Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
16 sep 2008 23:48
Dear Gents,
US import is aankoop + transport + insurance x 10% import tax x 19% btw + BPM + RDW
Maar haal ik een auto uit de EU betaal ik dan ook die 10% import tax ?
Hoor het heel graag
17 sep 2008 3:21
geen BTW en geen invoerrechten
alleen BPM
17 sep 2008 3:58
ligt dat er niet aan bv als je in duitsland een auto koopt zonder de btw te betalen moet je het toch hier wel betalen, of ook niet??
17 sep 2008 5:00
je kan in het buitenland alleen een auto (of iets anders) zonder btw kopen als je een bedrijf hebt
je moet er dan in NL idd weer 19% over betalen (die je dan ook meteen weer terug krijgt... snap je het nog
)
tenzij het een zgn 'marge' auto is natuurlijk...
17 sep 2008 14:18
ja wat houd dat nou in marge auto dat lees ik altijd maar
wtf is dat
17 sep 2008 15:33
belastingdienst schreef:Handelaars in gebruikte goederen, kunst, antiek en verzamelvoorwerpen kopen vaak goederen in van particulieren of ondernemers die de door hen betaalde btw in het geheel niet hebben kunnen aftrekken. Op de inkoop wordt dan geen btw in rekening gebracht, waardoor geen aftrek mogelijk is. Bij de doorverkoop moet wel btw in rekening worden gebracht. Dit betekent dat over een deel van de omzet dubbel btw zou worden betaald. Om dit te voorkomen, kan de margeregeling worden gebruikt.
De margeregeling heeft betrekking op gebruikte roerende lichamelijke goederen, waarbij voor kunst, antiek en verzamelvoorwerpen nog enige bijzondere regels gelden. Als u de margeregeling toepast, betaalt u de btw niet over de verkoopprijs maar over de winstmarge.
Het btw-bedrag bij een marge-verkoop staat niet op de factuur vermeld en is ook niet aftrekbaar
17 sep 2008 20:06
drknauf schreef:ja wat houd dat nou in marge auto dat lees ik altijd maar
wtf is dat
Elders al uitgebreid beschreven. Marge auto is een auto waarbij je bij aankoop zakelijk de BTW niet kan terugvorderen. Itt een BTW auto, waarbij dat wel kan. Ik meen dat zo'n altijd zakelijk bezit moet zijn geweest. Eenmaal particulier bezit - voortaan marge auto. Maar om het exact te lezen moet je even de zoekfunctie gebruiken.
17 sep 2008 20:07
Q&A schreef:Dear Gents,
US import is aankoop + transport + insurance x 10% import tax x 19% btw + BPM + RDW
Maar haal ik een auto uit de EU betaal ik dan ook die 10% import tax ?
Hoor het heel graag
www.rdw.nl
alleen BPM en RDW (die voor een EU auto een stuk lager is).