Auteur |
Bericht |
herky04
Belgie
|
968CS
Op marktplaats staat er een donker blauwe CS te koop (in Rijnsburg). Is deze wagen voor iemand bekend?
|
07 maart 2009 13:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Misschien even een linkje naar de advertentie erbij, want ik kan hem niet vinden. Echter, zover ik weet, kan het in donkerblauw geen echte CS zijn, want die had je alleen in Maritiem blauw.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 maart 2009 19:41 |
|
|
Patrick
|
Deze ?
http://link.marktplaats.nl/234726245
Ik ken hem niet, deze zwarte.
|
07 maart 2009 20:46 |
|
|
herky04
Belgie
|
Ja dat is'em, ik kon geen directe link vinden. Volgens de eigenaar heeft hij ook geen M220 of M030 en geen recaro's, wel de comfort seats. Heeft dan weer wel het 3 spoke wheel en manuele windows. Maar dat is niet waarom je de CS zou willen. Het kleur leek me ook al vreemd. Deze heeft niet de kleuren Maritime Blue, Guards Red, Grand Prix White of Speed Yellow
|
08 maart 2009 1:17 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
@ Herky04: gewoon bij aanbieder het chassisnummer opvragen. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent!
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
08 maart 2009 1:56 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Club Sport is gewoon in zwart geleverd hoor!
Wat wel weer gek is, is dat er een achterruitenwisser op zit.
Het was overigens mogelijk, de CS bijna net zo compleet uit te rusten als een gewone 968, mits er maar genoeg opties bijbesteld werden...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
08 maart 2009 2:06 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
dit is een CS op kenteken, verder een uitgeklede gewone 968, de lekkere CS extra's zijn hier niet op te vinden
(een zogenaamd 'aktiemodel' om de verkopen nog wat te stimuleren)
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
08 maart 2009 14:54 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Bij mijn weten IS een CS een uitgeklede "gewone" 968.
De extra's die de CS lekker maken waren toch niet standaard en dienden als optie meebesteld te worden? (M030, M220)
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
08 maart 2009 15:01 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
de echte CSen hebben standaard het M030 pakket, een sper, kuipstoelen, stuur e.d. de latere serie CSen zijn kale standaard 968's die weer konden worden opgeleukt met de standaard optie's
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
08 maart 2009 15:36 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Wil niet eigenwijs overkomen maar bij mijn weten zijn het altijd opties geweest.
Wanneer in jouw beleving een echte 968 CS altijd M030 en M220 heeft, sluit dit het bovenstaande niet uit natuurlijk
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
08 maart 2009 16:11 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik heb geen tijd om diep in de materie te duiken maar dit verwoord aandig mijn gedachten:
From 1993 through 1995, Porsche offered a lighter-weight "Club Sport" version of the 968 designed for enthusiasts seeking increased track performance. Much of the 968's luxury-oriented equipment was removed or taken off the options list; less sound deadening material was used, electrical windows were replaced with crank-driven units, stereo and A/C systems were optional rather than standard, and the sunroof was not available. In addition, Porsche installed manually adjustable lightweight racing seats rather than the standard power-operated leather buckets, a revised suspension system optimized for track use, and larger wheels and tires. Club Sport models were only officially available in mainland Europe & Australia, although "grey market" cars found their way elsewhere.
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
08 maart 2009 17:18 |
|
|
herky04
Belgie
|
Lijkt me een beetje vreemd om een CS te kopen en hem dan weer aan te kleden met allerlei opties die hem weer zwaarder maken. Achterwissers, elec ruiten, comfort seats, airbag, ... Hetgene waarom ik een CS zo leuk vind is juist vanwegen de opties M220 en M030 en maakt hem zo anders dan de coupé. Als je dan zo'n prijs moet neertellen (16000euro) voor eentje zonder M030 en M220 vind ik toch wat zot?
|
08 maart 2009 17:51 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
M220 en M030 zijn altijd opties geweest op de CS, een CS zonder dit, is dus evengoed een "echte" CS !
het helpt soms om je wel ergens in te verdiepen ipv halve waarheden hier te verkondigen :
het hele artikel : http://www.968register.org/christo3.htm
mening van de auteur over het standaard chassis (lees links onderaan) : http://www.968register.org/images/Christo%201993%20Jan%20pg8.jpg
|
08 maart 2009 23:59 |
|
|
herky04
Belgie
|
Dan moet je me maar eens 1 reden proberen te geven waarom een CS dan zo véél duurder is? Dan koop je toch een gewone coupe als er geen M220 en M030 voorzien is!
Heb me zeker verdiept in deze materie door vele artikels, website en dergelijke te lezen.
|
09 maart 2009 0:11 |
|
|
Henk
PF # 136
|
CS was nieuw zelfs een stuk goedkoper dan de "gewone" 968. (om de verkoop weer op gang te brengen)
De enige reden dat er nu SOMS meer voor wordt gevraagd, is dat de CS als het ware "mee lift" op het succes van de eveneens kalere RS bij de 964.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 maart 2009 8:56 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
er zijn nog veel andere dingen die een CS, CS maken, behalve die 2 dingen. Het oogpunt was om de auto lichter te maken dan een standaard uitvoering :
geen elektrische ramen, geen centrale vergrendeling, geen langs buiten te openen kofferdeksel, geen airbags, geen airco (wel optie), minder geluidsdemping, geen elektrisch verstelbare stoelen maar recaro kuipstoelen (optie comfortstoelen), geen elektrische buitenspiegels, enkel luidsprekers in de deuren, geen achterruitenwisser (ik denk nadien bijgeplaatst op deze zwarte), geen geluidsdemping op de motorkap, geen geluidsdemping/afwerking in het motorcompartiment, geen achterzitjes (wel optioneel), beperktere elektrische kabelboom (dus ook niet alle opties waren nog mogelijk in te bouwen nadien), 20mm verlaagde ophanging, 17" cup velgen standaard (ipv 16" op de gewone), kleinere batterij en kleinere dynamo omwille van beperkte elektrische installatie en ik vergeet waarschijnlijk nog wel wat. Zo werd tussen de 50kg en de 100kg gewicht bespaard tov een standaard CS (afhankelijk van de optielijst van die gewone).
Om die reden was hij dus ook goedkoper, het was een verderzetting van het "964 carrera RS" concept, vermoedelijk ook wel ingegeven door de slechte verkoopcijferes van de gewone / dure / 968.
|
09 maart 2009 10:40 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Ik ga binnenkort even langs om bij deze auto te kijken, heb mijn huidige porsche (944 turbo) ook van deze eigenaar. Zal mijn bevindingen hier wel posten!
P.S.
Ik ben bekend met de M030 optie maar wat is de M220 optie?
|
09 maart 2009 10:49 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
sperdifferentieel
|
09 maart 2009 11:16 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2009 11:18 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
09 maart 2009 11:27 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Zo even denk ik dat deze in afdeling Bob de Bouwer past...wel mooi afgewerkt
|
09 maart 2009 23:11 |
|
|
951@Norg
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.uut...
|
Is de eigenaar verhuist dan? Jouw auto kwam toch uit Noordwijk? Tenminste toen ik m ging bekijken, dacht ik dat ik in Noordwijk was??
_________________________________________ 944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650. Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT
|
09 maart 2009 23:16 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Hou me verder niet met zijn persoonlijke situatie bezig, maar ik kan bevestigen dat het dezelfde verkoper is. Zaterdag ga ik de auto (waarschijnlijk) bekijken.
|
10 maart 2009 1:10 |
|
|