Ik verkoop m'n 911T uit 1969. Ik kocht de auto twee jaar geleden van een particulier in Keulen, eind jaren negentig is ie uit de VS geïmporteerd. Het gaat om een van de eerste 911's met langewielbasis, maar toch nog met de 2-liter motor van de "Urelfer". Om het geluid dat dit ding produceert te overtreffen moet je al van goede huize zijn. De auto komt probleemloos door de jaarljkse technische keuring in België en presteert prima, het schakelen gebeurt via een 901-versnellingsbak met 5 verhoudingen (dogleg). Onlangs nog een tochtje van 450km gemaakt, zonder het minste probleem. Bij de auto hoort een taxatierapport van Classic Data Duitsland. Heel eerlijke auto die optisch wat aandacht verdient, maar dit ook waard is. Ik verkoop 'm om wat anders te kopen (vanzelfsprekend). Indien ik er de plek had om 'm te stallen, zou ik 'm zelfs niet verkopen. De zilvergrijze 964 C4 die op dit forum wordt aangeboden zou bijvoorbeeld perfect passen, ik zoek namelijk een auto die iets comfortabeler is zodat ik m'n twee kleine kinderen vaker kan meenemen op langere ritten.
- Type: Porsche 911 T
- Bouwjaar: 1969
- Kleur: Light Ivory / Hellelfenbein
- Interieur: Zwart basket weave
- Kilometerstand: 59.000 (afgelezen)
- Bijzonderheden: Fuchs met Vredestein Sprint Classic 185HR14, vijfbak, lange wielbasis met 2.0 liter, twee driedubbele Weber IDTA 40 carburatoren.
- Vraagprijs: € 24.500 (natuurlijk voor discussie vatbaar)
Meer foto's vind je in mijn album.