Auteur |
Bericht |
Mark1972
|
Gezocht...een mooie Boxster S voor vaderdag...
Beste medeliefhebbers..
Een paar weken geleden heb ik van mijn droom werkelijkheid gemaakt en heb ik een 996 gekocht bij een dealer in het noorden van het land. Er zat een AKK bij van Renntech, alles goed, perfecte auto. Na de aflevering met kloppend hart naar huis, maar al heel snel merkte ik dat de auto slecht remde en ging ook het lampje aan betreffende de remmen. Direct naar Steenwijk toe, die de auto op de brug zette en met een totaal andere conclussie kwam als dat de verkoper verteld had. Kosten...ruim 7.500,-
Met gereserveerde boosheid terug naar de verkoper, auto achtergelaten en mijn geld terug gekregen. Nu..bijna 2 weken later, een kater rijker...heb ik toevallig een stukje gereden in een Boxster S. En dat...stal mijn hart en wakkerde mijn enthousiasme weer aan.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een mooie en vooral goede Boxster S. Kleur is minder belangrijk, al vind ik blauw of zwart wel erg mooi.
Budget, max 26.000,-
Wie heeft er ervaringen, tips waar ik op moet letten en wie heeft er 1 te koop?
|
17 jun 2009 20:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Gezocht...een mooie Boxster S voor vaderdag...
Zat die erbij of heb je die laten doen? In geval van het eerste - verkeerde zuinigheid. Die 150-250 euro moet je gewoon zelf investeren en erbij blijven! succes met zoeken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 jun 2009 21:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is misschien niet een kwestie van zuinigheid maar meer van onwetendheid geweest. Niet iedereen hangt hier de hele dag rond en weet dat je ALTIJD een AKK moet laten uitvoeren.
|
17 jun 2009 21:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mazzel dat je hem zonder problemen terug kon geven...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 jun 2009 21:38 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
De boxster, ja... - alle porsche middenmotors - zijn echt een ontdekking. De 996 is super, maar toch meer een "GT", de boxster een beweeglijke kart; fantastisch. Het geluid wat doordringt is puur, eerlijk...; immers de motor ligt direct achter je! Het geluid wordt nog mooier door de lucht-aanzuiging die de motor (en je oren/emotie...) voedt via het rooster aan de linkerkant van de auto. Ik wil mijn auto-hobby voortzetten met een dedicated trackday car. Om daar de fin. middelen voor vrij te maken heb ik mijn boxster al eerder hier en op marktplaats aangeboden. Mijn boxster is zeer compleet onderhouden en heeft o.a. het originele porsche sport onderstel M030, nieuwe kap + glazen achterruit etc. etc. Nou, kijk maar. In ieder geval kan ik je de Boxster S aanraden ! Succes met je zoektocht. Een van de velen lovende reviews: http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/28053/porsche_boxster.htmlMijn S: http://link.marktplaats.nl/255514583Koop in ieder geval een echte sport auto (lees:porsche).
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
17 jun 2009 21:50 |
|
|
Mark1972
|
Beste KC,
Dank voor je reactie. Leuk ook dat je zelf een Boxster S rijdt, dus je bent bij uitstek een ervaringsdeskundige. Hoe ervaar jij het windgeruis met de kap dicht, als je bijvoorbeeld langere stukken wilt rijden? En qua motoriek? Zijn er specifieke punten waar ik op kan letten?
En ja, ik had jouw auto al zien staan op MP. Het is lastig om een goede indruk te krijgen via MP. Foto's zijn relatief klein en voor mij komt de kleur zilver iets minder mooi over.
Maar, wie weet is dat in het echt anders. Heb je geen grotere foto's voor me?
|
17 jun 2009 22:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik bedoelde de topicstarter alleen uit te leggen in mijn eigen prettige telegramstijl dat als hij idd niet zélf een akk had laten doen, dit verkeerde zuinigheid was en met de uitleg waarom erbij. Was geen verwijt, slechts een advies. Horn - bij zijn eerste 911 ook het schip ingegaan met een 3 maanden oude akk van een ander
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 jun 2009 22:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
akk zat erbij lees ik, eerder uitgevoerd dus, nam ik aan. jaartje?
_________________________________________ oud is beter
|
17 jun 2009 22:30 |
|
|
horn
PF #57
|
|
17 jun 2009 22:30 |
|
|
Mark1972
|
Horn, Je hebt ook helemaal gelijk. Weet je, het heeft niets met verkeerde zuinigheid te maken. Een 996 is ook niet gratis, dus om op zo'n bedrag nu 200,- te besparen.... Dat is dus ook nooit de insteek geweest. Misschien dat je het beter naief kunt noemen. Ik ben afgegaan op de eerlijkheid van de verkoper. Het leek me oprecht een liefhebber die een paar maanden geleden bij Renntech in Steenwijk een AKK heeft laten doen op die auto. En daar was alles goed. De AKK was op moment van aflevering kwijt, maar die zou hij opsturen..... Daar begon de ellende al. Gewoon stom, maar ik ben blij dat het zo is afgelopen. Overigens vind ik het uiteindelijk ook netjes dat ik de auto terug kon brengen. Al moet ik zeggen dat de verkoper niet het lef had moeten hebben om het niet te doen. DE auto was uitstekend verzekerd en ik had hem zo in z'n woonkamer geparkeerd...
|
17 jun 2009 22:45 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
1. als je zelfde budget van 26 mille ook voor de 996 besteed was, was het idd ook wel een koopje hoor.... 2. heb je nog contact gehad met Renntech of ze de wagen wel kenden?
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
17 jun 2009 23:24 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Mark, ik zal een zo objectief mogelijk antwoord geven. Wind geruis:Bij normale snelheden zeer acceptabel. Rijd je graag lange tijd 200 over de grens b.v ? Hardtop geeft dan zeker een beter (geluids) resultaat. Specifieke punten:Tja... alle "standaard kennis" + de potentiële dure geintjes als koppeling, (N codering)banden, controle krukas-keering i.v.m. lekkage, staat v/h achterruitje (indien plastic), etc.. M.a.w. stel je ziet een 986 S (boxster s dus...) voor een scherpe/ zeer scherpe prijs. De zaken die ik heb opgenoemd kunnen je zo maar 4000 euro kosten. Buiten dat komt de boxster in onafhankelijk onderzoek van de duitse TUV er zeeer goed uit... . Ja, zeer goed: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2007-6-7/20
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
17 jun 2009 23:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jun 2009 9:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Foto's geven altijd slechts een zeer beperkte indruk. Als ze je interesse wekken gewoon gaan kijken, is altijd goed: heel veel auto's bekijken/vergelijken, zeker als je nog geen ervaring hebt met Porsches. Zoals hier recent nog geschreven, het is verbazingwekkend welke positieve conclusies mensen hier trekken op basis van alleen foto's: prachtige, geweldige, goede P. etc. Dit geldt ook omgekeerd: eerste indruk niet geweldig maar in werkelijkheid Suc6 met de zoektocht, neem de tijd!!!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 10:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het mag niets kosten, geen AKK, waarschijnlijk ook geen fatsoenlijk onderhoud laten uitvoeren etc. Ik adviseer neem een Golf GTI
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
18 jun 2009 10:22 |
|
|
Gunther
|
weet nie wat je precies zoekt ma weet wel dat je voor dat geld geen nieuwe moet verwachten en zeker niet wat bij een garage kunt kopen.
je mag die van mij wel overnemen ma vraag er ietsje meer voor. en is zwart mooie auto en motorische oke.. laat anders ma via PB horen bij interresse
_________________________________________ born to be alive
|
26 jun 2009 17:34 |
|
|
Gunther
|
de mijne ook zelfde prijs minder km en zwart kan je wel foto s mailen geen punt
_________________________________________ born to be alive
|
18 jul 2009 20:33 |
|
|
horn
PF #57
|
de mijne ook. meer km's, zwart of coralred naar wens en geen boxster. Alleen maar voordelen dus!
|
18 jul 2009 23:15 |
|
|
erwin996
M140i
|
Mijn S3 is ook te koop. Veel sneller dan een Boxster S (310pk), twee jaar oud en 32.950 euro
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
18 jul 2009 23:29 |
|
|
bully
|
piet 2 jaar oud en dat bedrag krijg je nergens als inruil?............
|
19 jul 2009 0:34 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Is dat "hok" nog steeds te koop
|
19 jul 2009 2:02 |
|
|
evergreen
|
Niet iedereen heeft een onbeperkt budget en zit elke dag op het forum dat hij zoveel 'wijsheid' heeft als jij. En ws geen fatsoenlijk onderhoud laten uitvoeren? Gebaseerd op? Budget? Get a life en loop niet zo te z..k.n.
|
19 jul 2009 8:56 |
|
|
erwin996
M140i
|
Natuurlijk krijg ik dat als inruil, behoorlijk wat meer zelfs. Maar ik wil prive verkopen en vrij zijn om waar dan ook een andere auto te kopen, bijvoorbeeld in Duitsland Het is bovendien sociaal om anderen de mogelijkheid te bieden mijn auto te kopen voor deze prijs, het is de goedkoopste S3 van Nederland (en het best bereden), bij de dealer betaal je een stuk meer
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 19 jul 2009 14:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 jul 2009 9:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Jij bent zelf ook op zoek begrijp ik uit dit antwoord met beperkt budget. Jij kan deze opmerking ook lezen als: Koopjes bestaan niet bij Porsche. Een Porsche bezitten kost geld en dat heb je er ook voor over want het is je trotse bezit die je helemaal tiptop wil hebben en anders moet je er helemaal niet aan beginnen of genoegen nemen met een rammelbak, waar van alles aan mankeert. De oplossing die ik aanbied, kies dan voor een GTI ipv een rammelbak.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 jul 2009 12:00 |
|
|
coolfan
997.2 gt3
|
Psies! Vooral als je er nog weinig gezien heb is het altijd goed zoveel mogelijk te gaan bekijken. Later kan je wat gaan selecteren. Als je er meer feeling voor hebt gekregen kan je steeds eerder gaan selecteren Een tip die ik heel nuttig heb gevonden en vooral als de auto ver weg staat; de eigenaar te vragen naar een kopie van het onderhoudsboekje en een (deel) overzicht van de rekeningen die erbij horen te laten mailen; kan je al gauw aanvoelen hoe de vorige eigenaar ervoor gezorgd heeft, zodat jij straks niet met de gevolgen hiervan zit.
|
19 jul 2009 14:08 |
|
|