| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
968 coupe-Targa, handgeschakeld. (VERKOCHT) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=18690 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | yohanv [ 21 mei 2008 13:25 ] |
Berichttitel: | 968 coupe-Targa, handgeschakeld. (VERKOCHT) |
Nog steeds 911 Cabrio kriebels en daarvoor in de algemene verkoop en voor geinteresseerden hier ook een nieuw draadje. Merk: Porsche Model: 968 Targa Bouwjaar: 1992 APK: 01-2009 Km stand: 178.000 Opties: Handgeschakeld 6 versnellingen, Lederen orig. Porsche sportstuur (zonder airbag), Electrisch verstelbare stoelen met zwarte halflederen bekleding met porsche text, Airco, 17" Cup I, gekleurde logo's, Radio/CD met Ipod aansluiting in middenconsole. alarm, airco, uitneembaar 'Targa' dak, ABS, stuurbekr. el. ramen. Algemeen: Geen ernstig schade verleden,Geen achterstallig onderhoud (Aantoonbaar), Grote beurt in Nov 2007 gedaan en veel onderdelen vernieuwd t.w.v. 7000,-, Onderhoud bij dealer en Porsche specialisten ( http://www.renntech-porsche.nl ), Carosserie netjes, Interieur netjes, Geen roest, Onderhoudsboekjes en onderhoudsfacturen (v.a.import 2001) aanwezig, Aantoonbare km stand, Taxatie rapport 2007 (17.500,-) aanwezig. *Nokken as etc bij 160 Dkm al vervangen. *November 2007 (km stand. 171.500) laatste grote beurt. *Nieuwe banden. (Continental Sport Contact II) *Nieuwe remschijven en klauwen gereinigd. *Nieuwe aandrijf-as en diferentieel lager. *Compleet nieuwe koppeling. *etc…. Algemene induk: Een nette, zeer goed onderhouden, fijn rijdende 968 met hier en daar wel enkele gebruikerssporen. De auto is zeer geschikt voor dagelijks gebruik en vanwege zijn goede onderhoudsverleden zijn er geen kosten te verwachten in de nabije toekomst. Te koop vanwege plannen tot aanschaf van een 911 Cabrio. Elke keuring toegestaan. Voor verdere info: U kunt het best verdere info opvragen via de email/PB, vanwege regelmatig verblijf in het buitenland. Vraagprijs: €12.968. |
Auteur: | Master Ken [ 22 mei 2008 7:17 ] |
Berichttitel: | |
Yohan, (nogmaals) succes met de verkoop. Prachtige auto |
Auteur: | Franco [ 28 mei 2008 7:51 ] |
Berichttitel: | |
mooie auto, moeten toch liefhebbers voor zijn |
Auteur: | yohanv [ 28 mei 2008 9:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dank je. Vast wel, maar nu nog iemand die daarvoor naar Friesland wil afreizen
Een qoute die ik vrijwel uit elke reactie kan halen Ik word daar een beetje flauw van... |
Auteur: | Joannes [ 28 mei 2008 10:47 ] |
Berichttitel: | |
Vind ik ook zo jammer ! Ik kom dit ook vaak tegen aangezien ik in Vaals (het andere uiteinde in NL ) woon. Als iemand meldt dat "het eigenlijk wat ver weg is", dan is dat dus geen serieuse interesse. Een ECHTE geinteresseerde komt wel altijd langs (is meestal achteraf ook de koper). Zelf rij ik ook als het moet 400 km als ik een leuke auto zoek, dat moet je er voor over hebben, toch ? In ieder geval succes met de verkoop; mooie auto (Porsche-rood blijft mooi om te zien !) |
Auteur: | WdePundert [ 28 mei 2008 16:57 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad, Joannes. Mijn zoon wilde persé een bepaald type auto in een bijzondere uitvoering en heeft half Nederland afgereden tot hij er één naar z'n zin vond. |
Auteur: | yohanv [ 03 jun 2008 4:58 ] |
Berichttitel: | |
Iemand die echt op zoek is naar een 968 is deze kleurstelling zal denk ik ook zeker wel de reis maken naar het Noorden des land. Ik moet ook eerlijk toegeven dat de 911 Cabrio's waar ik e.v.t. interesse voor zou hebben ook aan de andere kant van het land staan. Ik ben bang dat ik voor inruil te kort kom qua budget. en dus ook nog niet de reis heb ondernomen. Ik las een tijdje geleden dat Jan A. (993) zijn rode 968 (tiptr.) verkocht had met een briefje achter het raam. Ik ga dit wss ook maar doen. Niet geschoten is altijd mis. Voor de echt geinteresseerde meelezer op dit forum een stuk aanvullende info: Ik heb deze 968 in Febr. 2007 aangeschaft om te dienen als dagelijks vervoer naast mijn 911 SC Targa, die ik van plan was om te restaureren. Kort na aanschaf heb ik op een parkeerplaats schade gehad aan de voorbumper door een uitstekend stuk beton. De voorbumper is in zijn geheel vervnieuwd incl. een missende bodemplaat. (De steenslag die hierop zat was daarmee ook direct verholpen. )Tevens is de rechter deur toen beter afgesteld en het openingsmechaniek voor het Targa dakje gerepareerd. (Tandwielen waren gebroken, bekend bij mijn aankoop) Erwin heeft tevens een modificatie uitgevoerd voor het openingmechanisme die ervoor zorgt dat de tanwielen niet meer kunnen afbreken. Vorig jaar November, ik had de 911 intussen verkocht, heb ik de 968 voor een 20 Dkm beurt naar Renntech gebracht. Ik had een trilling bij het remmen gekregen en wou dat deze zou worden opgelost. Aangezien ik weer een budget vrij had na verkoop van de 911 heb ik ervoor gekozen om ook de koppeling te vervangen en een gierend geluid bij de versnellingsbak aan te pakken. Ik heb mede aangegeven om ook goed naar de motorprestaties te kijken en alle resterende bevindingingen die maar werden gevonden gelijk mee te nemen om zodoende de auto weer in een optimale conditie te krijgen. Tijdens de grote beurt is een beginnende koelvloeistof lekkage verholpen. De airco opnieuw gevuld. Een lekkende pakking onder het console waar het oliefilter op gemonteerd zit is vervangen. De verdeelkap/rotor is vervangen en alles zoals bougies, remvloeistof, luchtfilter, oliefilter zijn vervangen. De voorremschijven en blokken zijn vervangen en de klauwen gereinigd/gerepareerd. (De klauwen liepen stroef en de blokken bleven tegen de schijven staan) Er zijn nieuwe banden gemonteerd (Continental Sport Contact II, voor minder afrol geluid, de Pirelli P Zero’s maakten erg veel herrie.). Toen de versnellingsbak en koppeling onder de auto vandaan waren konden ze overal goed bij en het bleek dat de lagers in de tussenas versleten waren. Er was tevens 1 van de lagers defect van het differencieel van de versnellingsbak. De aandrijf-as is van voor tot achter vervangen door een ruil-as van Porsche en het differencieel is vervangen. Er bleek een speling in het schakelmechanisme te zitten en deze is toen toch alles los was ook direct meegenomen en vervangen. Bij 150 km/h was een kleine trilling ontdekt, dit door een slag in de achtervelg. Deze velg is gericht. En een gescheurd wielophangingsrubber wat zichtbaar werd tijdens demontage is vervangen. Oh ja, de gehele koppeling incl drukgroep is ook vernieuwd. Kortom de auto staat er nu dus technisch in een zeer goede staat bij en kan er weer veel zorgeloze km’s tegenaan. Er zit nog wel een beschadiging (Scheurtjes in 2 hoeken van de lak) op het targadakje. Ik heb dit nooit aangepakt vanwege wilde plannen om de wagen misschien ooit eens in zijn geheel in het matgrijs en oranje te laten spuiten en zodoende alle cosmetische gebruikerssporen aan te pakken. Echter is dit er nooit van gekomen aangezien ik de rode kleur echt ben beginnen te waarderen op deze auto. De auto fungeert niet meer als dagelijks vervoer het is intussen een derde auto. Aangezien het de derde auto is, wil ik deze graag vervangen door een 911 in een Cabrio versie. Voor de volledigheid hieronder nog een korte samenvatting van het onderhoud van de laatste 60 Dkm. (Km stand ±110.000) • Deurrubbers vervangen • Verdelerkap en rotor vervangen • Benzineleiding vervangen • Diverse riemen afgesteld • Kering balans-as vervangen (Km stand ±118.000) • Oliedrukventiel vervangen. • Uitlaat gerepareerd • Koppeling compleet vervangen • Versnellingsbak/keerring vervangen. • Cartenpan pakking vervangen (Km stand ±120.000) • Remschijven en remblokken vervangen incl. demp platen en indicators. • Achterdemper gerepareerd • Wiellagers vervangen en afgesteld • Velgen balanceren • Draagarm steunen gemonteerd (Km stand ±130.000) • Airco pomp vervangen • Re. Aandrijfas keerring vervangen • Koppeling gesmeerd • Waterlekkage gerepareerd • Kachelhuis gerepareerd (Km stand ±140.000) • Portierbegrenzers vastgezet • Jaarbeurt • Druklager vervangen • Uitlaat vervangen (Km stand ±160.000) • Nieuwe (CupI) velgen met banden • Ruilstarter ingebouwd • Bak olie ververst • Wiellagers gesteld • Nokkenassen vervangen uitklokken inclusief ketting • Nokkenas balansas en oliepomp keerringen vervangen • Koppeling cilinder en slang vervangen • Achterremschijven vervangen • Achterrem zadels gereviseerd • Remvloeistof ververst • Riemen gecontroleerd en nagesteld (Km stand ±165.000) • Schuifdak gerepareerd en RT modificatie uitgevoerd. • Deurslot afgesteld • Voorbumper incl. voorspoiler vervangen • Nieuwe accu (Km stand ±170.000) • 20.000 Km beurt uitgevoerd • Remmenklauwen gereinigd en gerepareerd • Remvloeistof ververst • Luchtfilter vervangen • Bougies vervangen • Oliefilter vervangen • Motorolie ververst • Nieuwe banden (Continental N2 Sport contact) • Remschijven en remblokken vervangen incl. demp platen en indicators. • Complete koppeling vervangen incl. drukgroep. • Transaxle-as (aandrijfas) compleet vervangen • Schakel mechanisme vervangen • Keerringen aandrijfas vervangen • Differentieel lager vervangen • Verdeelkap/rotor vervangen |
Auteur: | Toon [ 03 jun 2008 16:23 ] |
Berichttitel: | |
moet mogelijk zijn om deze mooie 968 te verkopen. Witmer & Odijk hebben net hun 968 verkocht (minder km's maar ook ander prijskaartje 17.500, -) En dat was geen targa ... Ik heb zelf al een paar keer getwijfeld of ik een bod zou doen, maar ik heb al een 968 gehad (ook een rode btw) ... ben op zoek naar its anders ernaast as fun, maar weet nog niet wat mss een speedster replica oid ... |
Auteur: | yohanv [ 04 jun 2008 7:27 ] |
Berichttitel: | |
Die speedster van Michael heb ik ook al meerdere malen over na zitten denken. Ik kan het er niet naast doen gezien mijn budget. Anders had ik al lang een afspraak gemaakt. Om een toereikend budget te creeren moet de 968 helaas wijken. Een speedster replica is natuurlijk iets heel iets anders dan een 3.2 Cabrio of een 964 Cabrio. Voor mijzelf zal dan denk ik altijd in mijn achterhoofd spelen dat het een replica is. Maar dit blijven natuurlijk leuke funwagens. Ik zou best wel eens willen aanvoelen hoe de beleving is van zo'n replica. Want het idee speelt nog steeds. Maar zoals gezegd, eerst moet de 968 verkocht zijn voordat ik uberhaubt Michael ga lastig vallen voor een proefrit. |
Auteur: | yohanv [ 22 jun 2008 10:37 ] |
Berichttitel: | |
Gister na een uitvoerige keuring bij Renntech is de 968 geslaagd en is een zeer gelukkige nieuwe eigenaar er mee weg gereden. Een raar gevoel, maar de permagrin van de nieuwe eigenaar deed mij in ieder geval erg goed. Het is nog eventjes wachten voor mijn nieuwe aanwinst. Na al zo'n lange tijd wachten kan ik de 911 3.2 Cabrio Woensdag eindelijk ophalen. . |
Auteur: | WdePundert [ 22 jun 2008 10:41 ] |
Berichttitel: | |
Gefeliciteerd met de verkoop, yohanv. Nu begint het lange wachten op de 3,2 cabrio, maar dat zal het zeker waard zijn. |
Auteur: | HV [ 22 jun 2008 10:48 ] |
Berichttitel: | |
zojuist definitief verkocht begrijp ik? Gefeliciteerd!! Gaat er inderdaad al op korte termijn een 3.2 cabrio komen (of tijfel je ook nog over andere opties). |
Auteur: | yohanv [ 22 jun 2008 10:48 ] |
Berichttitel: | |
Die paar dagen zullen nu niet zo veel meer uitmaken. Die lege garage, dat is wel even slikken. Ik heb al een aardig tijdje gewacht op dit monster in aantocht. |
Auteur: | HV [ 22 jun 2008 10:50 ] |
Berichttitel: | |
ok, toch deze dus . Erg goed hoor; sterkte met het wachten! |
Auteur: | dubsport [ 22 jun 2008 10:50 ] |
Berichttitel: | |
Gefeliciteerd joh! |
Auteur: | WdePundert [ 22 jun 2008 10:51 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er mooi uit. Is je cabriodak blauw, of lijkt dat zo door de lichtinval? |
Auteur: | yohanv [ 22 jun 2008 10:51 ] |
Berichttitel: | |
THKS... |
Auteur: | BJ964 [ 22 jun 2008 11:05 ] |
Berichttitel: | |
Gefeliciteerd met de verkoop Yohan en heel veel plezier met de 3.2 |
Auteur: | yohanv [ 22 jun 2008 12:58 ] |
Berichttitel: | |
Kap is inderdaad blauw net als de lederen bekleding. Dit had niet mijn voorkeur in eerste instantie, maar in real life viel het me absoluut niet tegen. Ik zal de auto, zodra ik hem daadwerkelijk in bezit heb, nog voorstellen in een appart draadje. Nu moet ik nog eventjes geduldig wachten tot dit zover is. |
Auteur: | EriC4C [ 22 jun 2008 13:10 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Heel herkenbaar.
Dat lijkt me een mooi slot van dit topic. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |