Auteur |
Bericht |
911gt2
|
914 Technisch goed! Voor dagelijks gebruikt geschik!
Ik ben op zoek naar een goede 912 of 914.
De reden hiervan is dat ik dagelijks veel minder km's ga maken.
Het lijkt me dan leuk om dat met een klassieke Porsche te doen.
Omdat ik geen budget heb voor mijn droomporsche's heb ik gekozen voor een van deze twee, om deen aantal redenen.
Het is mijn eerste klassieker
Het is mijn eerste 'opknapper'
Het is mijn eerste Porsche
Deze zijn tecnisch nog goed te behappen voor een beginner.
Ze zijn prijstechnisch nog te doen voor een starter
Wat zijn mijn 'eisen'?
Tecnisch in orde, dat wil zeggen goed lopend, geen roest, goed chassis
Interieur en carroserie mogen gerust wat werk hebben
Tot maximaal € 8000 aanschaf
Zo orgineel mogelijk dus geen 'gepimpte' uitvoeringen, of uitvoeringen die relatief eenvoudig weer orgineel te krijgen zijn.
Wie helpt me de mooie wereld van Porsche's in?
PS: ik ken de auto's die op autotrader/ autotrack staan allemaal wel dus die hoef je niet meer te noemen.
Duitse/ USA import auto's geen enkel probleem!
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 31 dec 2007 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 dec 2007 11:07 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Welkom in de wereld die Porsche heet Leuke keuze zo'n 912. Echter bedenk wel dat de kosten aardig op kunnen lopen bij zo'n exemplaar! Deze klassiekers zijn soms voor een appel en een ei te vinden, maar daar komen vaak (altijd?) een heleboel kosten bij (soms zelfs een aantal maal de aanschaf prijs).
Voor dagelijks gebruik lijken mij deze 2 ook niet echt geschikt Ik zou dan eerder denken aan een 944-je of wellicht een leuke 924 (turbo) als klassieker...
Succes
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
Laatst bijgewerkt door Denniz C2 op 24 dec 2007 14:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 dec 2007 11:27 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Voor 8K een 912 voor dagelijks gebruik ga je niet vinden.
Zelf ben ik al enige tijd opzoek naar een 912, en heb al vele drama's gezien...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 dec 2007 13:41 |
|
|
911gt2
|
Hmm ok, maar zoals gezegd hij hoeft uiterlijk niet perfect te zijn... maar goed ik snap je punt.
Maar het moet toch mogelijk zijn om voor dat bedrag een redelijke 914 op de kop te tikken...
Er is natuurlijk verschil tussen goed, en goed genoeg... Ik zal hem zelf in stappen gaan upgraden naar een betere staat. maar de basis moet wel ok zijn.
924 is evt wel een optie, maar met het budget zijn ook mijn wensen wat gegroeid
|
24 dec 2007 14:15 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ha Naud,
is de Smart al verkocht??
_________________________________________ Boxer power.
|
24 dec 2007 14:31 |
|
|
911gt2
|
Ingeruild voor een nieuwe wagen voor mijn vriendin (swiftje). Daardoor hebben we nu een 4 zitter extra en kan er dus een tweezitter voor terug.
|
24 dec 2007 14:34 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
neem ff kontakt op met 924 (das z,n nickname)
hij heet talitho in the flesh die heeft geloof ik nog een 914 te koop staan
dit is hem
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 dec 2007 14:34 |
|
|
911gt2
|
|
24 dec 2007 14:39 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ja inderdaad ietsje te laat,
iemand die historic rally's wil gaan rijden met deze heeft ze opgekocht om op te knappen
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
24 dec 2007 15:48 |
|
|
911gt2
|
Maar die was al behoorlijk onder handen genomen... ik wil hem graag zo orgineel mogelijk.
Heeft iemand meer info over deze 914? Ik heb kort telefonisch contact gehad, en dat was positief. Maar Leek is zo ongeveer precies de andere kant van Nederland TOV Breda
Dus alle info over de dealer, en deze specifieke auto zijn welkom
|
28 dec 2007 11:36 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
deze al gezien ?
HIER
(is wel een beetje duurder......)
|
29 dec 2007 19:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
lekker realistisch lijstje heb je gemaakt...
veel succes
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 dec 2007 21:00 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
29 dec 2007 21:09 |
|
|
911gt2
|
Wat dan? Als je me wat meer feedback zou kunnen geven zou ik evt wat aan kunnen passen...
|
30 dec 2007 17:47 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
mijn 914 is gekeurd voor dagelijks gebruik !!!!!! (en ik gebruik hem ook dagelijks (zonder al te veel problemen) slechts 2 x dat hij niet wilde starten (nieuw vliegwiel laten steken, want dat had een paar tandjes die versleten waren en daardoor kon het zijn dat de starter soms niet pakte......) maar in het algemeen vind ik de 914 betrouwdaarder dan onze Fiat Multipla....)
|
31 dec 2007 10:33 |
|
|
911gt2
|
Fijn om dat te horen... en ook binnen het budget van mij zijn er nog genoeg te vinden. Ik snap dus ook niet dat er gereageerd wordt, alsof ik gek ben
|
31 dec 2007 10:45 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Ach, volgens mij valt dat gek zijn wel mee.
Jeroen bedoeld het goed....achter zijn reactie's vergeet hij op een of andere manier altijd deze smiley
Ik de afgelopen 20 jaar heel wat 914's gehad, gereden en aan gesleuteld en heb er nog steeds wel één of meer in de werkplaats staan.
In principe zou ik met jouw budget een 914 kopen. Een 912 is ook leuk, en rijdt wat 'beter' maar alleen in een staat boven jouw budget.
Met beter bedoel ik oa. het rijdt een stuk stiller en lekt niet meteen water als je in een regenbui terecht komt.
Beide zijn ze erg leuk, maar verplaats je wel 40 jaar terug. Zo reden de auto's toen.
De 914 uit Leek is een auto waar ik naar zou gaan kijken. Wat is nu 3 uur rijden?
Misschien kun je er één bij jou in de buurt kopen waar je een half jaar mee aan het lassen bent om de doorgezakte carrosserie weer een beetje stevigheid te geven.
Deze in Leek is een amerikaan, er komt dus nog kenteken keuringskosten bij. En bijna altijd kosten aan achterstallig onderhoud.
Het belangrijkste aan een 914 uit amerika is dat daar vaak auto's tussen zitten met een goede basis en die je met relatief weinig kosten de weg op krijgt.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
31 dec 2007 11:12 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Denk ook dat je met dat budget voor een 914 moet gaan (zal wel moeten inderdaad want voor 8k heb je geen goede 912).
Maar ook voor een 914 geldt, hoe origineler, mooier, beter, minder kilometers, hoe duurder ook... Sommige mensen willen er eentje in een staat alsof die zo uit de showroom komt en ja, dan betaal je ook wat...
Succes in ieder geval, helaas geen tips waar je een goede kan vinden, maar zou zeker even achter die tip van Renntech aan gaan...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
31 dec 2007 11:43 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
sommige mensen denken nog steeds dat een 914 een goedkoop instappertje is
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 dec 2007 11:51 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
31 dec 2007 11:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
1000 euro... tuurlijk
voor dat geld wil ik de hele straat wel met 914s vol zetten...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 dec 2007 12:03 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
31 dec 2007 12:05 |
|
|
911gt2
|
| | | | Renntech schreef: Ach, volgens mij valt dat gek zijn wel mee. Jeroen bedoeld het goed....achter zijn reactie's vergeet hij op een of andere manier altijd deze smiley Ik de afgelopen 20 jaar heel wat 914's gehad, gereden en aan gesleuteld en heb er nog steeds wel één of meer in de werkplaats staan. In principe zou ik met jouw budget een 914 kopen. Een 912 is ook leuk, en rijdt wat 'beter' maar alleen in een staat boven jouw budget. Met beter bedoel ik oa. het rijdt een stuk stiller en lekt niet meteen water als je in een regenbui terecht komt. Beide zijn ze erg leuk, maar verplaats je wel 40 jaar terug. Zo reden de auto's toen. De 914 uit Leek is een auto waar ik naar zou gaan kijken. Wat is nu 3 uur rijden? Misschien kun je er één bij jou in de buurt kopen waar je een half jaar mee aan het lassen bent om de doorgezakte carrosserie weer een beetje stevigheid te geven. Deze in Leek is een amerikaan, er komt dus nog kenteken keuringskosten bij. En bijna altijd kosten aan achterstallig onderhoud. Het belangrijkste aan een 914 uit amerika is dat daar vaak auto's tussen zitten met een goede basis en die je met relatief weinig kosten de weg op krijgt. Erwin. | | | | |
Ik heb ook een lijstje gemaakt met potentieele 914's... 912 ben ik al vanaf gestapt. Ik ga zeker naar leek rijden als de tijd daar is, maar meestal kan je door wat simpel desk research altijd al een paar auto's/ verkopers wegstrepen op basis van reputatie en ervaringen van anderen. Vandaar de vraag over Leek. (Ik wil trouwens totaal niets suggereren hiermee, op wat voor wijze dan ook.) Dank je voor je info in ieder geval! Klopt kijk ik wil gewoon een goede basis... die wil ik dan zelf in de loop van de tijd... (een aantal jaren) weer zo orgineel mogelijk maken. Voordeel is dat als je het goed doet er in ieder geval op de aanschaf prijs niet te veel inleverd. Andere kosten horen gewoon bij het rijden van een klassieker. Bovendien heb ik nu een tijd een smart gehad... en die was in onderhoud ook echt niet goedkoop (Mercedes Benz prijzen). Dus ik ben wel wat gewend Dat denk ik helemaal niet. Maar ik denk dat er voor mijn budget best te koop is wat ik zoek. Maar nogmaals ik nodig je uit om met concreete informatie te komen... Dat helpt me meer mijn beeld te vormen. Dank voor je PB! Inderdaad zo werkt het toch altijd, auto verkopen krijg je nooit iets voor terug, moet je dezelfde auto inkopen bij dezelfde dealer betaal je ineens de hoofdprijs... Ach ik heb de tijd, en mocht je je ooit bedenken... meer dan 1500 heb ik er wel voor over
Thnx, done
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 31 dec 2007 12:51, in totaal 4 keer bewerkt.
|
31 dec 2007 12:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij kun je zelf je topic-titel aan passen (in je eerste bericht).
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 dec 2007 12:45 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik heb dit jaar nog een net apk gekeurde 914 2.0 gekocht voor Euro 400,-
De auto rijdt goed, maar door de slechte carrosserie heb ik de onderdelen er af geschroefd en heb ik de carrosserie bewaard ivm. het nederlandse kenteken.
Het kan dus wel, alleen zijn dit de uitzonderingen die niet de regel bevestigen.
Het is mogelijk om relatief goedkoop een 914 te rijden. Maar dan moet je dat ook willen, dus niet elk onderdeeltje vervangen dat een krasje heeft of een beetje olie lekt.
En bij tikkende motor gewoon doorrijden en de radio wat harder, bij versleten synchromeshen wat rustiger schakelen.
Zo reed ik ook 914 toen ik 20 was en geen geld had voor onderhoud.
En als nu iemand hier aangeeft misschien wel hetzelfde te willen doen, en niet als 'ons' handen vol met geld kan/wil uitgeven aan zijn hobby auto , wie zijn wij om te zeggen dat het niet kan....ik heb jaren niet anders gedaan.
Eerlijk gezegd heb ik nog steeds een auto op deze manier. Voor de gein heb ik een oude 412 uit de opslag getrokken die er echt niet uitziet. Als of hij rechtstreeks van de sloop komt waar hij stiekum ontsnapt is.
Een stage loper is daar nu plaatjes aan het inlassen en als de bodem weer dicht is gaat de auto zonder onnodig geld uigeven gewoon na 25 jaar weer de weg op. Net als in de tijd voor de apk.
Gewoon om een beetje tegengas te geven aan al die mensen die denken dat je alleen met een nieuwe verschrikkelijk dure auto kunt rijden.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 dec 2007 13:13 |
|
|