| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=10&t=46162
Pagina 1 van 2

Auteur:  PeteRS [ 18 dec 2015 19:24 ]
Berichttitel:  Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Aangezien onze kinderen langzaam aan ?! uitvliegen, worden de plannen om een kleiner huis te bouwen concreter.
Momenteel plaats in de garage voor drie toys, die elk 2 à 3 x per jaar gebruikt worden..en als (kerst)gedachte het idee om de SC en 993
te verkopen en een 964 te zoeken.

Als ik zie wat er momenteel door handelaars wordt aangeboden, vaak droevig. Enerzijds wagens met onwezenlijke lage km-standen en anderzijds
wagens in dubieuze staat voor hoofdprijzen..

Voor ik de wagens te koop zet had ik graag een idee gehad van forumleden en dus liefhebbers over de huidige waarde.

De SC in RS uitvoering:

Afbeelding

Volledige historie bekend. In oktober 1978 nieuw geleverd in Duitsland. Op 10 augustus 1981 ingeschreven in Nederland met kenteken FZ-36-DL.
Eigenaar gedurende meer dan 20 jaar was de voorzitter van de Porsche Club Holland, die de wagen in 2004 aan mij verkocht.
Alle documenten om dit te staven beschikbaar.

Aangezien de vorige eigenaar familiale banden heeft met Toine / Mike Hezemans, is de 911 in het verleden in handen van Porsche specialisten
geweest, die de SC hebben geoptimaliseerd o.a. voor circuit gebruik.
Leuk om te weten is dat er rode 993 RS gordels gemonteerd zijn, die ooit in de wagen van Toine Hezemans zaten.
De Recaro stoel is dan weer een prijs geweest die Mike Hezemans ooit won bij een race.

Afbeelding

Reparatie historie vanaf 1984 aanwezig. De 911 is van 2004-2012 op professionele wijze gerestaureerd met originele onderdelen.
Fotoreportage en facturen ter staving aanwezig.

Huidige staat:

Carrosserie is in concoursstaat, volledig tot op de zinklaag afgeschuurd, corrosie slotplaten en dorpels verwijderd en professioneel gerepareerd.
Gespoten in de kleur diamant blauw metallic met verschillende lagen extra duurzame vernis. Hierdoor praktisch geen kans op steenslag.

Afbeelding

RS spiegels en koplampglas bescherming. Motorkapsteun, ventilatiebak en ventilator van DP Motorsport.
Nieuwe benzinetank met binnen vulling.

Afbeelding

Motor (930/10) is volledig gereviseerd met alle slijtage onderdelen nieuw. Er waren titanium RSR drijfstangen gemonteerd (optimalisatie vorige eigenaar),
het uitlaatkanaal en bovenkant zuigers zijn gepolijst. De zuigers/drijfstangen zijn uitgewogen, motor is ge-bleuprint.
Injectoren en brandstof verdeler nieuw. Dansk uitlaat.

Afbeelding

Nieuwe koppeling , vliegwiel gebalanceerd. De 915 bak is volledig gereviseerd, nieuwe lagers en tandwielen, short shifter. Schakelt zeer goed.

Ophanging met nieuwe teflon bussen, groene Bilstein schokdempers.

Wielen: Fuchs 7J 15 met Kumho Ecsta V700 205/50/ZR 15 voor en 8J 16 met Kumho Ecsta V700 225/50/ZR15 achter.

Remmen: Brembo`s, origineel 964 met geventileerde Zimmermann schijven (3.2 voor en origineel achter)

Afbeelding

Interieur: originele 993 RS deurpanelen en gordels, rolkooi gedeeltelijk gemonteerd, volledig beschikbaar, Recaro stoelen, Sabelt 4 puntgordels, RS tapijt set

Eindcontrole en fijn afstelling is gebeurd door Erwin Jansen / Steenwijk


Verschillende taxatie rapporten beschikbaar, o.a. van 1988, 1992, 1994, 1995, 1997, 2000, 2003 en 2015.

Vele documenten, facturen en foto`s ter beschikking.


Afbeelding


De 993 C2 in topconditie:

Afbeelding

Bouwjaar: 28 juli 1995
Kleur: Aventura groen
Interieur: zwart leder
KM stand: 130.128


Opties:
C22 Belgische wagen
033 Sportvering
197 Sterkere accu
220 Sperdifferentieel
224 ABD
233 Pirelli`s
268 Koplamp reinigingsinstallatie
373 Sportseat L
374 Sportseat R
398 17 inch Cup velgen
425 Ruitenwisser achter
573 Airco
650 Open dak
659 Boordcomputer
975 Velours tapijt kofferruimte

In volledig originele staat.
Uiteraard alle boekjes, stickers, onderhoudsbewijzen en facturen aanwezig.

De 993 gebruik ik vooral voor ritjes van enkele dagen richting Frankrijk en Duitsland.
De wagen is zeer comfortabel en stuurt heerlijk, als een motorfiets op 4 wielen :-)
Aangezien ik geen 964 ervaring heb, graag ook advies ivm verschil met de 993.

Dank voor jullie input en prettige feestdagen gewenst !

grt, Eric.

Auteur:  porschenot [ 18 dec 2015 21:11 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

zou het wel weten ,ik maakte bij mijn nieuwe huis de garage geschikt voor de speeltjes die je nu hebt
waarom deze twee ruilen voor een 964 is voor mij een raadsel,bovendien weet je wat je nu hebt
veel wijsheid gewenst met je keuze die je volgens mij niet hoeft te maken
en als je er dan toch 1 wil overhouden dan 1 van de 2 die je nu hebt :salut:

prettige feestdagen
groetjes ton

Auteur:  giulia [ 18 dec 2015 22:08 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Die SC zou ik lekker houden en nog wat ruiger maken! Gaaf ding! :thumleft:

Auteur:  geertsabine [ 18 dec 2015 22:21 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Citaat:
Voor ik de wagens te koop zet had ik graag een idee gehad van forumleden en dus liefhebbers over de huidige waarde.


Citaat:
Verschillende taxatie rapporten beschikbaar, o.a. van 1988, 1992, 1994, 1995, 1997, 2000, 2003 en 2015.


Ik mis zeker iets dan? :scratch:

Verder sluit ik me geheel aan bij Porschenot!

Auteur:  PeteRS [ 18 dec 2015 22:42 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Alvast dank voor jullie reacties.

@Ton, de SC gebruik ik voor oldtimer rally`s en de 993 voor uitstappen naar het buitenland. Een 964 lijkt mij een mooi compromis om beide te kunnen doen, vandaar.

@giulia, de SC is ruig genoeg :-) licht, snel en spartaans. Zou zo in de verzameling van Magnus Walker passen..

@geertsabine, expertise rapport is van begin dit jaar en was voor de verzekering, waarde geschat op >55K. De Porsche prijzen worden momenteel per kwartaal aangepast, zag vorige week een standaard US SC in matige staat met slecht lopende motor die net voor 45K verkocht was..

Auteur:  Subdriver [ 18 dec 2015 22:48 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Prachtige auto's. Echt no-way dat ik ze weg zou doen voor een 964!
Tenzij ik het geld echt nodig heb.

Auteur:  Franz [ 18 dec 2015 23:08 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Gewoon doen. Met een 964 heb je de looks van een SC en de techniek van een 993 in één. 8)

Auteur:  Eric [ 18 dec 2015 23:18 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Ik zou, als je je huidige wapenpark echt wilt verkopen ook eens gaan rijden met een 996GT3. Veel meer waar voor maar iets meer geld dan een 964 en het rijdt fantastisch, zeker ook bij lange ritten.

Het is natuurlijk persoonlijk maar na 2 x een 993, een 3.2 en een 964RS springt mijn huidige GT3 er met kop en schouders boven uit.

.

Auteur:  porsche964 [ 18 dec 2015 23:39 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Franz schreef:
Gewoon doen. Met een 964 heb je de looks van een SC en de techniek van een 993 in één. 8)



+1 Frans. Met een 964 kan je prima op vakantie, zeker met airco erin. En qua rijden is ook puur.

Auteur:  outletvalve [ 19 dec 2015 11:06 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Allereerst over de waarde van de auto's, simpel kijk op de sites die hier frequent voorbij komen. Wolbert etc.

Qua verkoop van beide, daar ga je spijt van krijgen :!: 1 houden dus, de andere kun je vast goed kwijt.

Mocht je toch vasthouden aan je plan, dan zou ik een en ander inruilen bij een handelaar die interesse heeft EN die een mooie 964 heeft staan. Krijg je hopenlijk 40 K (wild guess) ???? toe.

Auteur:  dpRide [ 19 dec 2015 11:11 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

denk er aan dat in Belgie de oldtimerleeftijd naar 30 jaar wordt opgetrokken tegen ten laatste 2018. stel, je komt een goede 964 tegen die helemaal aan je eisen voldoet maar deze is van de laatste bouwjaren ...
heel wat organisaties leggen de lat voor hun oldtimerevents nu al op 30 jaar.

en zeker niet het minst belangrijke: ga eerst eens met een 964 rijden voor je je twee huidige wagens te koop zet. mss ga je dan al van gedacht veranderen. dus over de verkoopwaarde van je 2 scheurijzers nog even niet wakker liggen.

Auteur:  Godspeed [ 19 dec 2015 12:43 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Eric schreef:
Ik zou, als je je huidige wapenpark echt wilt verkopen ook eens gaan rijden met een 996GT3. Veel meer waar voor maar iets meer geld dan een 964 en het rijdt fantastisch, zeker ook bij lange ritten.

Het is natuurlijk persoonlijk maar na 2 x een 993, een 3.2 en een 964RS springt mijn huidige GT3 er met kop en schouders boven uit.

.


+1
En kan zelfs ook een 968 CS aanraden. Schitterende wegligging, meer beenruimte dan in zo'n oud elfje en nog betaalbaar. Ik was altijd old school 911 fan maar sinds ik sportieve kilometers maal met de CS overweeg ik geen elfje (met uitzondering van GT3's) meer.

@ Franz Ik wist niet dat een 964 een zesbak etc had? :wink:

Auteur:  Franz [ 19 dec 2015 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

6 bak is leuk voor een diesel bij veel snelweggebruik.

Auteur:  Evert Jan v H [ 19 dec 2015 18:23 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Ik snap dat wel van die 964 :mrgreen:
Precies perfekt

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 19 dec 2015 20:22 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Franz schreef:
Gewoon doen. Met een 964 heb je de looks van een SC en de techniek van een 993 in één. 8)

hahaha grapjurk, gaas rijden in een 993, echt veel beter dan een 964, en een 6-bak, wilde dat ik die had in mn 964, zoveel fijner :thumleft:

Auteur:  Pw250 [ 20 dec 2015 10:48 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Voor mij is de 964 nog steeds "de" luchtkoeler maar met zo'n setje thuis...... die zou ik niet weg doen!

Auteur:  Driver4S [ 20 dec 2015 11:35 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Inderdaad zonde om te moeten downsizen, zou ze zelf ook het liefste beide aanhouden. Omdat je de SC en 993 hebt, durf ik te zeggen dat de 964 daar tussenin zit qua rijbeleving maar veel dichter bij de 993 dan bij de SC. Zelf kan je daar dan de beste afweging maken. Een 964 blijft natuurlijk de modernste en best rijdende luchtgekoelde 911 met nog de klassieke looks. 993 is weer wat modernere looks. Wat dacht je van een mooie 964 3.6 turbo met die mooie brede achterkant?

Auteur:  steef [ 20 dec 2015 11:44 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Ik sluit me aan bij Eric, dat is dus uiteindelijk ook mijn keuze geweest. Ik zou de oude houden, maar niet beide inruilen voor een 964, je hebt van beide werelden het leukste, en de 964 zit daar net niet tussenin.
Of beide houden, of de SC, of de overstap naar een GT3. Als jij een 964 neemt, ga je of de 993 missen, of de SC!!! Bedenk dat goed!

Maar ik denk ook dat iedereen na een tijdje weer eens wat anders wilt…..ervaren, ruiken, proeven (wel eens een 911 gelikt? :mrgreen: die zijn best lekker)

Auteur:  917 [ 20 dec 2015 16:14 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Je hebt een luxe-probleem :wink: Je kan ze niet allebei houden. Moeilijk. Dan zou ik, indien haalbaar, gaan voor een 964 RS.

Auteur:  mbembe [ 20 dec 2015 17:57 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Poe.... Wellicht wil je weer eens iets anders maar als deze auto's in zo'n goede staat verkeren weet je nu wat je hebt.

Persoonlijk zou ik nog eens kijken of je deze 2 prachtige wagens toch niet kan combineren met je nieuwe huis en hier wat ruimte voor inpassen. Neem je gewoon een garage die grenst aan je woonkamer. Geen muur ertussen maar glas. Heb je meteen iets leuks om naar te kijken ipv een schilderijtje aan de muur :mrgreen:

Auteur:  Retep [ 21 dec 2015 0:12 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Is een goed idee om de SC en 993 in te wisselen voor een 964 als terug wilt naar één 911. Je houdt de klassieke looks en rijdt strakker dan een 993, zeker op hoge snelheid waarbij een 993 nog wel eens wil waggelen. Daarbij heeft de 964 genoeg comfort voor langere ritten. Succes! :drive:

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 21 dec 2015 0:17 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Retep schreef:
strakker dan een 993, zeker op hoge snelheid

niet mijn ervaring :salut:

Auteur:  PeteRS [ 21 dec 2015 20:59 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Dank voor de vele berichten, tips en pb`s.

@Franz, dat was idd ook mijn idee, een 964 heeft de looks and feel van een klassieker, maar voldoende comfort om een langere trip mee te maken
@Eric, een 996 GT3 is een prachtige wagen, maar te modern voor mij, het moet (voorlopig) een luchtgekoelde 911 blijven
@outletvalve, dank voor de schatting en goede tip, wellicht een optie
@Godspeed, een 968CS heeft altijd mijn aandacht gehad, hoog fun gehalte voor een redelijke prijs, who knows..
@Driver4S, ben persoonlijk niet zo gecharmeerd door Turbo breit, vindt de SC en 993 qua verhoudingen prima en precies breed genoeg vanachter, maar is een kwestie van smaak natuurlijk..dank voor je advies
@steef, yes, een stukje menselijke verveling waarschijnlijk ook, verandering van spijs doet eten..
@917, een 964RS is (helaas) niet haalbaar
@mbembe, glazen wand is voorzien in de garage ;-)
@Retep, ben geen snelwegrijder, maar eerder Schwarzwald, Ardennen, Ardèche, ik vind de 993 een motorfiets op 4 wielen en zeer lekker sturen, stuurt een 964 ook beter bij het dansen in de bergen ?
@Cazzo Super Veloce, wat is jouw ervaring bij het snellere bochtenwerk, 964 of 993 ?

Auteur:  de Fiscalist [ 21 dec 2015 21:34 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

Je kunt natuurlijk ook een kleiner huis bouwen met een grotere garage....

Is wel zonde om deze mooie auto s weg te doen, beide zeer verschillend en daarom beide leuk.

964, hoe mooi ook, kan dat niet vervangen vrees ik.

Auteur:  Master Ken [ 21 dec 2015 23:42 ]
Berichttitel:  Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

PeteRS schreef:
@Eric, een 996 GT3 is een prachtige wagen, maar te modern voor mij, het moet (voorlopig) een luchtgekoelde 911 blijven


Qua looks kan ik je antwoord begrijpen, maar qua rijden is het een wereld van verschil t.o.v. een standaard waterkoeler. Auto is veel rauwer, ook als ik deze vergelijk met mijn oude luchtkoeler. Maak maar eens een proefrit en ben er zeker van dat je overtuigd bent. Er staan er diverse te koop waar je je huidige auto kunt inruilen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/