| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Oude 911 turbo 1983 in de schuur
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=22344
Pagina 1 van 2

Auteur:  carel de jong [ 18 maart 2009 21:33 ]
Berichttitel:  Oude 911 turbo 1983 in de schuur

Tijdens een praatje pot met een klant ( die mij ooit eens vertelde dat hij een oude 911 turbo in de schuur heeft staan ) vroeg ik hem uit interresse of hij de 911 nog had.
" Jazeker was het antwoord, die staat er nog hoor " , dus ik vroeg hem gekscherend of hij er vanaf wilde want ik moet dan altijd denken aan een waardevolle wagen is ergens in de hoek in een hooischuur staat
Voor 17,5 mag tie weg was het antwoord.
Schijnt een duitser te zijn, dus een 911 turbo van 1983 blauw van Kleur.
Nou rijd ikzelf een wat jongere 911, maar vroeg me af of de kenners weten wat dat waard kan zijn, want ik heb het idee dat het ding er al jaren staat.
Ik hoor het graag van jullie.

Auteur:  MetalGreen911SC [ 18 maart 2009 21:37 ]
Berichttitel: 

Waar staat ie :wink:

Auteur:  carel de jong [ 18 maart 2009 21:40 ]
Berichttitel: 

Ik heb er geen foto's van. Heb het ding nooit gezien en heb dit uitsluitend van telefonisch contact

Auteur:  Rad911 [ 18 maart 2009 21:40 ]
Berichttitel: 

De vraag is hoe lang de wagen echt stil heeft gestaan en onder wat voor omstandigheden. Droog, zand / stof , onder het tuinmeubilair etc.

Klinkt als een mooi avontuur!

Auteur:  amandus [ 18 maart 2009 21:43 ]
Berichttitel: 

Klinkt als de staatsloterij :wink:

Auteur:  wolf [ 18 maart 2009 21:44 ]
Berichttitel: 

laat ie 30K waard zijn in heel goede staat...mijn karma zegt afblijven.

Auteur:  Master Ken [ 18 maart 2009 21:45 ]
Berichttitel: 

Ga eens kijken of het iets is. Daarna een AKK-tje :wink:

Auteur:  HV [ 18 maart 2009 22:15 ]
Berichttitel: 

is inderdaad erg lastig te zeggen. Kan varieren van bijna niets tot E 35k, zo grofweg. Maar een redelijk goede zou ca 20-25k moeten kosten lijkt me. Jij rijdt zelf een 997 als ik mij dat goed herinner? Deze Turbo zou dan voor het oergevoel zijn in de weekenden begrijp ik? Is denk ik ook inderdaad een heel ander gevoel dan een moderne 911!
Ik denk, als je geinteresseerd bent in de optie, dat je inderdaad eerst eens moet gaan kijken. De optische staat zegt natuurlijk niet alles, maar geeft toch een goede eerste indicatie of het hier een ruwe diamant betreft of een afgetrapte afdanker.

Auteur:  carel de jong [ 18 maart 2009 22:20 ]
Berichttitel: 

Ik zal inderdaad een keer moeten kijken hoe de wagen eruit ziet. Ook al is het niet voor mijzelf want ik ben niet zo,n sleutelaar. Ik laat dat liever over aan mensen die over deze kunst beschikken.
Neemt niet weg dat ik iemand anders een plezier kan doen.

Auteur:  Bertroex [ 19 maart 2009 3:04 ]
Berichttitel: 

Bwo, mijn eerste 911 was ook zo'n schuur scharminkel. Soms kan je echt een goede koop doen.

Denk gewoon even aan wat die wagen nodig heeft om terug op de weg te gaan op een betrouwbare wijze:

o. Controle op roest.
1. kijken of de motor niet vast zit. Koppeling vast? Remmen vast?
2. nieuwe motorolie, filters, kleppen stellen
3. Remklauwen vrijmaken en ev reviseren
4. remschijven te redden? Nieuwe remblokken
5. Ophanging nakijken: rubberen busjes voor aan A armen en achterophanging, lekkende schokdempers, staat van schokdempers
6. Olielekken? Wellicht volledig nieuwe seal set. Klinkt erger dan het is.
7. Staat koppeling- ev vernieuwen
8. Electrische connectoren controleren en zuiver maken, controle massa kabels en start motor en alternator
9. setje nieuwe banden voor en achter.
10. v-riemen
11. 1983 930 heeft wellicht geen hydraulische kettingspanners maar wel de laatste versie met een sleeve. Dus factor in een kettingspanner controle/overhaul.

Dat kleine lijstje kan tussen de 2000 en 3500 euro kosten.

Vuistregel: cosmetische kosten zijn duurder dan technische/mechanische kosten.

Wat brengt geld op: originaliteit van de wagen, laag aantal eigenaren, onderhouds history: boekjes/facturen, HUIDIGE mechanische/cosmetische staat, hoe het ding staat afgesteld en rijdt op de weg en geen (of verdomd goede reparatie + gedocumenteerd) ongevals history.

Vanaf het moment dat je met bodywork begint, wordt het duur.

Groetjes,


Bert

Auteur:  gman [ 19 maart 2009 9:59 ]
Berichttitel: 

Mooie lijst Bert, the barnfind checklist

:wink: :wink:

12 : uitgedroogde rubberen olie retourleidingen

Greetz! Gman

Auteur:  MetalGreen911SC [ 19 maart 2009 12:34 ]
Berichttitel: 

13: check op verdroogde benzineleidingen (brandgevaar)

Auteur:  carel de jong [ 19 maart 2009 15:12 ]
Berichttitel: 

Heb deze wagen inmiddels gezien. Klok staat om 54.000 km, ding is helemaal overgespoten en tja die kleur wat can Y say. Tis een Turbo, dat geloof ik wel.
Stond al wel 3 jaar stil, maar even de accu erop en starten en lopen.
Heb er foto's van gemaakt, maar weet echt niet hoe ik deze kan plaatsen.
Wellicht kan iemand mij even helpen en mijn zijn mailadres sturen, zodat iemand de plaatjes op het PF kan zetten ?
Ik denk dat er best wel mensen zijn die dat graag willen zien.

Auteur:  carel de jong [ 19 maart 2009 20:40 ]
Berichttitel: 

Heren,

Ik heb dus 4 mensen gevonden die over de magische kunst beschikken om foto's op het forum te plaatsen.
Das fijn, want ik ben een leek in dat soort zaken en heb de moed al lang geleden opgegeven, dus ik zie ze vanzelf wel op het PF.

De 911 Turbo in kwestie.
Had vandaag een kort zakelijk onderhoud met een relatie en heb einde gesprek ( uit pure nieuwsgierigheid ) even naar de Porsche gevraagd waar deze eigenlijk gestald stond. Deze blauwe superdikbillige 911 stond aldaar in de hoek een droge loods, onder een dikke laag stof, dus op mijn verzoek werd deze even uit de loods gerold en in de zon gezet ( om wat plaatjes te maken).

De eerste info die ik heb verkregen:
Auto was voorheen rood, heeft aan de linkerzijde schade gehad ( heeft op links tegen de geleiderials gezeten ) maar wel is netjes hersteld bij een erkend schadebedrijf en is jaren geleden volledig overgespoten in een blauwe kleur. Dat herstel alleen zou destijds 12.000 gulden hebben gekost, " maar ik heb er de tijd niet voor om de wagen verder naar mijn zin af te maken, aldus de eigenaar " . Het ding staat er al jaren.
Mijn gedachten waren dan ook dat men zoiets aan een liefhebber over moet laten, maar dat even terzijde.
Kijkend naar de naden ( body 911 ) en rekeninghoudend met een mogelijk schadeherstel, dan moet ik na een korte blik te hebben geworpen wel zeggen dat je hier geen gekke dingen aan ziet. Geen scheve zaken, portieren en voorklep sluit netjes, dus wel netjes hersteld lijkt me.

Maar goed, de auto stond zonder accu, echter deze was voorhanden. Kunnen wel wel even aansluiten hoor ! En yep wat blijkt " tikken en lopen " . Geluid is niks mis mee trouwens. Remmentjes hoor je wel duidelijk piepen, maar oke, het blauwe orakel heeft ook al even stil gestaan natuurlijk.
Velgen kloppen ziet, dat ziet er niet uit, maar goed wellicht dat er jongere liefhebbers zijn die dat mooi vinden.
Uitlaat klopt niet en is aangepast, want volgens mij heeft een Turbo van die leeftijd slechts 1 uitlaat, of beste kenners heb ik het mis ?
Neerklapbare stoelen achterin dragen de naam Turbo, dus dat lijkt orgineel.
Rechter voorstoel klopt niet, linker stoel was eruit, maar hij had wel de juiste stoelen liggen ergens boven een een stelling.
Na het lichten van de voorklep moest ik even lachen, want de voorzijde ligt vol met onderdelen en de bekleding is eruit gehaald.

Zoals gezegd. Tis een duitser, weet niet of er al een Ned, kenteken op zit en " als de km kloppen" zou deze 911 Turbo 54710 km hebben gelopen.
Tja, ik vind het wel leuk om deze bijzonder kennismaking even te delen met mensen op het PF want het is echt een avontuur. Je moet er alleen zin in hebben, tijd voor hebben en wat centjes denk ik.
Ik doe er zelf niets mee, dus als men info wil dan hoor ik het wel.

Carel

Auteur:  Marcel B. [ 19 maart 2009 20:45 ]
Berichttitel: 

Carel schreef:
Citaat:
want volgens mij heeft een Turbo van die leeftijd slechts 1 uitlaat, of beste kenners heb ik het mis ?


Inderdaad, vanaf 1980 2 pijpen uit 1 uitlaat.

Voor die € 17.500 inderdaad lekker laten staan, want als ik het zo lees ga je er op leeg lopen. Bovendien niet eens de originele kleur. My 2p :wink:

Auteur:  jeroenoop [ 19 maart 2009 21:15 ]
Berichttitel: 

1983 turbo = dat een 3.0 ltr of een 3.3 ltr :?:

Auteur:  Marcel B. [ 19 maart 2009 21:21 ]
Berichttitel: 

Vanaf 1978 3,3 liter :lol:

Auteur:  horn [ 19 maart 2009 21:23 ]
Berichttitel: 

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:salut:

Auteur:  carel de jong [ 19 maart 2009 21:27 ]
Berichttitel: 

bedankt voor het plaatsen van de foto;s

Carel

Auteur:  EriC4C [ 19 maart 2009 21:30 ]
Berichttitel: 

..... in een 965 jasje.
In ieder geval geen lot uit de (staats)loterij ;) lijkt mij.

Auteur:  horn [ 19 maart 2009 21:32 ]
Berichttitel: 

het stuur vind ik wél het mooiste Porsche stuur dat er is... 8)

@ Carel: graag gedaan :salut:

Auteur:  jeroenoop [ 19 maart 2009 21:46 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
..... in een 965 jasje.

Door de voor en achterbumper :?:

Auteur:  wolf [ 19 maart 2009 21:50 ]
Berichttitel: 

en de uitlaat klopt idd niet 8)

Auteur:  EriC4C [ 19 maart 2009 21:57 ]
Berichttitel: 

jeroenoop schreef:
EriC4C schreef:
..... in een 965 jasje.

Door de voor en achterbumper :?:

..... en achterlichten, mistlampbalk, spiegels, .....

Auteur:  Rob Herfst [ 19 maart 2009 22:00 ]
Berichttitel: 

wolf schreef:
en de uitlaat klopt idd niet 8)

Goed gezien! :thumleft:
Die hoort HIER inderdaad niet! :shock:

Wanneer was de laatste oliewissel, BTW? :wink:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/