Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

porsche (K-jen) uit de VS deel 2

12 nov 2007 23:18

Kan iemand mij precies zeggen wat DEZE compleet op kenteken incl btw/bpm/transport etc etc gaat kosten hier in Nederland. Gezien de zwakke dollar lijkt het erg interessant, kan nog net voor de slurptax daar een einde aan maakt..... Neem aan dat de bijtelling (indien zakelijk) geldt over de nieuwwaarde in NL.
Bvd :wink:

12 nov 2007 23:29

transport $1500
invoerrechten 10%
btw 19% over aankoopbedrag en invoerrechten
bpm ong 15000 euro (uitgaande van een gewone cayenne automaat)
rdw 250 euro

wellicht nog een beetje aanpassingen? :roll: (verlichting etc)

12 nov 2007 23:40

Dan kost hij in totaal ong €65.000,- lijkt dus op het eerste gezicht toch een 10% goedkoper......afhankelijk van de opties die er wel of niet opzitten.
Harald bedankt! :wink:

12 nov 2007 23:42

:salut: en veel wijsheid

12 nov 2007 23:49

Low mileage :?:

Overweeg ook mindere inruil/verkoop tzt. bij ex-USA Porsche.

13 nov 2007 7:19

Denk er aan dat veel dealers nu ook nog met oude 2007 modellen zitten en daar hele forse kortingen opgeven. Alleen is Porsche er niet blij mee als een dealer een auto verkoopt die vervolgens in NL belandt. Ik begreep van mijn dealer dat Porsche ze dan probeert terug te pakken door minder autos toe te wijzen. Sommige dealers kan dat misschien niet zoveel schelen. Ik zou gewoon een paar dealers een email sturen en vragen om de beste prijs (je hoeft geen sales tax en license fee te betalen). Mijn dealer moest laatst een paar Cayman's kwijt en gaf $10.000 korting. Was ze dezelfde avond kwijt.

De xenons zouden volgens mij dealer ok moeten zijn voor Europa maar ik geloof het pas als de RDW het ook zegt. Ik zal er volgend jaar wel achterkomen als we weer teruggaan.

Succes!

13 nov 2007 10:25

En is de US versie qua vermogen gelijk aan de ROW versie?

13 nov 2007 11:22

HansA schreef:Denk er aan dat veel dealers nu ook nog met oude 2007 modellen zitten en daar hele forse kortingen opgeven. Alleen is Porsche er niet blij mee als een dealer een auto verkoopt die vervolgens in NL belandt. Ik begreep van mijn dealer dat Porsche ze dan probeert terug te pakken door minder autos toe te wijzen.!

Porsche verkoopt zoveel wagens als mogelijk, zal hun worst wezen aan wie de dealer de wagens verkoopt.

Porsche een dealer pakken omdat hij teveel Porsches verkoopt, denk het niet. Hier in België kan je zowel de wagens LHD als RHD bestellen, waar dan nog heel veel gebruik van gemaakt word om de Engelse markt te bedienen.

13 nov 2007 12:40

Jaco schreef:- lijkt dus op het eerste gezicht toch een 10% goedkoper......

.... inderdaad :wink:

15 nov 2007 16:10

Volgens mij is het interessanter een Cayenne uit 2004 te kopen in de VS. Scheelt een stuk BPM....

Verder valt op dat je daar ook witte Cayennes te koop ziet 8)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LEATHER- ... dZViewItem

15 nov 2007 21:34

Is idd interessanter, maar is wel het oude model. Was gewoon benieuwd wat een nieuwe Kjen in de VS kost, dat is gewoon erg interessant. Helaas de bijkomende kosten om hem hier te krijgen, maken het een stuk minder interessant. :roll: :wink:
Plaats een reactie