de eerste reacties zijn allemaal van 3.2 rijders, dus wellicht wat gekleurd.. Idem, rijd met beide voor je beslist. Bij mij was de uitstraling uiteindelijk doorslaggevend, hoewel ik ook een tijd heb getwijfeld. De 3.2 is spartaanser dan de 964 (die weer duidelijk spartaanser is dan 993 en zeker dan 996/997). Groot verschil, denk ik, is dat 3.2 geen stuurbekrachtiging heeft.
De 3.2 staat bekend als betrouwbaar en zorgvuldig doorontwikkeld. De eenvoudige opzet van de auto en het ontbreken van veel electronica resulteert in, bij een goed exemplaar, lagere onderhoudskosten dan een 964. Maar ja, dit blijven natuurlijk theoretische waarheden.
Hoewel prijzen elkaar steeds minder ontlopen, is een echt goede 3.2 normaalgesproken nog goedkoper dan een 964. Puur vanuit budget is de 3.2 dus te prefereren. Maar heel groot zijn die verschillen niet meer.
Het blijft vooral een persoonlijke voorkeur voor 1 van de modellen, waarbij m.n. de looks en het rijgedrag de doorslag zullen geven.
Maar het kijken, zoeken en proefrijden is ook leuk hoor
.