Tekoop aangeboden, mijn Porsche 996 Carrera 2 Cabrio Handgeschakeld.
Eerder uitgebreid hier op het forum gedocumenteerd:
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=52254Ben er nog steeds erg content mee maar ik merk dat ik toch wat heimwee heb naar mijn E93 M3 dus ben weer een beetje aan het rondkijken naar een BMW cabrio met DCT. (335i of 135i of wellicht mijn oude M3 terugkopen) Ik weet het, een beetje vloeken in de kerk hier
De Porsche is van 1998 en heeft op dit moment ongeveer 208.000km gelopen (rij er nog elke dag mee). De kleur is "L3AZ Oceanblau-metallic" met een "Metropol Blue" interieur en een blauwe cabriokap. Hardtop in kleur eveneens aanwezig. Is voorzien van 18 inch "turbo" wielen. De uitlaat heeft de "Gundo hack" waardoor hij lekker potent klinkt maar niet irritant dreunt. (Perfecte balans imo)
Auto verkeerd technisch in bijzonder goede staat. Heb er behoorlijk veel preventief onderhoud aan gedaan, bovenop het al behoorlijke onderhoud dat de vorige eigenaar al had uitgevoerd. De kilometerstand merk je eigenlijk nergens echt aan af. Heb ook volle 100% vertrouwen in de auto qua betrouwbaarheid, zou er bij wijze van zo in kunnen stappen om morgen naar Zuid-Europa te rijden.
Belangrijkste uiteraard gedaan:
- Recent IMS Lager vervangen (de oude originele kwam er als nieuw uit, wat ook wat zegt over de staat van de motor in algemeen)
- AOS Modificatie uitgevoerd
- Koelmodificatie uitgevoerd.
Verder recent onderhoud door mij:
- 4x Nieuwe Michelin Pilot sport met Porsche codering
- 4x bovenste draagarm achterwielophanging
- 2x onderste draagarm achterwielophanging
- 2x Langsgeleiderarm achterwielophanging
- Luchtmassameter
- Contactslot vernieuwd
- Raammechanisme bestuurder vervangen
- Oliebeurt / filters
- Remvloeistof
Redelijk recent onderhoud door vorige eigenaar:
- M030 Sportonderstel origineel (dus nieuwe veren + dempers)
- 2x nieuwe stabilisatorstang
- 2x nieuwe stabilisatorstang stokjes
- 2x Nieuwe radiateurs
- 2x Nieuwe aircocondensors
- 2x Nieuwe onderste draagarmen achter (alles nieuw dus achter)
- 2x nieuwe onderste draagarmen voor
- 4x nieuwe stalen remslangen
- 4x nieuwe remleidingen
- 6x nieuwe bobines
- Remschijven + blokken rondom
- RMS Vernieuwd
- Schakelkabels vernieuwd
- Velgen gepoedercoat
- Ruitenwisserarmen gepoedercoat
- Nieuwe accu
- Nieuw expansievat koelvloeistof
- Nieuwe Porsche vloermatten (origineel)
Het onderhoudsboekje zit er ook bij, er passen alleen geen stempels meer bij
(moet eigenlijk even een nieuwe 2e halen). Hij is tot 153.000km dealer onderhouden, daarna door RS Eleven, AutoResto en door mij (The Engineer's Garage). Het olieverbruik is zo weinig dat het bijna niet te meten is.
Samenvattend denk ik dat dit technisch een betere auto dan veel andere 996 die tekoop staan met lagere kilometerstanden. Gewoon lekker rijden met weinig geneuzel de komende tijd.
Optisch is hij in zeer goede staat maar uiteraard wel wat normale gebruikerssporen, zowel qua interieur als exterieur. De kap lekt niet.
De optielijst:
X54 Stainless steel tailpipes
X70 Stainless steel door entry guards with logo
X71 Alu-look instrument faces
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
288 Headlamp washer
326 RADIO "PORSCHE CR-21" (zit nu een Continental CDD7418UB-OR in, heb de originele nog wel)
340 Seat heating, right
408 18" TECHNO WHEEL
421 Front cassette compartment
437 8-way electrical seat, left
438 8-way electrical seat, right
441 Radio preparation
446 Wheel caps with colored Porsche crest
490 Basic sound system (Harmann analog)
537 Seat memory, left
551 Wind deflector
567 Top-tinted windscreen
573 Automatic air conditioning
618 Preparation for telephone installation
659 Board computer
692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3 (heb ik er nog bij)
936 Leather rear seats
981 Leather dashboard and door panels
983 Leather front seats
Goede foto's moet ik nog even maken, maar hier alvast een paar:
Vraagprijs: €22.000