Berichttitel: 

Ivo 3.6 schreef:
Hier heeft duidelijke iemand zonder enige kennis van zaken een ster voor een nep-Porsche ingeruild . Kan het niet anders noemen.
Dit klopt, moet ik dan overal verstand van hebben?
En is dit verder een probleem dan?

Auteur:  Maarten [ 13 jan 2008 14:10 ]
Berichttitel: 

Nee hoor. Een ondernemers risico

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/