| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter motor http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=32493 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Jesse - 912 [ 02 aug 2011 21:38 ] |
Berichttitel: | Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter motor |
Hoi Forumleden, Vind dit wel een interessante project-911: http://www.matchingnumbers.nl/1967-pors ... den-green/ 1967 SWB originele 2.0 liter motor. Aardig project, bijzondere kleur (de originele kleur). VIN: 308463 | Motor: 912023 | Bak: 1081115 (dit klopt niet helemaal met http://www.elferhelfer.de/fzident/fzident64-67.htm maar Porsche heeft bevestigd dat motor en chassis bij elkaar horen). Dit is de originele kleur: ![]() Wie heeft een indicatie als je dit goed project goed aanpakt, wat zo'n oud elfje dan waard is? Met andere woorden, als zo'n project je totaal 30k kost, kun je 'm dan nog break even kwijt mocht je dat willen? Graag jullie mening! Groet, Jesse PS als iemand nog een RSK replica zoekt, ik ben wat in prijs gezakt: http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html |
Auteur: | Semjon [ 03 aug 2011 11:16 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Een vroege 911, en al helemaal een SWB goed en grondig restaureren kost altijd meer dan hij zal opbrengen. Dus wil je deze kopen, restaureren en lekker van genieten = doen! Wil je deze kopen, restaureren en vrij snel weer verkopen = geld verliezen. Let wel, er is verschil tussen opknappen, restaureren en goed restaureren. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 03 aug 2011 13:17 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Dan zou het tegen goed restaureren aankomen. Alles kaal, lassen en nieuw plaatwerk waar nodig. Alles helemaal strak maken, onderdelen opnieuw poedercoaten, gangbaar maken enzovoorts. Lijkt me echt een mooie klus! |
Auteur: | Semjon [ 03 aug 2011 13:46 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Is ook echt een hele mooie klus maar uitgangspunt bij dit soort auto's is; het is altijd meer werk dan je denkt en het is altijd duurder dan gepland. Maar als je het goed doet is het ook echt de moeite waard! |
Auteur: | Semjon [ 03 aug 2011 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Bumper rozetten met rubberen strip voor en achter ![]() antenne + luidspreker (electrische antenne zit links, handmatig zit rechts) mistlampen (waarschijnlijk Hella 139) ![]() verchroomde velgen (lemmerz waarschijnlijk) ![]() houten stuur (kostbaar) ![]() Leuke opties in combinatie met een zeldzame kleur ![]() |
Auteur: | felix bahama 912 [ 04 aug 2011 0:37 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Hella 139 pas vanaf modeljaar 69 daarvoor was het Hella 128. Als je alles goed en origineel wilt doen , heb je naast een emmer geld ook veel geduld en kennis nodig. Denk je dit allemaal te bezitten: Go for it!! |
Auteur: | Semjon [ 04 aug 2011 11:41 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Je hebt helemaal gelijk mbt de Hella's! Als je een dergelijk project gaat aanpakken dan is het handig diverse boeken aan te schaffen zoals het werkplaatshandboek van Porsche en de restorers guide to authenticity van B. Johnson |
Auteur: | Jesse - 912 [ 04 aug 2011 18:55 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Motivatie is er zeker, enige kennis en ervaring (eerdere 912E restauratie). Heb het boek besteld. Hoe kom ik aan een (digitaal) werkplaatshandboek van zo'n vroege elf? |
Auteur: | Delnoy [ 04 aug 2011 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/de/D_911-1_KATALOG.pdf http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm http://tech.rennlist.com/ http://www.pelicanparts.com/911/911tech_articles.htm http://www.autoatlanta.com/porsche-parts/911.php http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/porscheservice/originalparts/serviceoriginalpartscatalogue/ http://www.carblueprints.info/eng/marks/porsche Zit vast wel wat bruikbaars tussen ![]() |
Auteur: | Jesse - 912 [ 04 aug 2011 20:28 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
antenne + luidspreker (electrische antenne zit links, handmatig zit rechts) Zit bij de bestuurderskant, dus electrisch neem ik aan? |
Auteur: | 5kip741 [ 04 aug 2011 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Wel even originele achterschermen erop zetten, anders wordt het sowieso niets. Een nieuw stuurtje (1.500 euro), correcte fuchs en stoelen. Dan moet je ook nog even een originele radio scoren. Lijkt me helemaal geen fantastische restauratie-basis. Jesse > is het een idee om de rsk erop inruilen? |
Auteur: | felix bahama 912 [ 04 aug 2011 23:15 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Elektrische antenne zit rechts (passagierskant), handbediende links(bestuurderskant), dit heeft te maken met de vulpijp van de benzinetank heb ik altijd begrepen. De fuchsen lijken me imitatie, maar misschien met een betere foto beter te zeggen. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 05 aug 2011 0:06 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Fuchen kun je niet veel mee inderdaad, interieur is van een SC, dus dat dient ingeruild te worden voor een origineel interieur. De optielijst geeft aan stalen verchroomde velgen (verchr. Lochescheibenrader) geen Fuchen dus. Originele achterspatborden inlassen stond inderdaad op de lijst evenals een houten stuur. RSK inruilen is helaas geen optie. @ 5kip741, jij zegt niet doen? |
Auteur: | porsche@911 [ 05 aug 2011 0:55 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Even voor mijn begrip ... Brummen naar Almelo is 64 kilometers in een reistijd van een uur. Heb je al de moeite genomen om de 67-er "in real life" te bekijken ? Lees daarover namelijk niets. Indien je dat wél hebt gedaan is wellicht raadzaam daarover wat te schrijven. Indien niet ... dan wordt het wel een heel hypothetisch geheel. Neem aan dat de auto gewoon in Almelo staat. |
Auteur: | felix bahama 912 [ 05 aug 2011 8:56 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Wel doen, niet doen??? Is natuurlijk erg afhankelijk van de prijs van dit project, je totale budget en wat je ermee wilt!! Een SC interieur brengt bij lange na niet op wat een knap origineel interieur voor een vroege 911 moet kosten (zelfs al doe je veel zelf), maar als je voor een R Gruppe look gaat, volstaan 2 tijdsconforme kuipen, 5 puntsgordels en een rolkooi (bij elkaar ook niet goedkoop). Dan hebben we alleen het interieur nog maar besproken.... Je zal zelf moeten bepalen wat je wilt met de auto en of de prijs daarbij past! |
Auteur: | 5kip741 [ 05 aug 2011 13:58 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Jesse, Ben het met Felix eens. Het ligt eraan wat je uiteindelijk wilt rijden, voor een R-gruppe lijkt het me uitermate geschikte basis. Meer dan 12.500 euro zou ik echt zeker niet betalen. Ik zou als MN een bod van 10k serieus overwegen. Lijkt me weer eentje waar flink verlies op geleden gaat worden. Gelukkig bied MN niet meer die laatste twee 912 hokken aan (gevalletje brandschade en 'ongelaste' orginele 912 met eerste lak > dus geheel overspuiten, ziet er niet uit en opvallend met 'nieuwe' geplaatste overzet dorpel). Het is verder wel een leuke kleur natuurlijk. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 06 aug 2011 16:48 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Uiteraard ga ik eerst kijken, maar ik wacht even tot een specialistische plaatwerker ook tijd heeft. Hij kan goed beoordelen of nieuwe achterschermen inlassen goed kan, hoe hard de bodem is en hoeveel (plaat)werk deze auto totaal nodig heeft. R Gruppe heeft iets bruuts, maar ik hou meer van de originele lijnen en details. @5kip741, Jij zou dus max. 10k bieden zo vanaf de foto's beoordeeld? (weet overigens niet welke 2 912's je bedoelt). Nog wat foto's van de onderkant: |
Auteur: | Jesse - 912 [ 06 aug 2011 17:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo | |||||||||
Heb niet echt goede foto's vd velgen, maar zie: |
Auteur: | cabrio wim [ 06 aug 2011 17:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo | |||||||||
En dat is veel Jesse, want dit is maar toppie van de ijsberg. ![]() |
Auteur: | felix bahama 912 [ 06 aug 2011 20:20 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Na de foto's van die bodemplaat gezien te hebben denk ik RUN FORREST RUN. Gaat echt een enorme bak werk inzitten, alleen al het helemaal strippen en laten stralen of een zuurbad in, en dan de kale carroserie weer herstellen en laten spuiten kost een vermogen, dan moet je alles nog gaan opbouwen en aankleden met de orig. delen waarvan er veel ontbreken!!! Een grote MONEYPIT!! En de Fuchsen zijn imitatie, horen volgens de lieferschein Lemmerz velgen onder en die zijn ook niet te geef! |
Auteur: | Jesse - 912 [ 06 aug 2011 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Zie hier alle foto's, heb ze maar even geupload in Picasa. https://picasaweb.google.com/1116142446 ... directlink Als de bodem en de rest van het plaatwerk op orde is, heb dit sowieso nodig (los van motor/bak/electriciteit): 4 x stalen Lemmerz velgen 2 x Hella 128 mistlampen 1 x voor raamrubber 1 x achter raamrubbel 2 x deurrubber 2 x rubber tussen voorwielkast en parafan 1 x rubber kofferruimte (voorkant) 2 x rubber zij-achterraam 1 x rubber tussen voorbumper en auto 1 x antenne 1 x spiegel 1 x grill (chroom, voor 1967, zie http://image.europeancarweb.com/f/33029 ... r_side.jpg) 2 x rubber achterlichtbakken 1 x acherlichtglaasje (bestuurders kant) 2 x rubber voor deurhandgreep (nog met de ronde vorm van de deurknop http://i.ebayimg.com/05/!BT6gZgCWk~$%28 ... !~~_12.JPG ) 2 x rubber chroom koplampen 2 x chromen ruitensproeiers 2 x interieurverlichting schakelaar (in de deurpost, met rubbertje) 1 x houten stuur (zie: http://image.europeancarweb.com/f/28839 ... _wheel.jpg) 1 x aluminimum strip van het dashboard 2 x bumperrozetten voor met de rubberen strip Wordt een duur verhaal dan.. |
Auteur: | felix bahama 912 [ 06 aug 2011 22:22 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Je vergeet nog het nieuwe interieur, banden, remslangen, blokken en schijven, schokbrekers, fusee en stuurkogels etc. en het poedercoaten van veel delen. Als je de auto helemaal leeg hebt en de carroserie staat er helemaal nieuw bij, ga je daar niet allemaal ouwe meuk op schroeven...... Vraag anders eens aan Martijn op het 912 forum wat zoiets kost, die is bijna klaar na een paar jaar werk, en die weet wat het heeft gekost. |
Auteur: | 5kip741 [ 06 aug 2011 23:25 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
Ik zou nooit ongezien een bod doen. Maar mijn prijs-schatting is gewoon gebaseerd op een niet 100% compleet restauratie-project. Als ik de foto's bekijk denk ik dat de basis niet echt goed is. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar er zijn natuurlijk mensen die een uitdaging nodig hebben. Neem aan dat je niet alles zelf kunt doen (bv plaatwerk/spuiten). Even een ruwe opsomming: Auto 10.000 Plaatwerk 5.000 Stralen 1.500 Spuiten 8.000 Onderdelen 7.000 (waarvan al : stuur 1.500, Fuchs velgen 1.500, nieuwe achtergrill 1.000, stoelen 500 eur) Interieur 2.000 Motorrevisie 15.000 (incl. nieuwe set zuigers/cilinders 5.000 euro) Carburateurrevisie 1.800 Overig werk 5.000 Het uit en in elkaar zetten doe je in het plaatje zelf (motor breng je compleet weg, plaatwerk en spuiten laat je dan ook doen). Dan zit ik al op een 55.000 euro en dan is de ervaring dat het altijd tegenvalt en veel duurder wordt. Vanaf foto's lijkt me dat alles aangepakt moet worden. Het is altijd goedkoper om een hele goede klassieke 911 te kopen. Semjon weet heel goed wat een totale restauratie kosten. Misschien kan je hem ook nog een pb vragen. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 07 aug 2011 11:36 ] |
Berichttitel: | Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo |
15.000 euro voor een motor revisie? Dat is wel echt extreem duur. Misschien nog een idee om daarvoor een technische AKK te doen? @ Felix, die veel besproken lieferschein Lemmerz velgen zijn toch goedkoper dan de Fuchen? Jij een idee wat ze kosten? Lijkt me al met al toch minder interessant project worden als ik dit allemaal lees zo. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |