| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Gezien: Porsche 911T - 1969 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=23043 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Marc [ 11 mei 2009 10:52 ] |
Berichttitel: | Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Hoi Allemaal, Zojuist ben ik bij het Opelcentrum (Duh...) in Oosterhout geweest. Ze hebben daar een zwarte Porsche 911T uit 1969 staan. Op de foto ziet ie er prachtig uit, dus was ik erg benieuwd! Maar ik ben nu minder enthousiast als ervoor... Hieronder mijn bevindingen: Prijs € 18.995 Carrosserievorm Coupé Transmissie Handgeschakeld Bouwjaar 1969-01 Brandstof Benzine Kleur Zwart Aantal deuren 2 Kilometerstand 25.189 km De kleur van de auto is niet origineel... Is overgespoten. Hij was ooit groen. Het spuitwerk laat ook wel te wensen over... Op veel plaatsen zie je dat het niet erg secuur is gedaan en komt de grondlaag en af en toe de groene kleur er doorheen. Heb overigens geen roest gezien. Auto moet nog op kenteken worden gezet. Is US import. De motor was koud en startte meteen. Gaf een beetje rook tijdens het stationair draaien. Al was dat niet verontrustend. Wat me meer zorgen baarde was dat er tijdens het lopen benzine uit één van de cilinders stroomde... (Ik ben geen techneut, dus het kan ook vanuit een andere plaats komen. Benzine was het zeker wel!) Ik zag me dus al met een brandende auto langs de kant van de weg staan Het interieur zag er wel wat stoffig uit, maar zou na een poetsbeurt wel weer op orde te brengen zijn. Tot zover mijn bevindingen... Is in jullie ogen de prijs gerechtvaardigd? Volgens de verkoper zou bij een eventuele verkoop het motorische lekprobleem zijn verholpen en de auto op kenteken zijn gezet. |
Auteur: | Wimpie77 [ 11 mei 2009 10:55 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Km stand? Is hij gereviseerd en daarna nog deze km gereden? Wat vind je zelf van het feit dat de groene kleur erdoor heen komt... Ik zou hem laten staan! |
Auteur: | Marc [ 11 mei 2009 11:03 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Volgens de verkoper zijn ze bij Opel zelf nog bezig met reviseren. Historie was wel aanwezig maar ook hierbij was hij redelijk schimmig/onwetend. Ik ben er zelf overigens ook al aan uit dat deze auto het zeker niet gaat worden... Heb niet het WAUW! gevoel... Het was ooverigens wel leuk/handig geweest om een Porsche op het einde van de straat te kunnen kopen... Ben er zojuist ook lopend naartoe gegaan. |
Auteur: | TD (zonder I) [ 11 mei 2009 11:18 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Een opeldealer een boxer motor reviseren Yeah sure; met alle respect voor de dealer; maar tegenwoordig kan een monteur een computer aansluiten, uitlezen, een unit vervangen en wat kleine andere zaken en that's it. Een boxer motor vraagt toch wel wat meer technische kennis. Tenzij er een sleutelfanaat rond loopt die wel kennis van zaken heeft, maar waarschijnlijk was hij dan voor zichzelf begonnen of was werkzaam bij een specialist. Als je toch in de markt bent voor een oudje http://link.marktplaats.nl/249455320 Even forumlid hannibal een pb tje sturen, die weet meer van deze auto. |
Auteur: | Anton [ 11 mei 2009 11:38 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Tja, wat is een "revisie". Alleen het top-end? Of ook het bottom-end? Injectiesysteem erbij betrokken? Keerringen gedaan? Hydraulische kettingspanner upgrade of alleen de ketting met drukrol vervangen? En zo kan ik nog wel wat verzinnen... Benzine lekkage zal waarschijnlijk alleen nieuwe leidingen betekenen, maar beter allemaal vervangen dan alleen de lekkende! Je had geen WAUW gevoel. Laten staan dus. Maar je hebt nu een referentie om volgenden tegen af te zetten! |
Auteur: | Marc [ 11 mei 2009 11:48 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
@Anton, Inderdaad, ben blij dat ik wel ben gaan kijken als referentie wat ik dus NIET zoek... Ik denk ook naarmate je meer Porsches ziet, je vanzelf je kennis ontwikkelt... |
Auteur: | wolf [ 11 mei 2009 11:59 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
bij die oudjes gaat het maar om 1 ding en dat is roest. al het overige valt te fixen. ik schat overigens zo in dat je over een paar maanden in een fraaie 3.2 rijdt |
Auteur: | bully [ 11 mei 2009 13:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 | |||||||||
|
Auteur: | Wimpie77 [ 11 mei 2009 13:23 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Maar toch nog even die advertentie: Kilometerstand 25.189 En ze zijn hem nog aan het reviseren... Is dat dan de 2de revisie? Hoeveel km heeft hij totaal gelopen sinds 1969? En wat is dan die 25.189? |
Auteur: | Olaf [ 11 mei 2009 13:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 | |||||||||
5 cijferige teller |
Auteur: | patrick911 [ 11 mei 2009 14:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 | |||||||||
Wat hebben we er weer veel verstand van. Hoezo gebakje? Heb je de auto gezien? Waar baseer je dat dan op? Hoeveel auto's van bijna 40 jaar oud denk jij dat nog hun originele lak hebben? Te duur? De markt in West-europa vraagt op dit moment zo'n 25,000 euro voor een redelijk tot goede 911T. Zelfs als je dus nogal wat kosten aan deze zou hebben (overspuiten bv), dan nog kan je best een goede deal hebben. Zoals Wolf hierboven al meldde, als ie maar roest-vrij is, is er altijd hoop. Niks dat een AKK niet aan het licht zou kunnen brengen. Als je gevoel zegt dat dit 'm niet is, prima, gewoon doorzoeken, maar oordeel (vooral bij deze oudjes) niet alleen op de buitenkant. Mijn 2 cent. |
Auteur: | Anton [ 11 mei 2009 16:18 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
Dat WAUW gevoel (een klik, intuitie of hoe je het ook wilt noemen) kan wel degelijk bij een klassieker. Ik had al een aantal 914's gezien en degene die ik in 1999 gekocht heb wist ik binnen 5 minuten. Lekker oranje (phoenixred), dus de kleur was in ieder geval goed. En zelfs de 1e lak! Zonder AKK maar met mijn eigen technisch inzicht en natuurlijk na een proefrit. Alles was origineel en derhalve 25 jaar oud dus heel veel technische revisie en achterstallig onderhoud gedaan samen met een vriend. En vervolgens verschillende vakanties naar Frankrijk en later Italie ondernomen zonder pech onderweg... Dus ook dat is mogelijk. Wat betreft je zoektocht : voertuig toe aan een spuitbeurt en enkele roestplekjes die gelast moeten worden vind ik nog het minst interessante. Want dat kun je laten maken. Nieuwe verf is er in overvloed. Structurele roest van bijvoorbeeld de wielophanging of verrotte dorpelbalken is een ander verhaal, daar zou ik ook geen zin in hebben. Maar een niet originele motor, een versleten interieur, niet originele velgen, missende delen (b.v. spiegels, raamhendels, vloermatten, zonnekleppen, targa dakje), verkeerde of zogenaamd gerepareerde bedrading, dat zijn de zaken waarop je stuk loopt. Zeker wat betreft tijd (o.a. zoeken naar delen) maar ook geld. Maar goed, het eerste is voor sommigen nu juist de hobby... Ik vind de originele kleur (let op, niet lak) zeer belangrijk maar daar mag je anders over denken. 19K lijkt me overigens ook niet zo'n gekke prijs MITS de wagen en motor redelijk zijn. Ben je al achter de tip van TD(zonder I) aan geweest? Maakt op mij een betere indruk dan die Opel garage... |
Auteur: | 58GT [ 12 mei 2009 13:34 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
@sharky, Ik weet nog een mooie 1972T in zilver, voor een leuke (recessie) prijs. Stuur me maar een pb als je interesse hebt. |
Auteur: | Marc [ 13 mei 2009 11:41 ] |
Berichttitel: | Re: Gezien: Porsche 911T - 1969 |
@58GT; Dank je wel voor het aanbod. Helaas voorlopig even niet... Ik heb mijn keuze qua type en jaartal inmiddels gemaakt en heb ook enkele auto's op het oog. Een 911 3.0 SC begin '80-er jaren... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |