Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:01



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe interieur 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe interieur
U kijkt naar het hobby project van een erkende Jaguar/Austin Healey/Aston Martin concours winning restaurateur.


Porsche 911 Carrera 3.o coupe, LHD, model year 1977

Afbeelding

De basis wagen was een ongeval vrije, volledig originele Duits afgeleverde Carrera 3.o met 125600 km. Tot nader zijn meer dan 850 uren werk geinvesteerd om de wagen te krijgen in deze conditie.

Beschrijving
Porsche 911 Carrera 3.0 coupe LHD
chassis nummer 9117601345
Motor nummer 679204, type 930/12
Model Year 1977, 1473 ex geproduceerd
3 speed Sportomatic type 925/16 met versterkte torque converter
Code 027 Guards red
Code 999.551.012.040 Heavy duty leatherette zwart interieur, met code 7AK zwart/witte pinstripe inserts
Geen achterwisser
Boge suspension
Geen schuifdak
Geen "tempostat" Cruise control
Correct dark anodised external brightwork
wordt afgeleverd met nieuwe UK keuring maar geen Wegentax
Originele rode en zwarte master sleutel,
Donker rode documentenportefuille, handboekje + onderhoudsboekje en brochures,
Full Porsche dealer onderhouds geschiedenis

Afbeelding Afbeelding

Opties
M395 7 and 8 J x 15 Fuchs gesmede aluminium wielen met Dunlop SP sport banden
M441 Electrische antenne rechts + bekabeling+ luidsprekers
M462 carrera script op deuren, zwart
M469 zwarte hemelbekleding
M443 tinted side/front glass, windshield and heated rear window
M651 Electrische ramen
M261 passagiers deur electrische spiegel
Dealer fitted Model year 1976 achter turbo spoiler (secondary grille) + front spoiler
Dealer fitted Blaupunkt Heidelberg Radio/cassette

Geschiedenis van de auto:
De wagen is een niet-gemodificeerde, ongeval vrije, Duits afgeleverde Carrera 3, welke werd geimporteerd in Groot-Brittannie met ongeveer 91000 km in Juli 1982.
De auto kreeg een jaar- specifieke nummerplaat met letter X.
De wagen had twee geregistreerde eigenaren in GB, en de wagen was altijd onderhouden in het Officiele Porsche Centrum van Jack Tordoff, JCT600, in Leeds.

De sportomatic versnellingsbak was volledig gereviseerd in Juli 1984 op ongeveerd 100.000 kms. We vermoeden omwille van een solenoid -kostprijs 26 pond- maar de uiteindelijke rekening was aanzienlijk meer!

De wagen was geparkeerd in zomer 1989 in een geclimatiseerde garage omdat de verwarmingspotten waren doorgeroest en omdat de verwarmingsklepjes vast zaten. De wagen was vergeten tot de aankoop door de huidige eigenaar in oktober 2007.


De eigenaar, een zeer proffessionele en correcte concours winning classic car restorer, begon aan een volledige restauratie met een money- no- object approach in December 2007. Het werk tot nu, exclusief datgene dat aan de motor is gedaan, overstijgt 850 man uren.

Dit omvat:
-dissambly of the car: wings, bumpers, panels, windows, seals and gaskets. No evidence of any welding, accident repair or rust
-stripping of outer paint
-removal of 5 layers of waxoil underseal
-removal of Porsche Schutz underseal to look for rust
-reapplication of Porsche Schutz underseal + two pack paint in guards red
Afbeelding

-dissambling, refurbishment, resealing and rebushing and reassembly of front suspension and rear suspension components

Afbeelding Afbeelding


-refurbishment of 4 brake callipers, correctly cadmium plated in Porsche AG silver/gold
Afbeelding

-refurbishment of all oil lines, cooler, thermostat
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

-engine went to arguably the best early Porsche specialist for the Carrera 3.o: Mike Bainbridge engineering in Kendall, Cumbria.
http://www.mbporsche-engineering.co.uk/?About

The engine was completely dissembled, cleaned, measured, balanced, reassembled with correct washers, nuts and bolt. 11 blade cooling fan upgrade. New heat exchangers, stainless steel standard exhaust.
-The gearbox linkage, bushes, universal joints were cleaned, rebushed, and reassembled
-New vacuum control valve + solenoid for the sportomatic fitted
-All ancillaries like alternator, starter motor and injection system completely stripped and refurbished
-flushed, cleaned, resealed oil tank and petrol tank
-car was repainted in original Guards red two pack paint.
-Reassembly with new Original Equipment Porsche rubbers and gaskets throughout
-repaint in Wurth satin black of the Fuchs inners, however there are minor scuff marks on the rear 8J fuchs. Anodising is perfect
-Original Road Tests, Brochures + price lists, restoration information etc are supplied on DVD-rom

We hopen dat de wagen gaat naar een respectvolle nieuwe gebruiker. We begrijpen dat de sportomatic versnellingsbak vaak misbegrepen wordt, maar dit is er eentje dat wel werkt. Vic Elford won de 1968 Marathon de La Route met een sportomatic, dus het is een half-automaat van Porsche die werkt!

Een correcte magnesium cased 915 versnellingsbak met het 7:31 differentieel kan worden geplaatst tegen meerprijs.

De verschillen in prestaties zijn:
Standard carrera 3.0

Afbeelding

Carrera 3.0 Sportomatic
Afbeelding

De prijs is 22.000 Britse Ponden

De wagen staat in de omgeving van Norton/Doncaster, South Yorkshire, UK

Voor verdere inlichtingen, bel gerust Bert Roex op +44 7811 06 17 42 of alternatief door een emailtje te vuren naar bertroexAThotmailDOTcom

On parle francais, Wir sprechen Deutsch, we spreken Nederlands, Habla un poco Espanol.

Bedankt om te kijken.

Bert


14 aug 2008 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Nog nooit gezien een 3.0 Carrera met sportomatic.
Maar goed hij werd in die jaren wel verkocht, niet echt gewild en werd toen veel omgebouwd :roll:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 aug 2008 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Het gaat de goede kant op met de C3.0 prijzen! Een beauty in een fantastische kleur! Succes met de verkoop!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 aug 2008 18:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ziet er goed uit. Zal inderdaad niet meevallen met een sporto, da's jammer. Maar zoals er staat 915 bak optioneel. Daar zou ik altijd voor gaan!

Mooie auto, prof. restau.

Jammer dat het " Carrera" script niet terug geplaatst is. Kan ook eenvoudig nog gedaan worden.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


14 aug 2008 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Maarten schreef:
Het gaat de goede kant op met de C3.0 prijzen! Een beauty in een fantastische kleur! Succes met de verkoop!


Het gaat pas goed als dat bedrag er idd ook voor afgerekend word :wink:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


15 aug 2008 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
brian951 schreef:
Het gaat pas goed als dat bedrag er idd ook voor afgerekend word :wink:


:lol: Natuurlijk


Op ddk is er een interessante (well :roll: :lol: ) discussie ontstaan....


http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21285

;)


Bert


15 aug 2008 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Ik rijd nu al heel de zomer met de 911 targa E sportomatic en moet toegeven dat het toch wel aangenaam rijdt. Je kan schakelen als met de 915 bak (op- en terug-) en in de stad rijdt je automaat.

Absoluut geen straf...
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


16 aug 2008 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Ja, dat kan ik beamen.

De eerste maal dat ik met een Sporto reed, was met een donkerbruine '79 coupe met een door Autofarm uitgeboorde normally aspirated 3.4 liter motor met ongeveer 240pk. Kan je je dat voorstellen?! Een hoogtoerige screamer gekoppeld aan een sporto....:roll:

Het verhaal was dat de wagen van een piloot was en hij blies de motor op. Hij bracht de wagen naar Autofarm die hem een 3.4 motor aansmeerden.... de sporto bleef gewoon erin. De man overleed, de wagen stond 5 jaren stil en de weduwe verkocht hem. Dit pakket werkte gewoon niet en de wagen was verschrikkelijk slecht... en was niet echt een reclame voor de sporto.


Toen Helen Goff, serial Porsche koopster-verkoopster hier in de buurt haar eerste 2.2T sporto kocht, was ik critisch.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dat ding is langzaam, niemand van de porsche mechaniekers kan met een sporto overweg, de wagens zijn vaak omwille van de sporto verwaarloosd dus je rijdt rond met een rammelende ketel enz.

Nu, Helen's was de 4 -bak, de eerste versie.
Afbeelding
Het voelde alsof ik opnieuw moest leren rijden met zo'n sporto, omdat de ontkoppeling gebeurde het moment dat je de versnellingspook aanraakt. Het trucje was dan ook te pretenderen dat de versnellingspook WIT HEET was, zodat je het alleen aanraakte om te schakelen.

De sporto moet, net zoals bij de 915 bak, rustig geschakeld worden. De synchro's kunnen ook kraken.

Pas toen ik op de autoweg naar Goodwood vastzat in het verkeer werd het me duidelijk waarom de sporto er was: je zet dat ding in de d (je hebt L-D-D3-D4) en het rijdt van 0 tot 95 km/h zonder problemen. Fantastisch! In de stad of in de file rijd je met een DAF principe maar met porsche power :lol:

Het verschil in acceleratie met de c3 is natuurlijk wel een nadeel: 6.3 seconden vs 7.3 voor de sporto....

Maar gezien dat de c3 elegible is voor de FIA appendix k rallys en races is het natuurlijk een zaak dat de koper bepaald....

Het is een cultuurkloof, zo'n sporto. Ik vond het best leuk...


groeten,


Bert


16 aug 2008 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Het grote nadeel van de sporto is dat je vergeet dan een gewone auto wèl een koppelingspedaal heeft :wink: Al 3x stilgevallen aan de verkeerslichten met de Alfa van mijn vrouw....

Buiten de stad rijd ik hem trouwens schakelend. L(1)-D(2)-D3-D4. Weinig verschil met gewone 915.
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


18 aug 2008 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Bij de eerste kijk naar de foto's komt er toch echt even een wow voorbij. 8)

Het sporto verhaal klinkt dan helaas iets minder, maar de auto ziet er erg netjes uit!


18 aug 2008 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht SOLD 1977 Carrera 3.0 coupe, Guards Red/zwart pinstripe int.
Ik heb net een email ontvangen van een lezer op het forum die informeerde of de wagen nog beschikbaar was.

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie: de wagen werd omgebouwd naar een manuele 915 bak en werd begin 2009 verkocht naar Belgie.

Topicje mag dus gewist worden! 8)


Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


25 apr 2009 16:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.