| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe interieur http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=19701 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Bertroex [ 14 aug 2008 16:56 ] |
Berichttitel: | 1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe interieur |
U kijkt naar het hobby project van een erkende Jaguar/Austin Healey/Aston Martin concours winning restaurateur. Porsche 911 Carrera 3.o coupe, LHD, model year 1977 De basis wagen was een ongeval vrije, volledig originele Duits afgeleverde Carrera 3.o met 125600 km. Tot nader zijn meer dan 850 uren werk geinvesteerd om de wagen te krijgen in deze conditie. Beschrijving Porsche 911 Carrera 3.0 coupe LHD chassis nummer 9117601345 Motor nummer 679204, type 930/12 Model Year 1977, 1473 ex geproduceerd 3 speed Sportomatic type 925/16 met versterkte torque converter Code 027 Guards red Code 999.551.012.040 Heavy duty leatherette zwart interieur, met code 7AK zwart/witte pinstripe inserts Geen achterwisser Boge suspension Geen schuifdak Geen "tempostat" Cruise control Correct dark anodised external brightwork wordt afgeleverd met nieuwe UK keuring maar geen Wegentax Originele rode en zwarte master sleutel, Donker rode documentenportefuille, handboekje + onderhoudsboekje en brochures, Full Porsche dealer onderhouds geschiedenis Opties M395 7 and 8 J x 15 Fuchs gesmede aluminium wielen met Dunlop SP sport banden M441 Electrische antenne rechts + bekabeling+ luidsprekers M462 carrera script op deuren, zwart M469 zwarte hemelbekleding M443 tinted side/front glass, windshield and heated rear window M651 Electrische ramen M261 passagiers deur electrische spiegel Dealer fitted Model year 1976 achter turbo spoiler (secondary grille) + front spoiler Dealer fitted Blaupunkt Heidelberg Radio/cassette Geschiedenis van de auto: De wagen is een niet-gemodificeerde, ongeval vrije, Duits afgeleverde Carrera 3, welke werd geimporteerd in Groot-Brittannie met ongeveer 91000 km in Juli 1982. De auto kreeg een jaar- specifieke nummerplaat met letter X. De wagen had twee geregistreerde eigenaren in GB, en de wagen was altijd onderhouden in het Officiele Porsche Centrum van Jack Tordoff, JCT600, in Leeds. De sportomatic versnellingsbak was volledig gereviseerd in Juli 1984 op ongeveerd 100.000 kms. We vermoeden omwille van een solenoid -kostprijs 26 pond- maar de uiteindelijke rekening was aanzienlijk meer! De wagen was geparkeerd in zomer 1989 in een geclimatiseerde garage omdat de verwarmingspotten waren doorgeroest en omdat de verwarmingsklepjes vast zaten. De wagen was vergeten tot de aankoop door de huidige eigenaar in oktober 2007. De eigenaar, een zeer proffessionele en correcte concours winning classic car restorer, begon aan een volledige restauratie met een money- no- object approach in December 2007. Het werk tot nu, exclusief datgene dat aan de motor is gedaan, overstijgt 850 man uren. Dit omvat: -dissambly of the car: wings, bumpers, panels, windows, seals and gaskets. No evidence of any welding, accident repair or rust -stripping of outer paint -removal of 5 layers of waxoil underseal -removal of Porsche Schutz underseal to look for rust -reapplication of Porsche Schutz underseal + two pack paint in guards red -dissambling, refurbishment, resealing and rebushing and reassembly of front suspension and rear suspension components -refurbishment of 4 brake callipers, correctly cadmium plated in Porsche AG silver/gold -refurbishment of all oil lines, cooler, thermostat -engine went to arguably the best early Porsche specialist for the Carrera 3.o: Mike Bainbridge engineering in Kendall, Cumbria. http://www.mbporsche-engineering.co.uk/?About The engine was completely dissembled, cleaned, measured, balanced, reassembled with correct washers, nuts and bolt. 11 blade cooling fan upgrade. New heat exchangers, stainless steel standard exhaust. -The gearbox linkage, bushes, universal joints were cleaned, rebushed, and reassembled -New vacuum control valve + solenoid for the sportomatic fitted -All ancillaries like alternator, starter motor and injection system completely stripped and refurbished -flushed, cleaned, resealed oil tank and petrol tank -car was repainted in original Guards red two pack paint. -Reassembly with new Original Equipment Porsche rubbers and gaskets throughout -repaint in Wurth satin black of the Fuchs inners, however there are minor scuff marks on the rear 8J fuchs. Anodising is perfect -Original Road Tests, Brochures + price lists, restoration information etc are supplied on DVD-rom We hopen dat de wagen gaat naar een respectvolle nieuwe gebruiker. We begrijpen dat de sportomatic versnellingsbak vaak misbegrepen wordt, maar dit is er eentje dat wel werkt. Vic Elford won de 1968 Marathon de La Route met een sportomatic, dus het is een half-automaat van Porsche die werkt! Een correcte magnesium cased 915 versnellingsbak met het 7:31 differentieel kan worden geplaatst tegen meerprijs. De verschillen in prestaties zijn: Standard carrera 3.0 Carrera 3.0 Sportomatic De prijs is 22.000 Britse Ponden De wagen staat in de omgeving van Norton/Doncaster, South Yorkshire, UK Voor verdere inlichtingen, bel gerust Bert Roex op +44 7811 06 17 42 of alternatief door een emailtje te vuren naar bertroexAThotmailDOTcom On parle francais, Wir sprechen Deutsch, we spreken Nederlands, Habla un poco Espanol. Bedankt om te kijken. Bert |
Auteur: | molen934 [ 14 aug 2008 18:02 ] |
Berichttitel: | |
Nog nooit gezien een 3.0 Carrera met sportomatic. Maar goed hij werd in die jaren wel verkocht, niet echt gewild en werd toen veel omgebouwd |
Auteur: | Maarten [ 14 aug 2008 18:38 ] |
Berichttitel: | |
Het gaat de goede kant op met de C3.0 prijzen! Een beauty in een fantastische kleur! Succes met de verkoop! |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 14 aug 2008 23:21 ] |
Berichttitel: | |
Ziet er goed uit. Zal inderdaad niet meevallen met een sporto, da's jammer. Maar zoals er staat 915 bak optioneel. Daar zou ik altijd voor gaan! Mooie auto, prof. restau. Jammer dat het " Carrera" script niet terug geplaatst is. Kan ook eenvoudig nog gedaan worden. |
Auteur: | brian951 [ 15 aug 2008 17:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het gaat pas goed als dat bedrag er idd ook voor afgerekend word |
Auteur: | Bertroex [ 15 aug 2008 21:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Natuurlijk Op ddk is er een interessante (well ) discussie ontstaan.... http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21285 Bert |
Auteur: | Peet964 [ 16 aug 2008 17:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik rijd nu al heel de zomer met de 911 targa E sportomatic en moet toegeven dat het toch wel aangenaam rijdt. Je kan schakelen als met de 915 bak (op- en terug-) en in de stad rijdt je automaat. Absoluut geen straf... |
Auteur: | Bertroex [ 16 aug 2008 20:12 ] |
Berichttitel: | |
Ja, dat kan ik beamen. De eerste maal dat ik met een Sporto reed, was met een donkerbruine '79 coupe met een door Autofarm uitgeboorde normally aspirated 3.4 liter motor met ongeveer 240pk. Kan je je dat voorstellen?! Een hoogtoerige screamer gekoppeld aan een sporto.... Het verhaal was dat de wagen van een piloot was en hij blies de motor op. Hij bracht de wagen naar Autofarm die hem een 3.4 motor aansmeerden.... de sporto bleef gewoon erin. De man overleed, de wagen stond 5 jaren stil en de weduwe verkocht hem. Dit pakket werkte gewoon niet en de wagen was verschrikkelijk slecht... en was niet echt een reclame voor de sporto. Toen Helen Goff, serial Porsche koopster-verkoopster hier in de buurt haar eerste 2.2T sporto kocht, was ik critisch. Dat ding is langzaam, niemand van de porsche mechaniekers kan met een sporto overweg, de wagens zijn vaak omwille van de sporto verwaarloosd dus je rijdt rond met een rammelende ketel enz. Nu, Helen's was de 4 -bak, de eerste versie. Het voelde alsof ik opnieuw moest leren rijden met zo'n sporto, omdat de ontkoppeling gebeurde het moment dat je de versnellingspook aanraakt. Het trucje was dan ook te pretenderen dat de versnellingspook WIT HEET was, zodat je het alleen aanraakte om te schakelen. De sporto moet, net zoals bij de 915 bak, rustig geschakeld worden. De synchro's kunnen ook kraken. Pas toen ik op de autoweg naar Goodwood vastzat in het verkeer werd het me duidelijk waarom de sporto er was: je zet dat ding in de d (je hebt L-D-D3-D4) en het rijdt van 0 tot 95 km/h zonder problemen. Fantastisch! In de stad of in de file rijd je met een DAF principe maar met porsche power Het verschil in acceleratie met de c3 is natuurlijk wel een nadeel: 6.3 seconden vs 7.3 voor de sporto.... Maar gezien dat de c3 elegible is voor de FIA appendix k rallys en races is het natuurlijk een zaak dat de koper bepaald.... Het is een cultuurkloof, zo'n sporto. Ik vond het best leuk... groeten, Bert |
Auteur: | Peet964 [ 18 aug 2008 10:46 ] |
Berichttitel: | |
Het grote nadeel van de sporto is dat je vergeet dan een gewone auto wèl een koppelingspedaal heeft Al 3x stilgevallen aan de verkeerslichten met de Alfa van mijn vrouw.... Buiten de stad rijd ik hem trouwens schakelend. L(1)-D(2)-D3-D4. Weinig verschil met gewone 915. |
Auteur: | BmX944 [ 18 aug 2008 11:03 ] |
Berichttitel: | |
Bij de eerste kijk naar de foto's komt er toch echt even een wow voorbij. Het sporto verhaal klinkt dan helaas iets minder, maar de auto ziet er erg netjes uit! |
Auteur: | Bertroex [ 25 apr 2009 16:06 ] |
Berichttitel: | SOLD 1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe int. |
Ik heb net een email ontvangen van een lezer op het forum die informeerde of de wagen nog beschikbaar was. Mijn verontschuldigingen voor de late reactie: de wagen werd omgebouwd naar een manuele 915 bak en werd begin 2009 verkocht naar Belgie. Topicje mag dus gewist worden! Bert |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |