Porsche Boxster 2.5 Aut € 6900 + reactie redriver
Allereerst maar een reactie op de de post van redriver in mijn vorige te koop aangeboden topic.
Als je het gehele topic gelezen had redriver, dan had je het antwoord al je stelling al geweten. Geen enkel probleem om het nogmaals uit te leggen hoor;). Ik zie mezelf er een beetje tussenin, ben een liefhebber, met een doel voor ogen, welke ook gehaald zal worden, linksom of rechtsom. Niet iedereen is even vermogend om even 15.000 euro vrij te maken om in zijn droomauto te kunnen sturen, echter zijn er natuurlijk wel wegen die ernaar kunnen leiden om tot je doel te komen. De weg die ik momenteel bewandel is er 1 die een optie daartoe is. Heb gisteren nog een ritje mogen maken in een 996 en dat heeft het verlangen niet geringer gemaakt.
Dus wat is er nu te koop:
MOD: Link naar MP advertentie 883896217 geveegd. Het PF is geen doorgeefluik voor andere sites .
Een porsche boxster automaat/tiptronic uit 1997. Auto is in 2007 ingevoerd in nederland vanuit Duitsland. De documenten van invoer heb ik erbij. De km stand op dat moment was +/- 130.000. De vorige eigenaar heeft me verteld dat er bij de Bosch car service in vlaardingen in 2010 een gereviseerde motor is gemonteerd, en dat 2 jaar geleden de versnellingsbak gereviseerd is. Heb vanmorgen met dat bedrijf telefonisch contact gehad en dit is ook bevestigd. Ook is er rond de 2 jaar geleden een nieuwe softtop met ruit gemonteerd. Vanuit de Bosch car service is een onderhoudsboekje bijgevoegd waarin aangegeven is dat er bij 152.000 een onderhoudsbeurt is uitgevoerd.
Wat kan ik verder over de auto vertellen, de auto is gewrapt in aluminium grijs, zeer netjes gedaan, alleen op de voorbumper heeft deze een tweetal krasjes. De Boxster heeft een poosje stil gestaan, echter start gelijk en slaat meteen aan. Bij de 130 km/u trilt de auto iets in het stuur, kan dus zijn dat deze opnieuw uitgelijnd moet worden. De banden hebben nog voldoende profiel om een poos mee door te rijden. De 18 inch velgen maken de auto wel een stuk stugger tov de standaard 17 inch velgen. Auto wordt geleverd met 1 sleutel, waarvan ik morgen de batterij ga laten vervangen.
Qua intrieur ziet de auto er netjes uit voor zijn leeftijd, al heeft de tijd wel zijn sporen achter gelaten, het leer is op een paar plekjes iets vervaagd, ook het stuur begint slijtage te vertonen. Qua electrisch werkt alles in de auto, de ramen, spiegels, stoelen, climatronic, radio enz enz.
Heb de auto op verschillende media aangeboden voor de vaste prijs van € 7000. Wanneer iemand via het Porsche Forum bij mij komt zal de verkoopprijs € 6900 bedragen. Mijn conclusie zou zijn dat je voor 1 van de goedkoopste linksgestuurde boxsters in Nederland een nette auto krijgt voor dat geld, met de wetenschap dat er ongetwijfeld wat kleine dingetjes aan zullen mankeren/te verbeteren zijn.
Met vriendelijke groet,
Rene Dekker