Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

993 Twin Turbo

18 okt 2007 22:24

Je ziet ze niet al te vaak... maar wat zijn ze toch mooi! Iemand bekend met deze ? http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=12032136

Ook 993TT aankoop tips welkom...
Alvast bedankt!

18 okt 2007 22:26

nou zo op de foto vind ik hem wel heel errug fraai 8) ,
hij is helaas niet bekend bij mij

19 okt 2007 8:36

Mooie stoelen ook; volgens mij niet standaard... Maar goed, een tt kan natuurlijk een moneypit worden. Misschien ga ik wel ff kijken.

19 okt 2007 9:16

Zeker een mooie auto KC!

Lees je vóór een bezoek even verder in, bijvoorbeeld met het recente artikel uit Total 911;

Afbeelding

Zie: Album / Leesvoer


of met behulp van het Autovisie artikel uit 1995........ :wink:

19 okt 2007 20:50

Zeer fraaie kleur ook. Zoek ook even in dit forum op de algemene aankoop tips. Mocht je naar deze auto gaan kijken, let dan ook even goed op de raamrubbers en eventuele roestvorming daaronder. Is een veel voorkomend probleem.


groet,

Sander

19 okt 2007 21:32

grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's

19 okt 2007 21:38

de status van een turbo zit wel goed. de staat daarentegen... :wink:

19 okt 2007 23:33

algemeen bekend is dat (een turbo) motor een tijdje stationair moet lopen (na flinke belasting) alvorens af te schakelen. Of dit nou een specifiek 993TT probleem is.... denk het niet.

19 okt 2007 23:57

Bedankt voor de reacties zover. De onderdelen schijnen toch wel behoorlijk duurder te zijn dan voor de "standaard" 993. Voor het zelfde bedrag heb je een C4s, maar... die turbo he... :-)

Vraag me ook af wat waardevaster zou zijn; een 993 C4S of een TT ?

24 okt 2007 14:27

Beide modellen zijn redelijk waardevast. De prijzen lijken min of meer naar elkaar toe te kruipen. (Ondanks het nieuwprijs verschil). Heb zelf een C4S gehad, maar binnen een jaar overgestapt naar een TT. Het verschil in vermogen is enorm..


Grt,

Sander

24 okt 2007 14:43

LouisXIV schreef:grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's


Tegenwoordig is dit allang geen probleem meer.
Zelfs mijn 944 turbo uit '88 heeft al een systeem dat de turbo voor ongeveer een halve minuut koelt als dit nodig is wanneer het kontakt uitgezet is.

De enige turbo die echt last had van dit 'fenomeen' was de 924, onder andere omdat deze ook nog eens gemonteerd zat aan de warme kant van de motor.

21 nov 2007 21:32

KC schreef:Mooie stoelen ook; volgens mij niet standaard... Maar goed, een tt kan natuurlijk een moneypit worden. Misschien ga ik wel ff kijken.


KC,hoe ver sta je met de zoektocht naar een 993 TT?Ben geinteresseerd omdat ik zelf ook zoekende ben naar een zwarte 993TT,met de luchthappers in de zijflanken (turbo S-look dus),maximum ongeveer 80.000 km enz....
Ik weet het....de zoektocht is al een klein jaar bezig en zal misschien nog even duren.Mijn eigen 993 moet trouwens eerst verkocht worden.Is het voor jullie Nederlanders nadeliger om eentje in Duitsland te kopen?Veel meer keuze bovendien.

21 nov 2007 22:42

Nadeliger dan voor Belgen (in ieder geval op 1 punt) door de BPM die je nog moet betalen. Ik schat al gauw 5000E voor een TT!

21 nov 2007 23:10

funnyname schreef:
LouisXIV schreef:grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's


Tegenwoordig is dit allang geen probleem meer.
Zelfs mijn 944 turbo uit '88 heeft al een systeem dat de turbo voor ongeveer een halve minuut koelt als dit nodig is wanneer het kontakt uitgezet is.

De enige turbo die echt last had van dit 'fenomeen' was de 924, onder andere omdat deze ook nog eens gemonteerd zat aan de warme kant van de motor.


Jouw 944 laat het koelwater na circuleren.... maar een 993 TT heeft geen koelwater :wink: De olie staat gewoon stil na afzetten motor en die zorgt bij deze motoren voor smering én koeling...

22 nov 2007 12:42

Dan kan alleen een turbo timer je nog helpen ..
Plaats een reactie