Auteur |
Bericht |
El René
|
911 of 911?
Twee auto's worden momenteel aangeboden.
Deze: http://link.marktplaats.nl/187059640
en deze: http://link.marktplaats.nl/187312716
Wie het weet, mag het zeggen. Wie iets weet, ook.
Dank en groet, René L.
Oh ja: ik kan natuurlijk ook een 968 kopen...
_________________________________________ Nog immer zoekende.
|
19 aug 2008 20:41 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Welkom op het forum, maareh...... wat is nu precies je vraag? Ik zou iets duidelijker zijn wil je een serieus antwoord verwachten. Succes met de verkoop.........Of was je van plan iets te kopen?
|
19 aug 2008 20:54 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Hoi Rene,
Ik zou gaan voor een auto waar de (hele)historie van bekend is. En heel belangrijk welk onderhoud is er recent aan de auto's gedaan. De prijs/km stand verhouding van de auto uit italie is mijn inziens "to good to be true". Het beste advies is natuurlijk eerst bij beide gaan kijken. Heb je een goed gevoel bij een van de auto's een AKK laten doen. Suc6 en houd ons op de hoogte....
|
19 aug 2008 21:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
allebei cups
_________________________________________ oud is beter
|
19 aug 2008 21:01 |
|
|
El René
|
@Jos Targa: wat vind je van de auto's? Ik wil een 3.2. kopen.
@Wolf: ja. Jammer van de velgen. Maar die zijn er wel bij te kopen natuurlijk.
_________________________________________ Nog immer zoekende.
|
19 aug 2008 21:10 |
|
|
horn
PF #57
|
1e heeft mijn voorkeur, maar italiaan - zou ik er wel een complete historie bij willen zien. Teveel italianen met teruggedraaide tellers gezien. Prijs opvallend laag.
Ik zou gewoon nog even verder zoeken, krkb'tjes - kijken rijden (laten) keuren beslissen.
geen haast maken, er zijn er meer!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2008 21:18 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Ik sluit me in m'n mening bij horn aan.
Je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
|
23 aug 2008 8:30 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Lage Italiaanse km. standen vertrouw ik voor geen (kilo-)meter.
Alleen als je 100% zeker weet dat die lage km. stand klopt, met bijbehorende (hopelijk goede) staat, kan je daar extra voor betalen.
NB. Zit de kofferklep bij die bovenste wel helemaal recht?
NB2 Even techniesch vraagje terzijde: Hoe werkt dat eigenlijk met die nieuwerwetse velgen? Die hebben toch een flink andere ET waarde dan Fuchsjes. kan dat er zo onder?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
23 aug 2008 8:45 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
23 aug 2008 9:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die ziet er zo op de foto goed uit. Alleen de U9 begrijp ik niet, de mijne is K6. Is er dan mogelijk later een (andere) katalysator opgezet?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 11:12 |
|
|
douwe06
911 3.2 '84 carreraLimburg
|
let op de velgen !
die zijn voor te breed en happen in de spatbordrand (heb ik ook nog steeds). moet nu toch eens fuchen aanschaffen.
succes met je zoektocht
gr douwe
|
23 aug 2008 11:45 |
|
|
El René
|
@tdi: dat ziet er inderdaad leuk uit, zo op het eerste oog. Maar het is een geimporteerde wagen. Met alle mogelijke problemen van dien. Ik zal eens mailen. Kent iemand deze wagen?
@wdepuntert: ik heb werkelijk geen idee. u9 is wat anders dan k6. dat spreekt voor zich. Maar waarom jouw wagen een andere aanduiding heeft dan deze, slaat me.
@douwe06: wat bedoel je met de velgen happen in de spatbordrand? Heb je het dan over de cup-velgen of de fuchsvelgen onder de wagen waar tdi me op wijst?
Dank allen voor de reacties. Indien er nog op- en aanmerking zijn, hou ik me aanbevolen. De Italiaan is gereserveerd. Maar niet door mij...
René L.
_________________________________________ Nog immer zoekende.
|
24 aug 2008 0:05 |
|
|
horn
PF #57
|
En die italiaan die je zelf voorstelt dan? Het gros van de gebruikte 911's is hier zo'n beetje geimporteerd. Wat zijn de al de mogelijke problemen dan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2008 7:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 aug 2008 7:32 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2008 8:13 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
exscuzzziiii
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 aug 2008 8:17 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Volgens mij is de exportmarkt de laatste jaren vrijwel afgeroomd door Duitsers die (te?) veel betalen voor alles wat goed is t/m de 993.
Dan blijft er misschien niet veel goeds meer over voor de low-budget NL Porsche Fahrer.
Of is dat te negatief?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
24 aug 2008 8:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Daar heb je zeker gelijk in, maar als dat de prijs is, is dat de prijs. door onze bpm is hij voor ons helaas nog een stuk duurder. Echter, als duitsers de goede auto's eruit pikken moet je je budget opschroeven of accepteren dat je een mindere koopt. Mij viel meer het 'alle mogelijke problemen van dien' op. Was benieuwd of daar wellicht een verkeerde verwachting achter zat.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2008 8:41 |
|
|
douwe06
911 3.2 '84 carreraLimburg
|
hoi, het zijn de cupvelgen die de voospatborden raakt als ik door een kuil rijdt of een drempel neem.
als ik die neem in een bocht dan kan het hele scherm worden vervormd.
dus moet ik als de sodemieter een paar fuchen hebben.
ga volgende week of de week erop naar lo christi in bels. daar staan er nog een stelletje 16" en die wil ik eronder.
gr douwe
|
24 aug 2008 10:02 |
|
|
El René
|
@Horn: van import auto's weet je toch vaak niet of de km-stand wel klopt? En dat geldt inderdaad ook voor de Italiaan. Tenzij de eigenaar natuurlijk documentatie kan overleggen waaruit blijkt dat er met de standen niet gerommeld is. Ik dacht dat dit een algemeen bekend gegeven was.
Van Nederlandse auto's kun je daarnaast in een willekeurige garage nagaan of er ooit (en zo ja welke) schade er met een auto is gereden. Deze informatie wordt centraal opgeslagen. Zo kwam ik er bij de inruil van een vorige auto achter dat die toch niet zo schadevrij was als de verkoper mij destijds vertelde. Van die ervaring heb ik geleerd.
Met alle mogelijke problemen van dien bedoel ik dus km-standen die mogelijk niet kloppen en schades die onvermeld blijven. Ik maak me sterk dat hierover op dit forum toch ook wel het nodige geschreven is.
@Douwe: dank voor de tip.
René L.
_________________________________________ Nog immer zoekende.
|
24 aug 2008 11:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik vertrouw van geen enkele auto de km stand tenzij die vanaf t=o erg duidelijk is gedocumenteerd. En de km stand van Italiaanse import doet vermoeden dat ze er daar of nooit mee rijden of allemaal de km stand terugdraaien
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 aug 2008 12:19 |
|
|
El René
|
@Maarten: ik heb zelfs wel eens gehoord dat het in Italië niet verboden is de km-standen terug te draaien. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om zich over de juistheid van die stand goed te informeren...
_________________________________________ Nog immer zoekende.
|
24 aug 2008 14:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat is zelfs in Nederland nog steeds zo...........
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 aug 2008 14:27 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Wat kan jou het nou boeie waar de auto vandaan komt Als er geen boekjes bij zitten of de auto is niet naar het zin, loop je door. Als je interesse hebt, laat je een AKK doen.
Al die indianenverhalen over auto's waarbij menigeen een conclusie trekt op basis "van horen zeggen" en de foto's. Zonder de bewuste auto ooit in het echie gezien te hebben.
Als je dan toch zo wantrouwend bent, kijk dan op de site van www.motron.nl , daar staat een origineel nederlandse 911 3.0 sc targa uit 82.
Of wil je geen targa.........
Enfin, jouw geld, jouw keuze.
|
24 aug 2008 16:41 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
[quote=kijk dan op de site van www.motron.nl , daar staat een origineel nederlandse 911 3.0 sc targa uit 82.
Of wil je geen targa.........
[/quote]
Of bij The Gallery in Brummen, daar staat een fantastisch mooie 911 3.0 sc coupe uit 1983 (of was het 84 ?) met slechts 112000 km. Heb deze auto (en ook de 993S van wijlen Bart de Graaf) gezien toen ik deze week onze ex-Mercedes heb afgeleverd bij de nieuwe eigenaar aldaar. Maar het is wel een ingevoerde 3.0 sc, dus zal het wel niet kloppen .
|
24 aug 2008 18:00 |
|
|