Auteur |
Bericht |
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
911 3.0 SC of 3.2 (onderwerp is veranderd)
Ben na jaren eindelijk me serieus aan het oriënteren op de markt om zelf een Porsche te kopen... De jongensdroom gaat in vervulling. Marktplaats hou ik al weken in de gaten, maar heb het idee dat daar meer handelaren dan liefhebbers op zitten (een enkeling daargelaten... No offense!). Vandaar dat ik mijn voorkeuren hier eens wil laten horen.... Bij de keuze voor een Porsche hink ik vooral op twee gedachten: 1. Een 911 2.7 of 3.0. Rauw, Spartaans, sportief; 2. Een 911 of 912 uit 1968... Stijlvol, klassiek, mijn eigen bouwjaar. De kleur maakt me niet zoveel uit... Maar mijn vrouw ( ) heeft het liefst een zwarte! Daarnaast zoek ik een zo origineel mogelijk model... Ik wil de auto gaan gebruiken als dagelijks vervoermiddel... Alhoewel... Ik heb kantoor aan huis, dus zal de auto niet elke dag worden gereden. De prijs doet er niet zoveel toe... Dat wil zeggen; kwaliteit heeft zijn prijs.. Wanneer jullie tips hebben of aanvullingen op mijn beginnerspost... Brandt maar los! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
Laatst bijgewerkt door Marc op 25 mei 2009 9:31, in totaal 2 keer bewerkt.
|
09 mei 2009 11:19 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
welkom hier. tja. een swb/<73 als daily driver. kan. zie je niet veel. worden steeds zeldzamer dus duurder. persoonlijk zou ik kijken naar een goede sc, rauw zat. en niet in zwart
_________________________________________ oud is beter
|
09 mei 2009 12:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Theo Jansen heeft 'n Porsche 912 Coupe van 1967 staan :arrow: KLIK !... verder staat er volgens mij niet zoveel dat aan je eisen voldoet ... of je moet naar niet-Porsche-handelaren en particulieren willen
|
09 mei 2009 12:39 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
welkom, ik zou altijd voor de 6 cylinder gaan......
|
09 mei 2009 15:28 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Die 912 van Theo Jansen stond eerst aan 18500€ te koop. Daarna 20500 en nu al 21500€. Ik wist dat die in waarde aan het stijgen waren, maar zo snel?
|
09 mei 2009 17:10 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Dank jullie voor de bijdragen... Wat is jullie mening over de 911 2.7 K Coupe uit 1977 vanuit deze advertentie op MP. Ziet er in mijn ogen erg mooi uit. Ook het verhaal zoals het daar staat klinkt erg goed... Eigenlijk de Porsche zoals ik hem zoek (en dicht bij me in de buurt!) En de prijs is niet te hoog. Toch is er iets dat niet klopt. 1. De advertentie staat er al 'vrij lang' op; 2. Deze eigenaar is pas sinds november 2008 eigenaar, maar heeft verder geen advertenties op MP staan. Dus waarschijnlijk geen handelaar? 3. Er zijn nog geen biedingen gedaan... Daarnaast vind ik de wielen ab-so-luut niet mooi. Maar dat is een kwestie van smaak... Wat is jullie mening bij het zien van deze Porsche? p.s. De 912 laat ik voor wat het is... Ga toch vol voor een 911...
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
09 mei 2009 22:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
mooi origineel inclusief velgen i like. qua prijs weet ik niet wat een 2.7 nu doet. waren vroeger goedkoop. ik zou eens gaan kijken.
_________________________________________ oud is beter
|
09 mei 2009 22:55 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
hoop km..vind ik deze wat.. frisser..moet wel je kleur zijn...
|
09 mei 2009 22:56 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Er staat al heel lang een mooie 2.7 bij Car Care in Soest. Echt Super, vroeger stond er nooit een prijskaartje op en dacht ik dat de prijs astronomisch zou zijn. Naar nu blijkt moet de auto 18.950 kosten. Volgens mij een toppertje!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
09 mei 2009 23:25 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Vindt die cookiecutter velgen ook wel deftig eronder staan. Alleen vind ik altijd de verhalen dat er maar weinig in die staat in Nederland staan wel erg optimistisch. Voor het bedrag dat hij vraagt moet de kwaliteit wel goed zijn (AKK?), want een 2.7 uit dat jaar is volgens mij (nog) niet de beste betaalde versie; je beleeft er overigens wel net zoveel schik mee!
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
09 mei 2009 23:29 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
en deze is die te jong????.en deze blijf ik top vinden..
|
10 mei 2009 0:10 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
1970 kan wel. Niet te jong. Alleen wel een Targa! En dat zoek ik niet.
Op die 3.0 SC was ik al gewezen. Ziet er inderdaad erg mooi uit. Deze staat inmiddels op de short- list!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
10 mei 2009 4:14 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Op de plaatjes ziet de auto er van buiten leuk uit. Het chroom rond ramen en koplampen is gebleven, en de neus zonder voorspoiler is prachtig. De ATS'en staan mooi op de zilveren kleur. Volgens mij zijn de stoelen echter niet origineel (SC?). In het rechter deurportier zie ik een schakelaar voor de raambediening. Of deze is met de SC stoelen toegevoegd, of het was een optie. Dat de auto voor restauratie gespaard ik gebleven hoeft niet echt een voordeel te zijn. Ook mooie, binnen gestalde en goed onderhouden 2.7's kunnen bijv. flink onderhuids roestende voorspatborden hebben. Zie je van buiten niets van. Prijs is niet mals, een AKK moet uitwijzen of deze terecht is. Zinnen als "Proefrijden alleen mogelijk na mondelinge overeenstemming tot koop! " snap ik wel, maar ik wordt er niet echt blij van. De groene 2.7 bij autoscout oogt van buiten minder klassiek (helaas geen chromen raamlijsten, gek genoeg nog wel rond de koplampen), het interieur lijkt origineel. Wat opvalt zijn de uitgebouwde achterspatborden. Dat klopt niet bij een 2.7 met 150pk. De knippers op de voorspatborden horen er evenmin op. De 3.0 SC op de site van de telegraaf heeft ook geen origineel interieur. Is maar net hoe zwaar je daar aan tilt. Een SC is gewoon een mooi model. Goed uitgebouwd, rembekrachtiging, verbeterde verwarming, meer vermogen (maar ook wat zwaarder). De auto bij Car Care staat er al een tijdje. Hoewel ook niet helemaal origineel vind ik dit een aantrekkelijke auto. Spannende kleur (kijk maar eens op een gemiddelde Porschedag; veel grauwe kleuren...), dito interieur, de ATS zijn leuk gespoten en geen poespas aan de buitenzijde waardoor de ranke achterpartij en de welgevormde neus goed uitkomen. Technisch gerestaureerd, en ook de motor is gereviseerd. Als dat goed gebeurd is heb je daar zelf voorlopig geen omkijken naar. Ik zou die auto zeker eens gaan bekijken. Prijs is ook hier pittig. AKK doen. Succes.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
10 mei 2009 8:28 |
|
|
Clemento
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
|
10 mei 2009 8:51 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
|
10 mei 2009 13:25 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Wauw! Ik zit in een luxepositie... Mijn vrouw gaat er zich mee bemoeien. Ze wil er ook één! Dat is beter dan een die het liever niet heeft en het op een midlife crisis houdt! Ze begint nu over een 964 die ze bij van Kessel zag staan. Mooie kleur, zeer compleet, jonger, dus minder nazorg (roest) als een 1968 model... En goedkoper (ik weet het =duurkoop) dan de auto's waar ik tot nu toe naar kijk... Maar ik hoor via via dat de 964 ook wel 'olieboot' wordt genoemd... Wat is jullie kennis op dat gebied? En zegt deze auto jullie iets?
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
10 mei 2009 21:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Ja. En alle Surinamers zijn lui. Betreffende auto ken ik niet. Laat voordat je een beslissing neemt de auto van je gading ALTIJD keuren door een gerenommeerde Porsche specialist. Voor een 964 geldt hetzelfde als voor elke andere 911 - als je een verkeerde treft kan je erop leeglopen. Maar als je een goed onderhouden exemplaar vindt heb je grote kans dat je er een hoop plezier van hebt tegen alleszins redelijke kosten. Goedkoop zijn ze echter nooit! Hou dus buiten de aanschafprijs een mille of 5 achter de hand zodat je een tegenvaller kunt opvangen. Succes en geniet vooral ook van de zoektocht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 mei 2009 22:01 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Eigenlijk is dat toch wel het leukste! Sorry, je hebt helemaal gelijk... btw Ik vind deze 964 overigens wel een hele mooie auto!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
10 mei 2009 22:27 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
|
10 mei 2009 23:51 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
@Bully; is een fraaie!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 mei 2009 8:43 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
|
11 mei 2009 9:09 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Inderdaad een erg mooie auto... Door die groene kleur ziet ie er zelfs een beetje Engels uit...
@Peter 993; Ondanks het sportieve uiterlijk is rood niet echt mijn smaak... Wel jammer overigens, want hierdoor kijk ik niet naar deze 911.
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
11 mei 2009 9:12 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Kan me volledig bij Peter 993 aansluiten, heb de auto van dichtbij gezien, erg mooie bak Niet de goedkoopste, denk wel één van de betere op de markt zonder vernaggelt te zijn. Kleur is kwestie van smaak, voor een 2.7 zeker verfrissend.
|
11 mei 2009 9:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Ik begrijp je reactie wel Harald, maar het gaat hier om iemand die niet in de materie thuis is, en dan vind ik dat je best mag stellen dat de 964 een wat groter olieprobleem had dan de 3.2 Carrera en de SC bijvoorbeeld. Ook was er ooit iets met een vliegwiel, maar ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig rondrijden die hier niet aan geholpen zijn. Niks dat een standaard AKK niet aan het licht brengt. Zo heeft de pre-77er dan weer relatief meer last van roest (want niet -tot 1971, of maar gedeeltelijk verzinkt), en waren de 2.7 relatief motorisch minder betrouwbaar omdat de cilinders voorbij het maximum waren uitgeboord. De 2.4 en latere 3.0/3.2 modellen zijn wat dat betreft veiliger. Verder hebben alle 911jes tot aan de Carrera 3.2 een type kettingspanners die ook welleens 'de archilleshiel van de 911' werden genoemd. Hoeft natuurlijk niet (sommigen zweren bij het oude systeem), maar het zogenaamde Carrera-tensioner systeem (waarbij de olieleiding ook de druk op deze spanners regelt) lijkt betrouwbaarder te zijn, met als gevolg dat Porsche-centre's deze modificatie altijd aanraden. Allemaal gevallen die voor kunnen komen, maar absoluut niet standaar dhet geval hoeven te zijn. Goed laten keuren en je niet gek laten maken door de verkoper. Tijd en het feit dat jij wil maar niet hoeft te kopen zijn beiden in jouw voordeel. Succes! Mijn mening: bij Carlo van Krey staat nog een 3.0 Carrera. M.i. nog steeds een ondergewaardeerde auto die alleen maar in waarde zal stijgen. Edit: Sorry, ik zie net dat ie al verkocht is....
|
11 mei 2009 9:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?
Ik zou toch eens gaan kijken want je koopt een erg leuke en goede wagen voor een niet gekke prijs.
|
11 mei 2009 10:06 |
|
|