Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 16:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ] 
Porsche 911 SC Targa '82 - VERKOCHT 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Porsche 911 SC Targa '82 - VERKOCHT
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Beste mede-forummers,

Na lang twijfelen gaan het er toch van komen. Ik ga mijn 11-je verkopen om zonder inruil op zoek te gaan naar een 993 cabrio.

Merk: Porsche
Model: 911
Bouwjaar: 1982
Carrosserie: Targa 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1210 kg
Kleur: Champagne/zilvergrijs
Vermogen: 204pk
Cilinderinhoud: 2997cc
Kilometerstand: 166.000

Om ruimte te maken voor een andere 911 (gezocht: 993 cabrio, handgeschakeld, zwart/blauw), te koop aangeboden een goede 911 SC Targa uit 1982. Een heerlijke luchtgekoelde klassieker, die door het lage gewicht in combinatie met meer dan 200 pk nog prima met hedendaagse sportwagens kan meekomen. De eerste keer in een 911 van 0 tot 100 (in 2e versnelling!) geeft een kick die niet te beschrijven is. Het uitzicht door de voorruit over de 'torpedobuizen' waar de koplampen in huizen is ook bijzonder. Het rauwe geluid van de 6 cilinder boxermotor is spectaculair: hoe meer tunnels hoe beter! Het uitneembare en opvouwbare targadak zorgt voor een extra dimensie door de sensatie van cabriorijden.

Door de 2 punts gordels bij de achterzitjes kun je ook met kleine kinderen nog prima genieten van samen open rijden.

De auto is wegenbelastingvrij en kan ook onder een oldtimerverzekering verzekerd worden.

In de zomer van 2007 is de auto volledig opnieuw in de originele kleur (Champagne metallic) gespoten, met reparatie van enkele klassieke roestpunten (onder koplampen, bij targabeugel, tankdop). Foto's van deze spuitactie zijn beschikbaar.

De auto is voorzien van de originele 15 inch Fuchs velgen, met beperkte stoeprandschade, met goede banden.
Verder is de auto voorzien van een SCM klasse 3 alarm en een Pioneer radio/CD speler met afneembaar frontje.
De bekende aanpassing van de hydraulische kettingspanners is doorgevoerd. Matching numbers.

Motortype 930/10
Versnellingsbaktype 915/62

De auto is voorzien van een zwart leder interieur. De auto heeft in augustus 2008 een grote beurt gehad en is APK gekeurd tot augustus 2009. Ik heb de auto sinds begin 2002 in bezit en alleen in de zomermaanden hobbymatig gebruikt (3e auto). De auto heeft daardoor een relatief lage kilometerstand van 166.000. De auto is in een verwarmde, geventileerde garage gestald.

De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland en is in augustus 1998 door Theo Janssen in Nederland ingevoerd.

Facturen en keuringsbewijzen die de kilometerstand bevestigen zijn vanaf 2002 beschikbaar.
Een minpunt zijn de warmtewisselaars van het uitlaatsysteem. Deze zou ik persoonlijk over 1 jaar vervangen.
Omdat ik zelf geen autotechnicus ben en het belangrijk vind dat een koper weet wat hij koopt, is de auto door 1 van de eerste kijkers gekeurd bij PON in Leusden. Het keuringsresultaat is in lijn met wat ik hierboven heb geschetst. We zijn er samen uiteindelijk niet uitgekomen, maar het keuringsrapport is ter inzage.

Bij serieuze interesse graag per PB contact opnemen om een afspraak te maken voor bezichtiging. Vraagprijs: E 14.911,-

Advertentie staat ook op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/190414138

Afbeelding Afbeelding

Laatst bijgewerkt door JeroenSC op 11 okt 2008 10:08, in totaal 3 keer bewerkt.

30 aug 2008 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Jeroen, ik wens je heel veel succes met het verkopen van de mooie SC Targa in een echte 80's kleur. Mijn 2e 944 was ook in deze kleur. 8)

31 aug 2008 4:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Succes met de verkoop :lol:

31 aug 2008 9:02
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Succes met de verkoop, Jeroen en op naar de 993.

31 aug 2008 9:31
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Succes met de verkoop.
Zou de advertentie aanvullen met een opmerking over een ruilteller, want nu klopt de foto niet met de opgegeven kilometerstand. Of lees ik ergens overheen?

31 aug 2008 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Bedankt allen voor jullie reacties. Het was lang wikken en wegen voordat ik de knoop heb doorgehakt. Het is mijn eerste Porsche en volgens mij blijft dat altijd een beetje speciaal...
De tellerstand op de foto is 165.083, maar ik heb vast een klein voorschotje genomen op de Elfstedentocht :wink: , dus vandaar de opgegeven 166.000.

31 aug 2008 10:28
Profiel
Bericht 
Sorry, ik heb niet goed gekeken. Ik las 185.000. :oops:

31 aug 2008 10:41
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Zit je wel bij de juiste opticien?

Had overigens precies hetzelfde :wink:

31 aug 2008 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht Interesse uit Belgie
Ik heb vandaag contact gehad met iemand uit Belgie die mogelijk deze week nog langskomt voor een bezichtiging. Weet iemand wat er komt kijken bij eventuele verkoop aan een 'buitenlander'? Waarin is dit anders dan aan een Nederlander?

Zijn er nog dingen waar de Belgische koper rekening mee moet houden?

Vast dank voor de reacties!

01 sep 2008 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Niemand die me kan vertellen of er wat bijzonders komt kijken als je een auto verkoopt aan een Belg? :roll:

Ben net gebeld dat hij morgenochtend toch echt langs komt, inclusief geld en 2e chauffeur, om een keuze uit 3 auto's in NL te maken.... :shock:

02 sep 2008 20:50
Profiel
Bericht 
Ken je die mop van die Belg die naar Nederland ging om een auto te kopen?

02 sep 2008 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Die ging niet? :lol:

02 sep 2008 20:53
Profiel
Bericht 
8)

02 sep 2008 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Even zonder dollen, wat moet er dan anders zijn dan een auto aan een Nederlander te verkopen :roll:

Jij moet zorgen dat je je geld hebt en een vrijwaringsbewijs, punt. Hoe hij naar Belgie terug gaat, boeie. Ik mag aannemen dat de Belgische koper zich heeft verdiept in het kopen van een auto in het buitenland (lees Nederland). Hij wil jouw auto kopen en niet andersom.

02 sep 2008 20:58
Profiel
Bericht 
Nouwwwwww, we wachten even af...

02 sep 2008 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
I.i.g. succes met de verkoop keientrekker. :D

02 sep 2008 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Dank je! Mocht dit niets worden, dan komt morgenavond de volgende enthousiasteling en als dat ook niets wordt, komt er komend weekend nog iemand....

Ben een beetje overdonderd door de belangstelling :oops:

02 sep 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Mooi toch :thumleft: die belangstelling. Kun je je al een beetje gaan orienteren op een 993 cabrio.

Ennuh, denk om de kijkekijkenietkope maar wel rijden types :puker: .

02 sep 2008 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Als je een auto aan een buitenlander wilt verkopen moet je de auto exporteren. Dat wil zeggen dat je naar het RDW bij jou in de buurt gaat met je kentekenplaten en de papieren. Je geeft vervolgens aangeven dat je de auto wilt uitvoeren. Je krijgt dan een soort vrijwaring waarmee de belg de auto kan invoeren in Belgie. Voor deze actie hoef je geen afspraak te maken.

Let wel op dat je dan al commitment (lees geld) hebt van de koper anders moet je de auto weer invoeren. Is zonde van het geld :D

02 sep 2008 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
"in - between - porsches" ex-911sc 1980
Zeist
Bericht Re: Interesse uit Belgie
JeroenSC schreef:
Ik heb vandaag contact gehad met iemand uit Belgie die mogelijk deze week nog langskomt voor een bezichtiging. Weet iemand wat er komt kijken bij eventuele verkoop aan een 'buitenlander'? Waarin is dit anders dan aan een Nederlander?

Zijn er nog dingen waar de Belgische koper rekening mee moet houden?

Vast dank voor de reacties!

Ik ben ook vandaag benaderd door een engels sprekende man uit belgie die vandaag naar de auto wil komen kijken. Sprak de man waar jij het over hebt ook Engels?

03 sep 2008 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht Nieuwe info
Ik heb de auto op verzoek van een potentiele koper gisteren aangeboden voor keuring bij PON in Leusden. De keuring (altijd spannend) viel gelukkig uit in lijn met wat ik had aangegeven. Grappig detail was dat de NAP gegevens van de auto niet 'zeker' waren in de ogen van de inspecterend monteur, omdat er werd aangegeven dat het een 911 2.7 RS was.... :shock:

Omdat ik er met deze koper uiteindelijk niet ben uitgekomen, staat de auto dus nog altijd te koop!

11 sep 2008 20:00
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
How much for the little girl?

11 sep 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Sorry, even vergeten te vermelden (staatt wel op marktplaats): E 14.911,-

11 sep 2008 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort
Bericht 
Auto is verkocht!

11 okt 2008 10:09
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 24 berichten ]