Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
993 rood met ervaring, iemand gezien? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 carrera 4 (964)... VERKOCHT. Op zoek naar nieuw!
Bericht 993 rood met ervaring, iemand gezien?
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s680bd76530fc95ec43871d47fd6e2db7/d7ef0/details/?sid=1737096

iemand deze al bekeken? staat al lang te koop, maar is nu blijkbaar gereviseerd. Heeft + 300.000 km aan ervaring. Ben wel benieuwd, mooi interieur en wellicht mooi om wat circuit km-ers mee te maken....
De moeite waard om naar Apeldoorn te rijden?

06 feb 2010 17:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 993 rood met ervaring, iemand gezien?
Is hier (volgens mij) 'n stief tijdje geleden al eens voorbij gekomen ...

Weet dat TRC motors in Rijswijk zo'n zelfde 993 met dito Km-stand in onderhoud had ... geen idee of het dezelfde is, maar je zou er je licht eens kunnen op steken :idea:

06 feb 2010 17:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
dat is echt al HEEEL lang geleden dat die voorbij is gekomen, en de prijs was toen geloof ik 20k :scratch:

06 feb 2010 17:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
klopt. Hij was eerst 20K, heb destijds gebeld maar had 'wat' olielekkage. Heb toen maar besloten om niet te gaan. Volledige revisie loopt behoorlijk in de papieren. Nu 'schijnt' dit uitgevoerd te zijn. Als dit klopt, dan is de vraag hoe is de verdere staat. Ben al een tijdje aan het speuren. Wil graag rond de 20K een 'redelijke' 993 voor track dagen.

Misschien is een forum lid al reeds wezen kijken. Ik zoek geen perfecte (dat kan ook niet voor dit budget), maar wel één die technisch ok is.

06 feb 2010 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Beste Hannibal,

Is dit dan niets voor jou? Zowel optisch als technisch is zéér goede staat !

viewtopic.php?f=10&t=26352

06 feb 2010 18:12
Profiel
Omg. Amsterdam
Ziet er opzich wel netjes uit die rode :thumleft: lekkere stoeltjes, gereviseerd ed.

Een koopje naar mijn idee voor een 993! als deze ook verder in goede staat is.

06 feb 2010 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Het is niet mijn zaak maar ben wel heel nieuwsgierig waarom je met dat budget perse een 993 voor trackdays wil?

08 feb 2010 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Hannibal schreef:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s680bd76530fc95ec43871d47fd6e2db7/d7ef0/details/?sid=1737096

iemand deze al bekeken? staat al lang te koop, maar is nu blijkbaar gereviseerd. Heeft + 300.000 km aan ervaring. Ben wel benieuwd, mooi interieur en wellicht mooi om wat circuit km-ers mee te maken....
De moeite waard om naar Apeldoorn te rijden?

Hoi,

Was in de buurt, heb de auto heel ff bekeken in dichte toestand en in de regen i.v.m haast.

Tegen deze auto spreken:
-De auto is helemaal overgespoten, is niet bijzonder mooi gedaan maar wel acceptabel voor deze prijs.
-De carosserienaden in de neus zijn niet gelijk, deze P. zal wel in een gevecht betrokken zijn geweest. Lastig te beoordelen of de onderliggende structuur ook (een beetje) krom is.

Voor:
Verder was de lak niet dof, is het een handgeschakelde P en de lekkere turbo stoelen zien er nog o.k. uit. Hij heeft volgens de adv. een motorrevisie gehad, maar de vraag is idd wat dit ingehouden heeft.

Ik was dus niet wildenthousiast...

22 feb 2010 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Heeft deze niet bij bij Theo Janssen gestaan voor vergelijkbaar geld, ergens eind 2008?

*klik* Mijn bevindingen toen... Jammer dat ik geen kenteken genoteerd heb toen... :bang:

22 feb 2010 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Op de foto te zien wel erg afwijkende naden, zeker links voor aan de bestuurderskant.
Verder wijkt de kleur van de voorbumper ook af van de rest.
Heb hier es een 911 uit 1990 gehad en die had aan dezelfde kant ook deze afwijkende naden maar die moest ik toch wel rechttrekken omdat de schade uit het verleden erg slecht gemaakt was.
Toen ik hem van de bank afhield waren de naden weer mooi te krijgen tijdens montage en de klant was enthousiast over de wegligging want die was dus ook niet goed geweest zolang hij er in reed.
Dat de wagen niet dof is kan liggen aan het feit dat hij nog niet zolang zijn nieuwe jasje heeft want rood is het zwakste pigment in de verfregionen en als er geen blanke lak overheen zit met een goed UV FILTER dan gaat het wel eens gebeuren dat de dofheid toeslaat.
Dit kan al zn begin hebben in de spuiterij als ze geen luchtdroger tussen de luchtleiding hebben, een klein beetje vocht tijdens het spuiten kan op termijn ervoor zorgen dat rood uit de kleur gaat schieten.
Maar goed, ik heb hem niet in het echt gezien dus dit is alleen op basis van de foto's :salut:

22 feb 2010 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
piwis schreef:
Heb hier es een 911 uit 1990 gehad en die had aan dezelfde kant ook deze afwijkende naden maar die moest ik toch wel rechttrekken omdat de schade uit het verleden erg slecht gemaakt was.
Toen ik hem van de bank afhield waren de naden weer mooi te krijgen tijdens montage en de klant was enthousiast over de wegligging want die was dus ook niet goed geweest zolang hij er in reed.
:salut:

Idd de kans dat ie krom is, is redelijk aanwezig. Als je de schade aan deze auto alsnog moet oplossen (indien mogelijk), dan is goedkoop alsnog duurkoop. En dan zit je nog met een auto met een km stand van 300K+. Stond een tijdje geleden een link naar 993 met een lichte neusschade, maar deze is al verkocht. Leek me een betere deal...

23 feb 2010 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Heb deze rode 911 gezien toen ik voor mijn Boxster kwam kijken bij dezelfde handelaar. We hebben het over deze toen ook gehad zonder dat ik interesse had in deze auto. Zeg maar meer voor de fun. De aardige verkoper vertelde me dat hij uit elkaar is geweest en compleet gereviseerd. Kreeg het gevoel dat hij er een beetje spijt van had gehad om de hoeveelheid werk die er in was gaan zitten. Ik vond het een mooie auto om te zien zowel van binnen (mooi zwart leder, als van buiten (velgen lak etc.) In mijn opinie is hij wel een kijkje waard en waarschijnlijk ook wel een AKK.

26 feb 2010 13:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Wat ik me dus afvraag; weet je na een AKK of deze auto recht of krom is?

Kan me voorstellen dat je als opmerking in een AKK krijgt; auto heeft rondom schade gehad. Carosserienaden in neus niet gelijk. Maar goed, dat weet ik nu ook wel...

En als de auto recht is, waarom zijn de carrosseriedelen in de neus dan niet gelijk mooi recht en passend gemaakt?

Worden bij een AKK de dragende delen opgemeten? Wordt hierbij dan gebruik gemaakt van uitlijnapparatuur of schadeherstelapparatuur? Ik kan me er eigenlijk geen voorstelling van maken...Bij een AKK ter plekke valt dan toch helemaal niets te zeggen over de mate waarin een auto uit z'n verband is gerukt omdat de apparatuur hiervoor niet ter beschikking staat?

26 feb 2010 14:57
Profiel
Moderator
911 Carrera S
chris76 schreef:
En als de auto recht is, waarom zijn de carrosseriedelen in de neus dan niet gelijk mooi recht en passend gemaakt?

Krom is MI als de wielen niet meer op de originele positie staan --- 'n scheef neusje (voor de voorwielen) zou de oorzaak kunnen zijn van niet sluitende naden .. maar wat ook kan is dat de assembleur niet echt heel kundig was met het monteren van de Porsche-delen ... vergt best wel wat vakkundigheid om alles goed af te hangen en te positioneren ...

Maar ja, om zo iets (naderhand) goed te (laten) herstellen ... :roll:

26 feb 2010 15:24
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
FreudeamFahren schreef:
Heeft deze niet bij bij Theo Janssen gestaan voor vergelijkbaar geld, ergens eind 2008?

FreudeamFahren, die in oktober 2008 over de rooie bij TJ schreef:
Het is trouwens een extreem vroege 993 (juli '93) en daarom is hij nu al interessant voor de zakelijke rijder...!

De rooie bij Damming is van mei 1995

:wink:

26 feb 2010 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ben bij de 'auto' geweest. Bespaar je de rit naar Apeldoorn tenzij je 'Paleis het Loo' wilt bezoeken. Ik ben om de auto heen gelopen en gillend huiswaarts gekeerd. Het zal naief zijn en ik had beter moeten weten, maar deze is vakkundig verkloot. De Turbo stoelen zijn het enige positieve. De neus staat er zichtbaar scheef op, plamuur komt overal naar de oppervlakte, het is een toverbal qua kleuren (en structuren). Roestvorming op hele dubieuze punten, de voorruit past eigenlijk niet meer....etc,etc. De revisie zal ongetwijfeld gedaan zijn, maar de roetaanslag (over de gehele achterkant) en de geur van verse olie belooft niet veel goeds. Nu verwachte ik geen perfecte (en zeker optisch niet), maar het liefst wel een rechte en als het even kan met een fatsoenlijke motorische staat. Deze heeft in een zwaar gevecht gezeten en is door een amateur doktor opgelapt en tegelijk verkloot voor de rest van zijn leven.

03 maart 2010 17:50
Profiel
Dus Paleis het Loo is wel de moeite waard om naar Apeldoorn te gaan?
Wie weet ga ik dat van het weekend eens doen! Bedankt voor de tip!

Goede uitleg over de 993 trouwens. Duidelijk laten staan!

03 maart 2010 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Humor!

Wederom gespot!

http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/ ... orsche-911

29 maart 2010 16:58
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Eerder hier :wink:

29 maart 2010 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Denk meer dat Chris bedoeld dat dit dezelfde auto is waarover in dit topic gesproken is Olaf...

29 maart 2010 18:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ja - en hier (dus) eerder gespot dan door Chris aangegeven :idea: :wink:

29 maart 2010 22:29
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]